וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר החיילים בערים האדומות יוכפל, 500 יסייעו למשטרה באכיפה

4.9.2020 / 18:00

מפקד פיקוד העורף הודיע כי החיילים יעסקו באיסוף דגימות בתיאום עם משרד הבריאות, ויסייעו לאוכלוסיות מוחלשות. הכוחות שיוקצו עבור פעולות האכיפה - לא ייתנו דוחות לאזרחים. במקביל, הפיקוד יפתח בקמפיין הסברה יחד עם משרד הבריאות

בווידאו: פעילות פיקוד העורף ברשויות אדומות/צילום ועריכה: דובר צה"ל

פיקוד העורף יכפיל את היקף החיילים הפועלים בערים שהוגדרו כאדומות בעקבות נתוני התחלואה - כך אמר היום (שישי) מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. החיילים יסייעו בנטילה ובאיסוף דגימות למעבדות בתיאום עם גורמי הרפואה. החיילים אף יעסקו בהגשת סיוע לאוכלוסיות שונות בערים המדוברות. במקביל, צה"ל יתגבר את המשטרה ב-500 חיילים נוספים לאכיפת הגבלות הקורונה, אולם לדברי גורדין - אלו לא יעסקו במתן דוחות לאזרחים.

כמו כן, רופאים ואנשי הסברה מפיקוד העורף יחלו בקמפיין מיוחד לציבור החל משבוע הבא בנוגע לשמירה על הנחיות הקורונה, בתיאום עם משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה רוני גמזו, אף שהדבר מתבצע באיחור רב.

פעילות פיקוד העורף ברשויות האדומות כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 04 בספטמבר 2020. דובר צה"ל
מספר החיילים יוכפל. כוחות פיקוד העורף בדליית אל כרמל/דובר צה"ל

אלוף גורדין טען כי אנשיו זוכים לשיתוף פעולה עם הנהגת הרשויות האדומות במגזר החרדי והערבי, אך טען כי מדובר בקרקע פורייה להתפרצות המגיפה. "אלו אוכלוסיות קשות יותר בשל הצפיפות הגבוהה וצורת המגורים הנוחה להתפשטות הנגיף", אמר. לאחר מכן הוסיף כי ישנו קושי רב בקרב האוכלוסייה ובכל הקשור לשיתוף הפעולה עם הציבור. "זה קשה לכולנו ללכת עם מסיכות על הפנים כל הזמן".

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 14,262 אובחנו בשבוע החולף; כאלף מתו מהנגיף

לכתבה המלאה
הערכת מצב בצה"ל בנושא המאבק בנגיף הקורונה בראשות סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. 04 בספטמבר 2020. דובר צה"ל
"קושי בשיתוף הפעולה". אלוף גורדין, היום/דובר צה"ל

גורדין, קרא לציבור להמשיך להקפיד על שמירת הנהלים ואף לשמור מרחק משכבת הגיל המבוגרת. "צריך לשמור על ההורים, אני כבר הרבה זמן לא פגשתי אותם", סיפר. "זה אירוע מורכב עבור כל הציבור. גם החום והלחות לא עוזרים לעניין".

בהמשך הוא הדגיש כי יש להימנע מהתקהלויות ובכללן חתונות. "אופי האירוע של חיבוקים, נשיקות וריקודים ושירה - מייצר פוטנציאל הדבקה גדול יותר", הזהיר. בהקשר זה הזכיר שוב את המגזר החרדי והערבי: "הצפיפות כאן הופכת לבעייתית עוד יותר".

פעילות פיקוד העורף ברשויות האדומות כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. 04 בספטמבר 2020. דובר צה"ל
"פוטנציאל הדבקה גבוה בהתקהלויות". פעילות פיקוד העורף במגזר הערבי, היום/דובר צה"ל

משרד הבריאות עדכן היום כי 14,262 בני אדם אובחנו בקורונה בשבוע החולף. הנתון גבוה בכ-32% מהשבוע שקדם לו. מדובר בעלייה חדה, המנוגדת למגמה של החודש האחרון: בארבעת השבועות הקודמים התייצב מספר מאובחנים השבועי על מעט יותר מעשרת אלפים בני אדם בממוצע, ללא שינוי משמעותי. נכון להיום, מתו 991 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - עלייה של 100 מקרי מוות משבוע שעבר.

2,766 נדבקים אובחנו ביממה החולפת, ובכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מאז פרוץ המגיפה ל-125,755. אתמול התקבלו תוצאות עבור 34,586 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 25,277. בבתי החולים מאושפזים 855 חולים, מתוכם 123 מונשמים (118 בשבוע שעבר) ו-416 חולים קשה (426 בשבוע שעבר).

רשימת הערים האדומות

אבו סנאן
אום אל-פחם
אלעד
אעבלין
בוקעאתא
בית ג'אן
בני ברק
ג'לג'וליה
ג'ת
דליית אל-כרמל
זמר
טבריה
טייבה
טירה
כסרא סמיע
כעביה-טבאש-חג'אג'רה
כפר ברא
כפר כנא
כפר קאסם
לקיה
שייח דנון
מעלה עירון
נצרת
עין מאהל
עוספיה
ערערה
פוריידיס
קלנסווה
רכסים
כפר עזה

ביום שני יוטל סגר על שמונה רשויות "אדומות" עם נתוני תחלואה גבוהים. בין ההגבלות שאותן אישר קבינט הקורונה נאסרה היציאה מהיישובים, וכן הוטלו מגבלות שבמסגרתן תתאפשר תנועה של עד 500 מטרים מהבית לצרכים חיוניים, סגירת עסקים למעט ממכר מזון ותרופות, סגירת מערכת חינוך והגבלת התחבורה הציבורית. ביתר הערים האדומות יוטלו מגבלות תנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully