וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה נגד מפקדי צבא ארה"ב: דוחפים למלחמות כדי למכור יותר נשק

הנשיא האמריקני תקף במסיבת עיתונאים את בכירי הצבא, ואמר כי הם כנראה אינם אוהבים אותו, משום שהם "לא רוצים לעשות דבר מלבד להילחם במלחמות כדי שהחברות שמייצרות פצצות ומטוסים ישמחו". מנגד, הוא הציג את הגדלת תקציב הביטחון כאחד ההישגים העיקריים שלו

בווידאו: טראמפ מבקר בוויסקונסין/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח הלילה (שלישי) במתקפה ציבורית חסרת תקדים נגד הנהגת צבא ארצות הברית, והאשים את הבכירים בצבא בניסיונות לגרור את המדינה למלחמות, כדי להגדיל את הרווחים של חברות התעשייה הביטחונית. "אני לא אומר שהצבא מאוהב בי - החיילים כן, אבל האנשים המובילים בפנטגון כנראה לא", אמר טראמפ.

"זה בגלל שהם אינם רוצים לעשות דבר מלבד להילחם במלחמות כדי שהחברות הנפלאות שמייצרות את הפצצות והמטוסים יהיו מאושרות", הוסיף הנשיא במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן. הפנטגון לא הגיב על דברי הנשיא. במסיבת העיתונאים, טראמפ גם הציג את הגדלת תקציב הביטחון כאחד ההישגים העיקריים של ממשלו, וציין את הגדלת התקציב כמהלך המשקף את תמיכתו בצבא.

טראמפ תקף הלילה גם את יריבו בבחירות ג'ו ביידן, וכינה אותו "אדם טיפש". הוא אף האשים את סגניתו המיועדת, קמלה האריס, ב"רטוריקה פזיזה נגד חיסונים", לאחר שהיא אמרה שתהסס לקבל חיסון שישווק לפני הבחירות. גורמים רפואיים טענו כי טראמפ לוחץ לשווק חיסון כזה במהירות כדי לשפר את סיכוייו להיבחר מחדש.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 8 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ במסיבת העיתונאים בבית הלבן, הלילה/רויטרס, רויטרס

המתקפה יוצאת הדופן של טראמפ על הצבא האמריקני מגיעה בזמן שבו מתגברים הדיווחים בארצות הברית כי היחסים בין הנשיא להנהגת הפנטגון נעשים מתוחים יותר ויותר, ולאחר מאמציו של הנשיא לשכנע את הציבור שהוא לא השמיע סדרת הערות מזלזלות על אנשי צבא אמריקנים ותיקים, כפי שדיווח לאחרונה המגזין "אטלנטיק".

עוד בוואלה!

בין שתי אמריקות: למען כהונה שנייה, טראמפ צולל למחוזות ההזויים ביותר

לכתבה המלאה

בכיר לשעבר בממשל אישר לאחר הפרסום בסוף השבוע האחרון כי טראמפ אכן התייחס לחיילים אמריקנים שנפלו באופן גס ומשפיל, במהלך ביקור בצרפת בנובמבר 2018. לפי הדיווח, במהלך הביקור, שנערך לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה, סירב טראמפ לבקר בבית קברות צבאי שבו קבורים חיילים אמריקנים.

טראמפ אמנם זלזל בעבר בפומבי בשירותם של כמה בכירי צבא אמריקנים לשעבר, כמו הסנאטור ג'ון מקיין ושר ההגנה הקודם שלו, האלוף בדימוס ג'ים מאטיס, אולם המתקפה הזו שונה, משום שהיא כוונה למפקדי הצבא בהווה, אותם הוא מינה לביצוע התפקיד שהם ממלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully