וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה: פרופילים בפייסבוק שהסיתו נגד נתניהו התגלו כפיקטיביים והוסרו

19.8.2020 / 16:20

שני המשתמשים פרסמו תמונות שבהן נראה רה"מ מצדיע במועל יד וכוללות השוואות להיטלר. יוסי דורפמן, המתחקה אחר משתמשים המסיתים נגד נתניהו טען כי מדובר בזיוף שעשוי לסייע לרה"מ כחלק מתרגיל הונאה. לפני כשבועיים הוסרו פרופילים דומים מפייסבוק לאחר פניית וואלה! NEWS

בוווידאו: אלפים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור/צילום: אתר באזזנט

שני פרופילים בפייסבוק שפרסמו תמונות הסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסרו לאחר שהתגלו כפיקטיביים. החברה הסירה את המשתמשים לאחר שיוסי דורפמן, יועץ אסטרטגיה ודיגיטל, חשף את הפרופילים החשודים כפיקטיביים שניסו לייצר מצג שווא שמא קיימת הסתה חמורה נגד נתניהו.

התחקיר החדש של דורפמן, המתחקה אחר משתמשים ברשת המפיצים תכנים מסיתים, מגיע כשבועיים אחרי שאיתר שלושה פרופילים פיקטיבים שהסיתו נגד נתניהו. לאחר פניית וואלה! NEWS לפייסבוק, עלה כי מדובר בפרופילים פיקטיביים ואלו הוסרו. באותם פרופילים, איתר דורפמן את "נהוראי יוסף" שהעלה תכנים פרובוקטיביים לרבות תמונתו של נתניהו מצדיע במועל יד לצידו של היטלר.

פוסט הסתה נגד רה"מ בנימין נתניהו שעלה ברשתות החברתיות. -, אתר רשמי
שני הפרופילים הצטרפו בדיוק באותו היום לקבוצת מחאת הדגלים השחורים. הפוסט שפרסם "אביאל דיין"/אתר רשמי, -

בתחקיר החדש, איתר דורפמן שני פרופילים חדשים: אביאל דיין ומאיר ביטון. "בתחקיר קודם נחשף הפרופיל 'נהוראי יוסף' בפוסט מסית נגד נתניהו, המשווה אותו להיטלר ופעילי מחאה ליהודים בשואה", כתב דורפמן. "הפרופיל שפייסבוק הסירה מהרשת כמזויף, תייג פעילי מחאה. חקירת המשך העלתה שלא מדובר בפרופיל ופוסט בודד, אלא בסדרה. שימו לב לתכנים, לשפה הגרפית ולאופי הפעילות הדומה".

דורפמן ממשיך בבדיקה, ומציג כי שני הפרופילים לא הציגו דמות הנראית כאדם מזוהה או בגיל המתאים לתאריך הלידה המצוין כש"אביאל" מצביע כי נולד ב-1978 ואילו מאיר "נולד" ב-2001. עוד "במפתיע", שני הפרופילים העלו תמונת פרופיל בדיוק באותו התאריך: 23 ביוני.

"עקבו אחרי שני הפרופילים בפעילויות נוספות. מצאנו ששני הפרופילים הצטרפו בדיוק באותו היום לקבוצת מחאת הדגלים השחורים: 5 באוגוסט, בסמוך לפרסום הפוסטים המסיתים ותיוג פעילי ותומכי מחאה", כתב דורפמן. עוד הסתבר, כי לאחר פניית דורפמן למנהלי קבוצת "מחאת הדגלים השחורים", נמצא כי שני הפרופילים ביקשו להעלות דברי הסתה גם בקבוצת המחאה בזמנים סמוכים, אולם הם לא אושרו. מדובר בארבע תמונות של מועל יד עם הכיתוב "שואה ושואה חדשה".

עוד בוואלה!

פייסבוק הסירה 3 פרופילים שהסיתו נגד נתניהו לאחר שהתגלו כפיקטיביים

לכתבה המלאה
פוסט הסתה נגד רה"מ בנימין נתניהו שעלה ברשתות החברתיות. -, אתר רשמי
הפוסט שפרסם "מאיר ביטון"/אתר רשמי, -

"מעבר על התנהגות שלושת הפרופילים - נהוראי יוסף שהוסר כמזויף, לצד אביאל ומאיר, מגלה מאפייני התנהלות דומים מאוד. כתובת המייל של שלושות הפרופילים הן לטביות. הפוסטים המסיתים בצורה קשה נגד נתניהו שהועלו באמצעות הפרופילים, נראים כסדרה. האם זה קמפיין, ואם כן מה ניסו להשיג בו?", סיכם דורפמן. הוא תהה אם מדובר בתרגיל הונאה מסוג "False Flag" שמהנדס דברי הסתה נגד נתניהו, במהלך הדיון של ועדת השרים לענייני שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully