וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעגילי חישוק והדפסים מנומרים: מרצה לבנה התחזתה לשחורה לאורך הקריירה

פרופ' ג'סיקה קרוג החליפה בין זהויות לטיניות ואפריקניות, בכולן מוצאה היה שחור. במאמר חדש, התוודתה ששיקרה כל השנים, וחשפה שהיא יהודיה ממיזורי. תלמידיה באוניברסיטת וושינגטון סיפרו שנהגה להתווכח על מקור הראפ, והדגישה את חשיבות מטעי הבננות למשפחתה בדרום אמריקה

בווידאו: המשטרה מחפשת אחר היורה שהרג שני מפגינים בעיר קנושה בוויסקונסין/צילום: רויטרס

פרופ' ללימודי אפריקה ואמריקה הלטינית בארצות הברית, שהציגה את עצמה כשחורה לאורך הקריירה, התוודתה כי היא שיקרה. ג'סיקה א. קרוג, פרופ' חברה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, כתבה בהרחבה על אפריקה ואמריקה הלטינית, כמו גם על גלות וזהות, תוך שהיא טוענת כי מוצאה שחור ולטיני. במאמר שפרסמה אתמול (חמישי), גילתה את האמת על היותה לבנה.

"ברמות מתגברות לאורך חיי הבוגרים, דחקתי הצידה את חווית החיים שלי כילדה יהודייה בפרברי קנזס סיטי בשביל זהויות בדויות משתנות, המציגות שחורות שלא הייתה לי כל זכות אליה: קודם שחורות צפון-אפריקנית, אחר כך שחורות ששורשיה בארצות הברית, ולבסוף שחורות של הברונקס ששורשיה קריביים", כתבה.

קרוג הודתה במאמר כי לא הייתה לה את הזכות להשתמש בזהות השחורה, "לעשות כן זה התגלמות האלימות, הגניבה והניכוס, חלק מאין-ספור דרכים בהם אנשים שאינם שחורים ממשיכים להשתמש ולנצל את הזהות והתרבות השחורה".

היא התנצלה על מה שלדבריה היה "ניכוס מתמשך של זהות שחורה-קריבית", ואמרה שהמעשים היו טעות, לא מוסריים, נגד שחורים וקולוניאליסטיים.

ג'סיקה א. קרוג. -, אתר רשמי
"התגלמות האלימות, הגניבה והניכוס". ג'סיקה א. קרוג/אתר רשמי, -

אנמול גוראיה, סטודנטית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון אותה לימדה קרוג, אמרה כי היא הייתה מהפרופסוריות האהובות עליה. לדבריה, היא ראתה אותה בתור אישה שחורה ואנרגטית שלא מתנצלת על מי שהיא, ומגיעה לכיתה בעקבים, עגילי חישוק ענקיים והדפסים מנומרים. "מהרגע הראשון שהיא נכנסה לכיתה, נדהמתי ממנה", אמרה. "אני פשוט המומה שהכול היה שקר מוחלט".

גוראיה ממשיכה ומספרת כי קרוג התגאתה במוצאה מהברונקס, שכונה בעיר ניו יורק. היא אף נכנסה לוויכוח עם תלמיד שטען שמוזיקת הראפ הומצאה בברוקלין. קרוג אף שילבה בשפתה ספרדית, אבל המקום המדויק ממנו הגיעה השתנה שוב ושוב. בפעם אחת דיברה על כמה שהבננות חשובות למשפחתה ברפובליקה הדומיניקנית, אך אמרה לסטודנט אחר שמוצאה מפורטו ריקו.

אולם עדיין, מעולם לא העלתה על דעתה שקרוג משקרת. "זה היה הדבר האחרון שהייתי חושבת עליו. הייתי חושבת שהתבלבלתי בפרטים", אמרה.

עוד בוואלה!

בעקבות מותו של העצור השחור בניו יורק: 7 שוטרים הושעו מתפקידם

לכתבה המלאה

משתמשים בטוויטר תקפו את קרוג מיד לאחר פרסום המאמר, והעריכו כי היא תמשיך לקחת הזדמנויות מאנשים שחורים. "כשג'סיקה קרוג מקבלת את החוזה לספר שלה ונכנסת לסבב הזמנות לתכניות אירוח, תזכרו את הציוץ הזה. נשים לבנות פוגעות בקהילה שלנו שוב ושוב ומתוגמלות על מאמציהן", כתבה הפעילה החברתית לזלי מאק. "בכל המאמר היא כללה אפס תכניות לתיקון הנזק שגרמה - אז מה המטרה שלו? תשומת לב ודרכי גישה - בדיוק כפי שההתחזות לאישה שחורה הייתה".

מהאוניברסיטה נמסר כי הם מודעים למאמר של קרוג ובודקים את הדברים, אך "לא יכולים להגיב מעבר לכך על עניינים אישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully