וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הקורונה: הנזק מסגר מוערך במיליארדים, עדיף להשקיע במערכת הבריאות

8.9.2020 / 14:50

ח"כ שאשא-ביטון אמרה את הדברים במהלך דיון בוועדה, במהלכו נציג האוצר התריע כי הנזק הנגרם למשק מסגר כללי מוערך ב-6-5 מיליארד שקלים לשבוע. בתום הדיון, שעסק במוכנות מערכת הבריאות לחורף במקביל להתפשטות הנגיף, טענה: "זו הזדמנות לעשות צדק במערכת"

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על מוכנות מערכת הבריאות לחורף/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה היום (שלישי) בדיון בנוגע למוכנות מערכת הבריאות לטיפול בקורונה בחורף כי יש להפנות משאבים לחיזוק מערכת הבריאות, על חשבון הנזקים שייגרמו אם יוטל סגר בעקבות התחלואה. שאשא-ביטון אמרה את הדברים לאחר שנציג האוצר בדיון טען כי הנזק למשק מסגר מוערך ב-6-5 מיליארד שקלים לשבוע.

"מהנתונים שאנחנו מקבלים עלות סגר למשק היא 12-10 מיליארד לשבועיים" אמרה ביטון. "במקום להשקיע את כל הכסף הזה בפתרון שלא בטוח שיביא אותנו לנחלה, תשקיעו את הכסף במערכת הבריאות, ובאופן יצירתי תחזקו את המערכת על ידי תגמול לכוח אדם במערכות הקורונה היום".

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון
במהלך דיון בנושא מצב התרבות ואמנות. כנסת, ירושלים 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לחזק את מערכת הבריאות". שאשא-ביטון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לדברי יו"ר הוועדה, רוב הטיפול בקורונה נעשה בתשתיות הקיימות של מערכת הבריאות, ולא באמת הועברה תוספת יסודית. רועי רייכר, אחראי בריאות באגף התקציבים באוצר, אמר כי לאחרונה "הייתה פגיעה פיננסית בגופי בריאות כי באו פחות 'לקוחות'. לדבריו, "הקורונה, לפחות בשלבים הראשונים השאירה אנשים בבית, אם בגלל הוראות של משרד הבריאות או אנשים שפחדו להגיע למוסדות האלה, הדבר יצר פגיעה פיננסית באותם גופים".

מנגד, ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, טענה כי הועברו תוספות לתקנים וציוד עם פרוץ המשבר. "עם הגל הראשון הוספו 600 תקני רפאים ויותר מ-2,000 אחיות", אמרה. "נוספו כעשרת אלפים מיטות לחולי קורונה, מהם פעילים כיום כ-1,600 מיטות. 1,200 מכונות הנשמת נוספות יתווספו בקרוב לבתי החולים בנוסף ל-4,000 מכונות ההנשמה הקיימות".

בהקשר זה, ידידיה שרלבו, מהפיקוח על בתי החולים במשרד הבריאות הוסיף כי "הוקצו 890 מיליון שקלים לציוד לבתי חולים, כש-80% מסכום זה כבר הועבר. בנוסף, חצי מיליארד שקלים נוספים הוקצו לבתי החולים לתקני רופאים, הערכות לתו סגול, תיירות מרפא, כוח אדם במעבדות, ציוד מיגון, מכונות הנשמה ועוד".

עוד בוואלה!

בערים האדומות מאיימים להתנגד לסגר: "צעד לא אפקטיבי"

לכתבה המלאה
בני ברק נערכת לקראת עוצר לילי,  8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"להשתחרר מהאופציה של סגר". בני ברק, היום/ראובן קסטרו

למרות כל אלה, שאשא-ביטון שבה על התנגדותה להחלת סגר כדי להקצות את התקציבים למערכת הבריאות. "באופן יצירתי נחזק ככה את המערכת על ידי תגמול לכוח אדם במערכות הקורונה היום", אמרה. "אפשר לחזק את יחידות טיפול נמרץ, את המיון, המחלקות הפנימיות ועוד. בנוגע לתקנים - תהפכו את הזמניים לקבועים. הרי המטרה הסופית היא להרחיב את המערכת. חיזוק מערכת הבריאות זו המשימה הלאומית וצריך להשתחרר מהאופציה של סגר. היא לא תועיל לנו וממילא ביום שאחרי נצטרך לחזק שוב את מערכת הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully