וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בסודאן בשל שיטפונות ענק, 100 איש מתו

6.9.2020 / 10:55

השלטונות הכריזו על אסון טבע ומצב חירום של שלושה חודשים, אחרי שמי הנילוס הגיעו למפלס שלא נראה כמוהו זה מאה שנה. מאה אלף בתים הוצפו וכחצי מיליון איש נפגעו. באו"ם מזהירים כי המצב יחמיר בזמן הקרוב

בווידאו: הצפות בסודאן/מתוך טוויטר, עריכה: ניר חן

הרשויות בסודאן הכריזו על אסון טבע במדינה והטילו מצב חירום למשך שלושה חודשים ברחבי המדינה בעקבות שיטפונות ענק. כמאה איש מתו, ויותר מ-100 אלף בתים הוצפו מאז סוף יולי. ההחלטה התקבלה בתום פגישה של מועצת ההגנה והביטחון של המדינה בהנהגת הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהן, מנהיגה בפועל של סודאן.

ההצפות, תוצאה של גשמים מרובים, בעיקר באתיופיה השכנה, העלו את מפלס נהר הנילוס ל-17.5 מטר בסוף החודש שעבר. לפי משרד החקלאות של סודאן, זה המפלס הגבוה ביותר שלו במאה השנה האחרונה. בנילוס הכחול, מפלס המים גבוה יותר מזה בהצפות של 1988 שהרסו עשרות אלפי בתים ברחבי סודאן. כחצי מיליון איש בסודאן נפגעו בשיטפונות האחרונים, בהם פליטים ועקורים רבים בחבל דארפור.

הסוכנות ההומניטרית של האו"ם הזהירה כי המצב עשוי להחמיר בשבועות הקרובים, משום שצפויים גשמים רבים יותר מהממוצע עד סוף החודש.

הבירה חרטום נפגעה קשה בשבועיים האחרונים, ותושבים הקימו מתרסים ואמצעי מיגון אחרים מפני מי הנילוס. הצבא סייע בפינוי תושבים ובהקמת מחסומים וכן בחלוקת מים, אחרי שהשיטפונות קטעו דרכי גישה ושטפו בתים וחפצים.

שיטפונות ברחבי סודאן, 31 באוגוסט 2020. AP
מפלס הנילוס עלה ל-17.5 מטר. שיטפונות בסודאן/AP
שיטפונות ברחבי סודאן, 31 באוגוסט 2020. AP
הגישה למים נקיים נפגעה. הצפות בסודאן/AP

בשבוע שעבר הזהירו באו"ם כי הגישה למים נקיים, החיונית במיוחד בשל מגיפת הקורונה, צומצמה אף היא אחרי שכ-2,000 מאגרי מים הושבתו או זוהמו. בנוסף לכך, לפחות 43 בתי ספר ו-2,671 מתקנים רפואיים ניזוקו ברחבי המדינה, ושטחים חקלאיים רבים הוצפו בזמן עונת הקציר.

בסוכנויות הסיוע של האו"ם קראו לסיוע גדול יותר מהקהילה הבינלאומית, משום שרק 44% מהתכנית ההומניטרית בסך 1.6 מיליארד דולר מומנה עד כה, ומאגרי האספקה מתרוקנים במהירות.

לפי האו"ם, בשנה שעברה מתו לפחות 78 בני אדם בעונת הגשמים וההצפות ב-16 מתוך 18 מחוזותיה של סודאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully