וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת רשמית ראשונה מהאמירויות תנחת בישראל בעוד כשבועיים

7.9.2020 / 15:17

לדברי גורם בכיר בישראל, המשלחת תכלול נציגים מתחומי הכלכלה, המדע, התרבות והיחסים הדיפלומטיים ותקיים שיחות גומלין.

בווידאו - ראיון של יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר ל- CNN/מערכת וואלה! NEWS

משלחת רשמית ראשונה מאיחוד האמירויות הערביות צפויה לנחות בישראל ב-22 בספטמבר - כך לפי גורם ישראלי בכיר. המשלחת תכלול נציגים מקצועיים מתחומי הכלכלה, המדע, התרבות, התיירות והיחסים הדיפלומטיים, שיקיימו שיחות גומלין עם מקביליהם בישראל.

ביקור המשלחת מהווה צעד נוסף במהלכים ההדדיים בין ישראל לאמירויות, שהכריזו על נרמול היחסים בחודש שעבר. לפני כשבוע נחת מטוס אל על לראשונה באבו דאבי, ובו משלחת נציגים מישראל ומארצות הברית, לביקור היסטורי.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נציגי האמירויות יקיימו שיחות גומלין. נחיתת מטוס אל על באבו דאבי לפני כשבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

פקידים ישראליים ואמריקנים ציינו כי ההסכם בין המדינות ייחתם בשבוע הבא בוושינגטון, ויוגדר כ"חוזה שלום", לבקשת ישראל. לדבריהם, ישראל מעוניינת לחתום על "חוזה שלום" כדי שיהיה לו מעמד יציב ורציני שבצידו תהיה גם מחוייבות גדולה יותר של שני הצדדים.

ההסכם עם האיחוד האמירויות יצטרך לעבור אישרור בהצבעה בכנסת ובמועצה הפדרלית הלאומית של איחוד האמירויות. גם הסכמי השלום עם מצרים וירדן היו צריכים להתקבל גם בהצבעה בכנסת.

עוד בוואלה!

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות יוגדר "חוזה שלום" ויאושרר בכנסת

לכתבה המלאה
טיסת אל על, הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאבו דאבי נחתה, 31 באוגוסט 2020. ., רויטרס
"הקדמה לחתימה בוושינגטון". דגלי המדינות בעת ביקור המשלחת הישראלית בשבוע שעבר/רויטרס, .

עדות להסכמה בין הצדדים באה לידי ביטוי בפרוטוקול הכלכלי עליו חתם ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ עם נגיד הבנק המרכזי של איחוד האמירויות, במהלך השיחות באבו-דאבי, ובו נכתב כי החתימה עליו הינה "הקדמה לחתימה בוושינגטון על חוזה שלום, יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully