וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר: לא יוחזרו גופות מחבלים, גם אם אינם מחמאס

חברי הקבינט קיבלו את דרישת שר הביטחון וקבעו כי לא תוחזר גופה של מחבל שפצע, הרג, או החזיק אמל"ח ללא קשר לשיוך ארגוני, פרט למקרים חריגים. גנץ בירך: "זהו חלק ממחויבותינו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, מציע לאויבנו שיבינו ויפנימו היטב את המסר"

בווידאו: תיעוד פיגוע הדריסה בצומת תפוח/צילום: מועצה אזורית שומרון ו- TPS

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (רביעי) להקשיח את המדיניות לגבי החזרת גופות מחבלים. חברי הקבינט אישרו את דרישת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שלא להחזיר גופות מחבלים - גם אם אינם משוייכים לחמאס.

על פי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, לא תוחזר גופה של מחבל שפצע, הרג, או החזיק אמצעי לחימה, ללא קשר לשיוכו הארגוני. זאת, פרט למקרים חריגים.

הלוויית המחבל החשוד בירי ביהודה גליק בסילוואן, אוקטובר 2014. יותם רונן
לא יוחזרו גופות ללא קשר לשיוך ארגוני. הלוויית מחבל/יותם רונן

גנץ בירך על החלטת הקבינט. "מאז כניסתי למשרד הביטחון, הוריתי לייצר חבילת הרתעה נרחבת שבמסגרתה הנחיתי שלא לשחרר גופות מחבלים, להכריז ולחלט כספים של ארגוני טרור ולהעצים את התקיפות והתגובות לכל הפרה של השקט, בכל אחת מהגזרות", מסר.

שר הביטחון הוסיף כי "אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה. אני מציע לאויבנו שיבינו ויפנימו היטב את המסר".

שר הביטחון בני גנץ נפגש בלשכתו עם ראשי רשויות מהדרום.
במפגש השתתפו שר החקלאות ותושב העוטף אלון שוסטר, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני , ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, וראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
"אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו". גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מגיעה ברקע ההבנות שהושגו עם חמאס לקידום רגיעה ברצועת עזה בתיווך קטאר. בארגון אמרו כי הוסכם לעצור את "התוקפנות של ישראל" כחלק מהשיחות שקיימו בימים האחרונים עם השליח הקטארי לעזה מוחמד אל-עמאדי. כמו כן, בחמאס טענו כי במסגרת ההבנות הוחלט גם כי קטאר תסייע במגוון פרויקטים אזרחיים ברצועה, בעיקר למלחמה בקורונה.

גורמי ביטחון בישראל אישרו שהושגו הבנות עם חמאס לגבי רגיעה, במסגרתן התחייב הארגון להפסיק את שיגור הרקטות ובלוני התבערה לעבר יישובי הדרום. עם זאת, הגורמים הכחישו את מרבית ההסכמות שחמאס טען שהושגו, כמו פרויקטים אסטרטגיים גדולים באזורי התעשייה בעזה. לטענתם, חמאס לא קיבל את קידום הפרויקטים שביקש ולא כניסת פועלים כמו לפני תקופת הקורונה, אלא רק את המשך הזרמת הכסף הקטארי.

למרות זאת, חבר הלשכה המדינית של חמאס, חליל אל-חיה, אמר אמש כי לישראל יש חודשיים ליישם את ההבנות בין הצדדים - אחרת הארגון "יחזור לסבב הסלמה". לדבריו, הפלגים השונים ברצועת עזה היו מוכנים להיכנס ל"סבב של עימות, אפילו אם הוא היה מגיע להפצצת תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully