וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לבקשת הממשלה: תכנית הרמזור של גמזו אושרה בכנסת לשבוע בלבד

8.9.2020 / 19:57

ועדת החוקה בראשות ח"כ אשר דרשה לערוך שינויים במתווה, שקשורים בין היתר למגבלות בחדרי כושר, אולמות אירועים וקניונים. בעקבות זאת, אישרה את התכנית של ממונה הקורונה לשבעה ימים, ולא למשך שבועיים נוספים

בווידאו: נתניהו בבית שמש מתייחס לעוצר הלילי/מערכת וואלה NEWS!

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה הערב (שלישי) את תכנית הרמזור של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, למשך שבוע בלבד. זאת בניגוד לבקשת הממשלה לאשר את התכנית למשך שבועיים נוספים. אשר דרש לערוך בתכנית שינויים שקשורים בין היתר למגבלות בחדרי כושר, אולמות אירועים וקניונים. לדבריו, "אנחנו נותנים לממשלה לתקן את הדברים הדורשים תיקון עד יום שלישי בחצות; תבואו עם תשובות כך שהדברים יהיו נכונים מתוקנים ושקופים".

כינוס ועדת החוקה | אישור מתווה הרמזור 8 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת החוקה, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת

בדיון שנערך היום, הוועדה דרשה התייחסות לקומות נפרדות בעסקים, לחנויות ששטחן גדול ולחידוד מסגרות הרווחה שיוחרגו בנושא ההתקהלות המותרת. כמו כן, הוועדה דרשה לצמצם את הפער שנוצר בין הפעלת גן אירועים באזור ירוק, המותרת בהשתתפות של עד 100 איש, בשטח פתוח ובהושבה ללא ריקודים, לעומת האפשרות לקיים אירועים במסעדות או בבתים פרטיים, שם המגבלה עומדת על 250 איש ללא התייחסות להושבה או ריקודים.

עוד בוואלה!

הגבלות על התקהלויות, קנסות למפרים: העוצר הלילי נכנס לתוקף ב-40 יישובים אדומים

לכתבה המלאה

יו"ר הוועדה ח"כ אשר דרש בנוסף לשנות את דרך חישוב צבעי היישובים ולבטל את הקביעה כי תתווסף חצי נקודה לכל ישוב בו יש מעל 100 חולים חדשים בשבוע ללא קשר לגודלו. לדבריו, "התקנות שאישרנו נכנסו לתוקף לפני יומיים. אם לא נאשר את כל התכנית נגרום נזק לתחומים כמו התרבות שדווקא קמים לתחיה בתקנות ונפגע באנשים רבים. אחת השיטות שנקטנו בהן היא קיצור מועדים בדברים מסוימים בהם נתנו שיעורי בית לממשלה ומשרד הבריאות אמר שהוא מקבל אותם".

על פי תכנית הרמזור, שאושרה ביום ראשון האחרון, יוטלו מגבלות על ערים "אדומות", בהן כניסה ויציאה מהיישוב לעובדים חיוניים בלבד, יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד לטווח של 500 מטר, אפשרות הטלת עוצר לילי בין השעות 22:00-05:00, וסגירת עסקים.

עיקרי תכנית הרמזור:

  • נוהל אחיד לפעילות ערים, בהתאם למצב התחלואה בכל רשות
  • העברת סמכויות ניהול המשבר לידי הרשויות המקומיות
  • אוטונומיה רבה יותר ליישובים בניהול מגבלות הקורונה, בהתאם למצב התחלואה
  • תכנית "הרמזור" כוללת 5 דרגות:
  • פעילות רגילה, פעילות מורחבת, פעילות מוגבלת, פעילות מצומצמת ופעילות אסורה
  • יישובים יסווגו לפי 4 רמות תחלואה:
  • ערים "ירוקות" - בעלות רמת תחלואה נמוכה
  • ערים "אדומות", "כתומות" ו"צהובות" - בעלות רמת תחלואה המחייבת מגבלות

בתקופת החגים הקרובה ניתן יהיה לקיים תפילה בשטח פתוח, תוך חלוקה למתחמים עם פתח כניסה נפרד לכל קבוצה. בכל מתחם ישהו קבוצות קבועות של 20 איש לכל היותר. כמו כן, יוצבו מחיצות קשיחות או ניילון, כך שלא ניתן יהיה לעבור בין מתחם למתחם. כל קבוצה תידרש לשמור על מרחק של שני מטרים בין אנשים שלא גרים יחד, או לכל הפחות מרחק של שני כסאות.

עוד הוחלט כי במקום שמספר השוהים הכולל בו הוא יותר מ-250 איש, החלוקה למתחמים תיעשה באישור מראש של הרשות המקומית ולשכת הבריאות המחוזית. בין התנאים לקיום תפילה במקום סגור, גם הצבת שלט בכניסה למבנה שבו יצוין גודל המבנה, מספר השוהים המותר, ושם ממונה הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully