וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הישראלים שיוכלו להיכנס ליוון יוכפל ל-1,200 מהשבוע הבא

26.8.2020 / 13:03

משרד החוץ מסר כי מתווה התיירות שנחתם עם ממשלת יוון עודכן, וכי הישראלים יוכלו לנוע ללא הגבלה במדינה, לאחר שבמתווהה הקודם הוגבלה הכניסה לארבעה יעדים בלבד

בווידאו: נתב"ג ביום פתיחת השמיים לטיסות/צילום: ניב אהרונסון

מספר הישראלים שיוכלו להיכנס ליוון יוכפל ומשבוע הבא יוכלו להיכנס למדינה 1,200 תיירים בשבוע - כך הודיע היום (רביעי) משרד החוץ. בהודעה נמסר כי שגרירות ישראל ביוון בראשות השגריר יוסי עמרני, פעלה לעדכון מתווה התיירות הקיים והתיירים יוכלו להיכנס למדינה ללא כל הגבלות תנועה. במתווה המקורי הוחלט על אישור כניסת ישראלים לארבעה יעדים בלבד: אתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו.

לפני כשבועיים סיכמו שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו היווני, שר החוץ ניקוס דנידיאס, על מתווה התיירות ביוון. השניים דנו בחשיבות פתיחת יוון לתיירות ישראלית, ההתפתחויות האזוריות ואתגרי היציבות והשגשוג של אזור הים התיכון. בתום הפגישה בירך אשכנזי על החלטת יוון לאפשר תיירות מישראל. לדבריו, "החלטה זו מבטאת את הקשר החם בין המדינות והרצון המשותף לחזור לשגרת חיים נורמלית בעידן הקורונה ומקווה שמדינות אירופיות נוספות יאמצו גם הם החלטה זו".

הסיכום עם יוון הגיע במסגרת מתווה התו הכחול לפתיחת השמיים, כשהמדינה הוגדרה תחת המדינות ה"ירוקות" - מדינות שאין חובת בידוד בכניסה אליהן או בחזרה מהן.

פגישת גבי אשכנזי עם עמיתו היווני, ניקוס דנדיאס משרד החוץ, ירושלים 13 באוגוסט 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
"קשר חם ורצון משותף". שרי החוץ אשכנזי ודנידיאס בישראל/אתר רשמי, משרד החוץ

בכירים ישראלים ציינו לאחר החתימה על ההסכם כי ההסכמה היוונית להתחיל במהלך נסיוני של טיסות של תיירים ישראלים לכמה מאיי יוון היתה מחווה של רצון טוב שנועדה לתת לישראל תמריץ לסייע ליוונים מול ארצות הברית בנושא הטורקי. "זו הייתה עסקה לא רשמית בקריצה", אמר בכיר ישראלי.

גורמים ישראלים שעודכנו בתכני הפגישות שקיים שר החוץ היווני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשכנזי בעת ששהה בישראל אמרו כי הוא ביקש מהשניים לפנות לשר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, ולבכירים נוספים בממשל טראמפ ולעודד אותם להתערב במשבר עם טורקיה סביב קידוחי הגז במזרח הים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully