וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט שיחק בחצר ביתו והתלונן על כאבים, בבית החולים התברר שנפגע מירי

עודכן לאחרונה: 8.9.2020 / 13:01

בן שנתיים מנצרת שיחק עם אחותו כשלפתע החל לבכות. הוריו שמו לב לפצע קטן בחזהו ופינו אותו לבית החולים האנגלי בעיר כשמצבו קל. הרופא הבחין בחפץ זר בגוף הפעוט, ובניתוח התגלה שמדובר בקליע אקדח. ח"כים מהרשימה המשותפת: "היעדר האכיפה של המשטרה הורג את ילדינו"

בווידאו: ילדה בת 4 נהרגה כנראה מירי תועה בראשה במזרח ירושלים/מערכת וואלה! NEWS

חייו של פעוט בן שנתיים מנצרת ניצלו מפגיעת ירי תועה בחצר ביתו. בתקרית שאירעה שלשום (שבת), הפעוט שיחק עם אחותו הגדולה בחצר ביתם, כשלפתע בן השנתיים החל לבכות ולצעוק. ההורים שיצאו לבדוק לשלום בנם, הבחינו בפצע קטן בחלק העליון של חזהו, ופינו אותו לבית החולים האנגלי בעיר.

הרופא שקיבל את בן השנתיים, שמצבו היה קל, היה ד"ר נג'יב נסראללה. "הילד בכה קצת והיה לא שקט, אבל מצבו היה יציב וכל המדדים היו תקינים", סיפר. "הבחנתי בפצע קטן בחזה ובגוש בבטן, מעין גולה. ניסיתי להזיז את הבליטה, חשבתי שזה משהו מולד, אבל כששאלתי את ההורים הם השיבו שזה משהו חדש. זה נראה לי מאד מוזר".

ילד בן שנתיים מנצרת נפצע מירי תועה. בית החולים האנגלי בנצרת, אתר רשמי
"מדובר בנס משמיים". הפציעה בחזהו של הפעוט והבליטה בבטנו/אתר רשמי, בית החולים האנגלי בנצרת

בבדיקת אולטרסאונד שערך ד"ר נסראללה, הוא לא גילה אף ממצא חריג - לא נמצאו פגיעות באיברים הפנימיים והכל נראה תקין. לאחר מכן, נערך לפעוט צילום שבו התגלה חפץ זר בבטנו של בן השנתיים. "בשלב הזה התחלתי לחשוד שזה קליע, אבל זה נשמע לא הגיוני", אמר הרופא.

ילד בן שנתיים מנצרת נפצע מירי תועה. בית החולים האנגלי בנצרת, אתר רשמי
"זה היה עלול להיגמר באסון". הצילום שנערך לבן השנתיים/אתר רשמי, בית החולים האנגלי בנצרת

בעקבות הממצא, הפעוט הוכנס ביום ראשון לחדר ניתוח, ומבטנו אכן הוצא קליע אקדח. "בכל חיי המקצועיים לא נתקלתי עוד בדבר כזה", אמר ד"ר נסראללה. "ללא ספק, חייו של הפעוט ניצלו בנס. מדובר ממש בנס משמיים".

הרופא אמר כי הוא "משער שהכדור פגע לפני כן בעצם כלשהו, וניתז לעבר הפעוט. אם זו הייתה פגיעה ישירה - זה היה עלול להיגמר באסון. גם אם הכדור היה נכנס לחזה ומחורר כלי דם, לא היה לנו סיכוי להציל אותו. שינוי קטן בזווית הפגיעה היה עלול להוביל למותו. אין לי ספק שמלאך שמר על הילד הזה".

ילד בן שנתיים מנצרת נפצע מירי תועה. בית החולים האנגלי בנצרת, אתר רשמי
"כל שינוי בזווית הפגיעה היה מוביל למותו". הקליע שנמצא בגופו של הפעוט/אתר רשמי, בית החולים האנגלי בנצרת

בתגובה לאירוע בנצרת, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) קרא להפעיל "תכנית חירום ארצית לאיסוף הנשק ולשיקום תשתיות חברתיות בקהילות הסובלות מפשע ואלימות". כסיף אמר כי "הרחוב הערבי מוצף בנשק חם, העבריינים סוחרים בו באין מפריע ובידיעת המשטרה. חייו של הפעוט ניצלו בדרך נס".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, אמר הצטרף לדבריו של כסיף ואמר, "המקרה המצמרר הזה הוא עוד תוצאה של הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית, שמסתובב באופן חופשי לעיניהן הפקוחות של הרשויות, וצריך להיאסף באופן מיידי".

לדבריו, "כולנו יודעים שאם היה מדובר בירי על רקע לאומי, כוחות המשטרה היו מגיעים כבר מזמן לכל המעורבים ומאתרים את כלי הנשק. הממשלה ממשיכה להתמהמה ביישום תכנית משמעותית למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית".

ד"ר נגיב נסראללה. בית החולים האנגלי בנצרת, אתר רשמי
"בכל חיי המקצועיים לא נתקלתי עוד בדבר כזה". ד"ר נסראללה/אתר רשמי, בית החולים האנגלי בנצרת

ח"כ עאידה תומא סלימאן תקפה את המשטרה לאחר המקרה ואמרה כי "השתוללות הנשק וחוסר המעש של המשטרה הורגים את ילדינו". היא הוסיפה כי "הילד התמים מנצרת ניצל בנס ובעזרת הרופאים. אבל הניסים לא הצילו שתי ילדות, חנאן ורפיף, בנות ארבע בירושלים המזרחית לאחרונה, שמתו מכדורים תועים".

זהו המקרה החמישי בשלושת החודשים האחרונים שבו נפצע אדם מפגיעה של ירי תועה. המקרה האחרון אירע בשבוע שעבר, כששריפה אבו מועמר, מורה בת 30 מרמלה, נהרגה מירי שלא כוון לעברה.

לפני כחודש נהרגה מפגיעת ירי תועה חנאן יאסין זלום, ילדה בת ארבע מסילוואן. שבוע לפני כן נפצע ג'יהאד אבו ג'אבר בן התשע מירי תועה בראס אל עמוד. בחודש יוני האחרון נהרגה בעיסאוויה רפיף קראעין, בת הארבע.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully