וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולפינים מתים, התיירות בסכנה: אסון הנפט מאיים להטביע את מאוריציוס

התושבים דורשים תשובות מהממשלה אחרי הדליפה שכיסתה בשחור חלקים מקו החוף הבתולי באי שבאוקיינוס ההודי. לפחות 40 דולפינים מתים נשטפו לחוף, ומומחים חוקרים אם יש קשר בין זה לטביעת המכלית היפנית. "אנחנו לא סומכים על הממשלה", אמרו אלפי מפגינים בבירה

בווידאו: דליפת נפט במאוריציוס/צילום: רויטרס

אלפי אנשים הפגינו אתמול (שבת) בבירת מאוריציוס בדרישה לחקור את דליפת הנפט מהמכלית היפנית ואת מותם המסתורי של לפחות 40 דולפינים, שנמצא בסמוך למוקד האסון הסביבתי. פעילים לשימור הסביבה קראו לחקור אם יש קשר בין המוות של הדולפינים לבין דליפת הנפט מהמהכלית "וואקשיו", שפגעה בריף אלמוגים בחודש שעבר. כאלף טונות של נפט דלפו בשטח הימי, שבו חיים בעלי חיים נדירים.

אחד המפגינים בכיכר מרכזית בפורט לואי החזיק שלט שבו נראה דולפין מכוסה בנפט תחת הכיתוב "החיים שלנו חשובים". אחר החזיק שלט בדרישה להתפטרות הממשלה. "אנחנו לא סומכים על הממשלה ועל המידע הדל שהם נותנים לנו על הטיפול והתגובה לדליפת הנפט", אמרה לרויטרס פביולה מונטי, מדענית שהשתתפה במחאה. רבים מהמפגינים לבשו חולצות שחורות.

רבים מתושבי האי שבאוקיינוס ההודי חשים שהממשלה הייתה יכולה לעשות יותר כדי למנוע את האסון, בנוסף לביקורת על החלטתה להטביע את הספינה אחרי שהיא נחצתה לשניים. הפגנות התקיימו גם בלונדון ובפריז.

הפגנה בפורט לואי, מאוריציוס, נגד הממשלה בעקבות דליפת הנפט לחופי המדינה, 29 באוגוסט 2020. רויטרס
לא סומכים על המידע של הממשלה. מפגינים בבירת מאוריציוס, אתמול/רויטרס
דולפין מת בחופי מאוריציוס, 26 באוגוסט 2020. רויטרס
טרם נמצא קשר ישיר לדליפת הנפט. דולפין מת לחופי מאוריציוס, בשבוע שעבר/רויטרס

הממשלה אמרה כי היא תנתח את הדולפינים המתים כדי לקבוע את סיבת המוות שלהם, והקימה ועדת חקירה לדליפת הנפט. החקירה מתחלקת לשניים - אחת נערכת על ידי המשטרה, והיא בוחנת את אחריות צוות הספינה, והשנייה על ידי בכיר במשרד הספנות, שחוקר את מה שקרה למכלית. קפטן הספינה נעצר ונאשם בסיכון שיט בטוח, אך הוא טרם הגיב בנושא.

מבדיקות שנעשו עד כה לשני דולפינים מתים בידי מכון מחקר ממשלתי לא עלו עקבות נפט בגופם, אך כן אותרו סימני פציעות. לפי משרד הדיג, תוצאת הבדיקות ל-25 דולפינים שנשטפו לחופי האי בשבוע שעבר צפויות להגיע בימים הקרובים.

כתמי נפט לחופי מאוריציוס בעקבות טביעת מכלית יפנית, 10 באוגוסט 2020. רויטרס
פגיעה קשה בכלכלה. כתמי נפט לחופי מאוריציוס/רויטרס

קבוצת שימור הסביבה המקומית Eco-Sud, שהשתתפה בהפגנות אתמול, מסרה בהצהרה ביום שישי כי נציגים מהחברה האזרחית צריכים להיות נוכחים בבדיקות גופות הדולפינים וכי יש לקיים בדיקה עצמאית שנייה מטעם מומחים עצמאיים.

התיירות היא ענף מרכזי בכלכלת האי, והאסון האקולוגי מהווה פגיעה קשה בה, במקביל למגיפת הקורונה, שהגבילה את התיירות הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully