וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחזיר לכיתות או ללמוד מהבית: פתיחת בתי הספר בעולם, תמונת מצב

30.8.2020 / 17:49

בארה"ב טראמפ דוחף לפתיחה של בתי הספר, אך ההחלטה נתונה בידי הרשויות המקומיות. בסין שבו כמעט לשגרה מלאה, ואילו בהודו מוסדות החינוך סגורים. באירופה, צרפת ובריטניה נחושות להחזיר את כל התלמידים לכיתות, ובספרד נערכים מחדש בשל התפרצות נוספת

בווידאו: פרופ' איתמר גרוטו בדיון על פי פתיחת שנת הלימודים בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

האו"ם סבור כי החזרת הילדים ללימודים אחרי חודשים ארוכים של סגר הקורונה היא קריטית, אך כשהנגיף עדיין משתולל בחלקים בארצות הברית ומתפשט מחדש במדינות שונות, מומחי הבריאות קוראים לנקוט זהירות. כל ממשלה גיבשה אסטרטגיה משלה, בהתאם למצבה בשטח ושיקולים פוליטיים. כך נראה המצב במדינות שונות בעולם.

לימודים מקוונים במועדון בלוס אנג'לס, קליפורניה, 26 באוגוסט 2020. AP
בערים הגדולות ילמדו מרחוק. לימודים מקוונים במועדון בלוס אנג'לס/AP

ארה"ב

בארצות הברית, שבה מערכת החינוך היא ברובה באחריות המדינות ובתי הספר המקומיים, הנשיא דונלד טראמפ ושרת החינוך שלו קראו לבתי הספר לחזור ללמד באופן פרסונלי. ואולם, הנושא מעורר דיון ציבורי ער, במיוחד בקהילות שבהן שיעור ההדבקה גבוה. לכן, החזרה ללימודים שונה מאוד בחלקים שונים בארצות הברית.

רוב האזורים העירוניים הגדולים נערכים ללימודים מרחוק, אחרי זינוק במספר הנדבקים במהלך הקיץ. עם זאת, באזורים אחרים יהיו שיעורים פרסונליים לפחות בחלק מהזמן. כמה בתי ספר כבר נאלצו להכניס תלמידים לבידוד או להשבית את כל הלימודים בשל הידבקויות בשטחם.

עוד בוואלה!

הורי הגנים וכיתות א' יורשו להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות

לכתבה המלאה
סטודנטים עם מסיכות בשיעור במכללה בעיר דורטמונד, גרמניה, 13 באוגוסט 2020. AP
בעשרות בתי ספר נרשמו מוקדי הדבקה. סטודנטים בדורטמונד, גרמניה/AP

אירופה

בצרפת שואפים להחזיר את כל 12.9 מיליון התלמידים לכיתות ב-1 בספטמבר, למרות זינוק מחדש במספר הנדבקים בשבועות האחרונים. הנשיא עמנואל מקרון וממשלתו רוצים לגשר על הפערים החברתיים שהתרחבו במהלך המגיפה.

כל המורים והתלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים יידרשו לחבוש מסיכות לאורך היום, ובבתי הספר יהיו מסדרונות חד-כיווניים ויהיו מגבלות על ההתקהלויות. הקפיטריות ייפתחו כדי לעזור למי שמקבל סיוע בארוחות, ובפריז מחלקות הרשויות מחשבים ניידים בחינם לילדים, למקרה שיוטל סגר מחדש.

בגרמניה, רוב התלמידים כבר שבו ללימודים, ובעשרות בתי ספר בברלין כבר דווחו על נדבקים בקורונה. אלפי תלמידים הוכנסו לבידוד ברחבי המדינה אחרי התפרצויות מקומיות, שלפי חלק ממומחי הרפואה הן תוצאה של מפגשים משפחתיים ונסיעות במהלך חופשות הקיץ. עם זאת, הממשלה נחושה שלא לסגור שוב את בתי הספר, ובמקום זה היא שולחת תלמידים או כיתות שלמות לבידוד.

המגבלות משתנות ממדינה למדינה. בברלין, התלמידים יכולים להסיר את המסיכה בזמן השיעור, בעוד שבמדינות אחרות יש צורך לעטות אותן לאורך כל הלימודים. הממשלה אמרה כי להשיב את התלמידים לכיתות היא משימה חשובה יותר מפתיחת אצטדיוני הספורט לקהל או אולמות מופעים לצופים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בביקור בבית ספר בלונדון, 10 באוגוסט 2020. רויטרס
רואה בחזרה ללימודים "חובה מוסרית". ג'ונסון בסיור בבית ספר/רויטרס

בבריטניה, רוב 11 מיליון התלמידים בממלכה לא היו בכיתות מאז מרץ, אך באנגליה יחלו לשוב ללימודים ב-4 בספטמבר. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי פתיחת בתי הספר היא "חובה מוסרית", וממשלתו אפילו איימה לקנוס הורים שישאירו את ילדיהם בבית.

בין האמצעים שיושמו בבתי הספר ניתן למצוא עמדות לשטיפת ידיים ושעות קפדניות לתחילת השיעורים וארוחות צהריים, אבל ברוב המקומות אין דרישה למסיכות. בחלק מהתיכונים שוקלים לשלב בין לימודים פיזיים ללמידה מרחוק, אך המטרה היא לחזור לכיתות.

בבריטניה נרשמו יותר מ-41,500 מקרי מוות מהנגיף, המספר הגבוה ביותר באירופה. ממשלתו של ג'ונסון ספגה ביקורת נוקבת על התמודדותה עם המגיפה.

בספרד, על רקע מוקדי הדבקה חדשים והחרדה ההולכת וגוברת מצד ההורים וביקורת מצד ארגוני המורים, בספרד עושים שינויים בתכניות לקראת הפתיחה של בתי הספר ב-4 בספטמבר. הרשויות מגייסות 11 אלף מורים חדשים, בונות כיתות מאולתרות בחצרות בית הספר כדי להשיג מקום ומגבשות קפסולות.

הרשויות עומדות בפני לחץ נוסף, של פתיחתה מחדש של הכלכלה במדינה הסובלת משיעור עוני גבוה יחסית בקרב ילדים. ארגון "להציל את הילדים" מבקש לחלק צמידים אלקטרוניים למשפחות מוחלשות, ואיגודי המורים קוראים לשביתות.

מדריד מתכננת שיעורים פרסונליים לכל התלמידים מתחת לגיל 12, ושילוב של הוראה מקוונת עבור התלמידים המבוגרים יותר.

תלמידים עם מסיכות בכניסה לבית ספר בבייג'ינג, סין, 7 ביולי 2020. AP
כולם ישובו ללימודים עד 1 בספטמבר. בית ספר בבייג'ינג/AP

אסיה

סין, שבה התפרץ הנגיף, כבר חזרה לשגרה כמעט מלאה אחרי שבלמה את המגיפה. עוד בשבוע שעבר, כ-75% מכלל התלמידים - כ-208 מיליון איש - שבו ללימודים, והיתר יעשו זאת עד שלישי, 1 בספטמבר.

ביפן, כמה בתי ספר במדינה נפתחו בשבוע שעבר, אחרי חופשת קיץ קצרה מהרגיל, על מנת להשלים את הפערים מהשיעורים שבוטלו בשל המגיפה.

בפיליפינים, פתיחת בתי הספר נדחתה שוב ושוב, והמועד החדש הוא 5 באוקטובר. אפילו אז, יתאפשרו רק שיעורים מרחוק. הנשיא רודריגו דוטרטה אמר כי חזרה פיזית לכיתות תתאפשר רק כשיהיה חיסון זמין לקורונה.

בהודו, נפאל, קמבודיה ובנגלדש בתי ספר עדיין סגורים, ואילו בתאילנד ובמלזיה חזרו כבר ללימודים בחודש שעבר והחודש. בתי ספר באינדונזיה נפתחו מחדש בחודש שעבר, עם הגבלת נוכחות בכיתות ושעות מצומצמות.

אפריקה

רק שש מדינות באפריקה פתחו מחדש את בתי הספר באופן מלא. בדרום אפריקה החלו התלמידים לחזור לשיעורים בשבוע שעבר כיתה אחר כיתה. זו הפעם השנייה שבה בתי הספר נפתחים מחדש במדינה, אחרי שבפעם הראשונה נרשמה עלייה במספר הנדבקים והם נסגרו שוב.

לאור הירידה במספר המאוחבנים החדשים, הממשלה אמרה כי על כל התלמידים לחזור לבתי הספר עד מחר, אך היא אפשרה גם להורים שלא רוצים שילדיהם יחזרו ללימודים לבקש שילמדו מרחוק.

במקומות אחרים באפריקה, קניה סגרה את בתי הספר שלה עד סוף השנה. באוגנדה, הממשלה רוכשת מכשירי רדיו לתושבי הכפרים כדי לעזור למשפחות עניות ללמוד מרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully