וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהזמנת עיריית בני ברק: התחזה לפקח ברכבת, תועד מגרש חרדים ועורר סערה

עודכן לאחרונה: 10.9.2020 / 18:52

בסרטון נראה עובד בתחנת בת ים מסרב לאפשר לחרדים לעלות לרכבת. שרת התחבורה הבהירה כי תחקור את האירוע, אלא שאז נודע שמדובר בשחקן שפעל לבקשת עיריית בני ברק במחאה על כך שחברת נת"ע הגישה תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר: "נועד להמחיש את ההזיה"

בווידאו: סרטון שיזמה עירית בני ברק ומתעד מתחזה שאוסר על חרדים לעלות לרכבת/מתוך רשתות חברתיות

ברשתות החברתיות פורסם היום (חמישי) סרטון בו נראה אדם לבוש וסט צהוב, מצויד במשרוקית, ומנסה למנוע מנוסעים חרדים לעלות לרכבת בתחנת בת ים. התיעוד עורר סערה, וגרר תגובות רבות. שרת התחבורה מירי רגב אמרה שתחקור את התקרית, ובהנהלת הרכבת התנערו ואמרו כי האדם המצולם אינו עובד הרכבת.

בהמשך התברר כי עיריית בני ברק בעצמה הפיצה את הסרטון, במטרה להדגיש את מחאת התושבים על כך שחברת נת"ע הגישה תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר. "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים פוגעני עם נוסעים", מסרה רכבת ישראל בתגובתה הרשמית לאירוע. "יובהר כי האדם הינו מתחזה לעובד ואשר אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם".

עוד נכתב כי "האדם הורחק מהרציף על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תגיש תלונה במשטרה ותשקול צעדים משפטיים נוספים כנגדו". בנוסף, פנתה הרכבת לשר הפנים אריה דרעי בדרישה לטפל בעיריית בני ברק בעקבות הוצאת דיבה על הרכבת ועובדיה.

אדם מתחזה מחופש לפקח מונע מנוסעים חרדים לעלות לרכבת. 10 בספטמבר 2020. ללא, צילום מסך
הסרטון עורר סערה/צילום מסך, ללא

בעקבות הסערה, פרסם ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין הודעת התנצלות, בה מסר: "צר לי על האופן שבו התרחשו הדברים, בפרט צר לי על הפגיעה בשמם הטוב של עובדי הרכבת ומשרד התחבורה". הוא הוסיף כי "שרת התחבורה מירי רגב הנה ידידת אמת של העיר, הפועלת רבות לסיוע לתושבי העיר, ובימים אלו ממש מקדמת מהלך תחבורתי רחב היקף לשדרוג מהפכני של מערך התחבורה בעיר. אין כל קשר בין מאבק המטרו לעובדי רכבת ישראל או לשרה רגב, ואני מתנצל בפניהם על עוגמת הנפש".

שרת התחבורה מירי רגב גינתה את "התנהלותה השערורייתית" של עיריית בני ברק, לאחר שהתברר כי היא אחראית להפצת הסרטון. לדבריה, התנהלות העירייה "מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה".

גם מתוך העירייה עצמה נמתחה ביקורת על המהלך. יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק יעקב וידר מסר כי "בני ברק נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה: הקורונה משתוללת בעיר, משפחות ועסקים בעיר קורסים כלכלית, מוסדות החינוך נסגרו והוטל סגר לילי על העיר, ובמקום לעסוק אך ורק במיגור הקורונה, עסקני העירייה משתמשים במיליוני השקלים שקיבלנו מהממשלה כדי לשכור עוד ועוד יועצים וליצור פרובוקציות תקשורתיות, שפוגעות בכבודם של התושבים והציבור החרדי כולו".

עוד בוואלה!

5 ס"מ בתא שירותים נידח מספקים הצצה ליוזמת הנגישות ברכבת

לכתבה המלאה
הודעה מטעם עיריית בני ברק בנושא הרכבת 10 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
הודעת עיריית בני ברק/אתר רשמי, -

בסרטון נראה אותו מתחזה מונע בגופו מכמה נוסעים חרדים להכנס לתחנה, תוך שהוא מפציר בסובבים אותו לא לצלם את המתרחש. אותו אדם לבוש בווסט צהוב מאפשר כביכול לנוסעים שאינם דתיים לעבור אותו, וממשיך לחסום את החרדים. בהמשך מגיעים למקום עובדי רכבת רשמיים, ומנסים לברר מי הוא אותו אדם.

"לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזויה בסרטון המחשה. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות".

עם פרסום הסרטון, הגיבה שרת התחבורה בעמוד הטוויטר שלה: "‏הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. אעדכנכם מיד בסיום התחקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully