וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזם הדני שרצח עיתונאית שבדית בצוללת מודה לראשונה: "אני אשם במותה"

10.9.2020 / 14:19

פיטר מדסן הורשע ב-2018 בהריגת קים וול בת ה-30 בצוללת שבנה, כשהתלוותה אליו על הסיפון כדי לראיין אותו. כעת, סרט חדש בדנמרק מביא ריאיונות שבהם הוא מספר את מה שקרה: "היא פגעה במשהו, והתעורר בי רצון להרוג אותה". הוא מרצה מאסר עולם

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

היזם והמהנדס הדני פיטר מדסן שהורשע ברצח העיתונאית השבדית קים וול בצוללת פרטית שבנה, לפני שביתר את גופתה והשליכה לים, אמר כי הוא אחראי למותה - כך עולה מסרט תיעודי חדש ששודר אתמול (רביעי) במדינה. בהתבטאות חריגה בעניין הרצח, שהתרחש ב-2017, מדסן הודה כי "זו אשמתי שהיא מתה".

מדסן אמר בסרט כי וול ראיינה אותו בצוללת, ו"פגעה במשהו". לאחר מכן הוא נשאל אם אותו רגע עורר אצלו משהו שגרם לו להרוג אותה, והשיב בחיוב. לא ברור אם דבריו כיוונו לפגיעה מילולית או לפגיעה פיזית בצוללת.

וול, אז עיתונאית עצמאית בת 30 שכתבה לעיתונים שונים בעולם בהם "הניו יורק טיימס" ו"הגרדיאן", הגיעה לצוללת שבנה מדסן בעזרת מימון המונים במסגרת כתבה עליו. אך מאוחר יותר הצוללת נמצאה שקועה ועליה מדסן בלבד, ונמצאו בה כתמי דם השייכים לוול.

פטר מדסן, בעלי הצוללת הפרטית "נאוטילוס" שטבעה בדנמרק. רויטרס, רויטרס
"זוכר כל שנייה". מדסן/רויטרס, רויטרס

תחילה, טען מדסן כי הוריד אותה בחוף במקום שבו נאספה, אולם בהמשך אמר שוול מתה ב"תאונה" וכי הוא נאלץ "לקבור" את גופתה בים. כמה ימים לאחר מכן נמצא על ידי עובר אורח בחוף חלק של פלג גופה העליון, וחודשיים אחרי כן נמצאו חלקים נוספים מגופה: ראשה ורגליה. ממצאים העלו שוול נדקרה 15 פעמים.

הסרט התיעודי שודר בערוץ Dplay בדנמרק והתבסס על ריאיונות טלפוניים עם מדסן. "זו אשמתי שהיא מתה", הוא אמר. "וזו אשמתי כי ביצעתי את הפשע. הכול באשמתי". עם זאת, בשום שלב מדסן לא הודה שהרג אותה.

"אני זוכר כל אלפית שנייה של אותו שיט בצוללת. אבל אני לא יודע מה גרם לקים למות, באופן ממשי, מוחשי ופיזיולוגי", "אמר מדסן.

העיתונאית קים וול שנעדרת מאז טביעת הצוללת "נאוטילוס" בדנמרק. האלבום המשפחתי, מערכת וואלה! NEWS
"לחצה על כמה כפתורים". קים וול/מערכת וואלה! NEWS, האלבום המשפחתי

בשנת 2018 נידון מדסן בבית המשפט בקופנהגן למאסר עולם בגין רצח העיתונאית. מדסן, כיום בן 49, ערער באותה שנה לבית המשפט, ובקשתו נדחתה. זאת, זמן קצר לאחר שהתנצל בפני משפחת הקורבן שנכחה בבית המשפט לערעורים. המקרה הסעיר את סקנדינביה כולה.

משמעותם של עונשי מאסר עולם בדנמרק היא בדרך כלל 16 שנות מאסר, אך אסירים נבחנים מחדש במהלך כליאתם כדי לקבוע אם הם יהוו סכנה לחברה בשחרורם, ואם כך המצב ניתן להמשיך לכלוא אותם.

הסרט נקרא "הקלטות השיחות הסודיות עם פיטר מדסן" ומבוסס על ריאיונות טלפוניים באורך של 20 שעות בסך הכול. בריאיון, מדסן נטה להרחיק את עצמו ממה שהתרחש באירוע, כשהוא אומר כי וול "לחצה על כמה כפתורים" כשראיינה אותו. "היא דרכה על מוקש", אמר.

מדסן, שגדל בעיירה קטנה מערבית לקופנהגן, בנה רקטות בזמנו החופשי, אך מעולם לא למד באוניברסיטה. ב-2008, הוא השיק את הצוללת הפרטית שבנה, וטען כי מדובר בצוללת הפרטית הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully