וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: שירות הדואר בארה"ב יעצור את הקיצוצים לפני הבחירות

אחרי החשש משיבוש ההצבעה בנובמבר, הודיע ראש הסוכנות המקורב לטראמפ כי הקיצוצים יוקפאו: "למנוע אפילו מראית של השפעה". הדמוקרטים, שזימנו אותו להעיד בקונגרס, בירכו: "הם הרגישו את החום". טראמפ טוען ללא ביסוס כי הצבעה בדואר, שאינה נוהג חדש, תוביל לזיופים

בווידאו: טראמפ על ההצבעה בדואר/צילום: רויטרס

שירות הדואר האמריקני השעה אתמול (שלישי) הרפורמות המתוכננות שעוררו חשש מניסיון לחבל בבחירות לנשיאות בנובמבר. ראש הסוכנות, לואיס דה ג'וי, אמר כי הוא יעצור את השינויים המתוכננים בסוכנות לאור החשש מפגיעה בהצבעה דרך הדואר, לקראת עדותו בפני הקונגרס וכשלפחות 20 מדינות נערכו לתבוע את הסוכנות.

מימון שירותי הדואר הפך לסוגיה מרכזית לקראת הבחירות הקרובות, משום שמספר שיא של בוחרים צפוי להצביע בדואר בשל התפשטות מגיפת הקורונה. שירותי הדואר האמריקניים החלו בחודשים האחרונים במה שתואר כתהליך יעול, אך בתפנית חדה הודיעה דה ג'וי, תורם רפובליקני בולט המקורב לנשיא דונלד טראמפ, כי לא יהיה קיצוץ בשעות פעילות הדואר. בנוסף לכך, תיעצר הסרת תיבות דואר ומכונות מיון ברחבי ארצות הברית וכן השירות ימשיך לשלם שעות נוספות לעובדים כדי להבטיח שהדואר יגיע בזמן.

"על מנת למנוע אפילו מראית עין של השפעה כלשהי על הבחירות בדואר, אני משעה את היוזמות הללו עד לסיומן", אמר דה ג'וי בהצהרה.

תומכי השינויים אמרו כי הם הכרחיים על מנת שהשירות, שהוא הסוכנות הממשלתית הפופולרית ביותר בארצות הברית, יצא מהבור הכלכלי שבו הוא נמצא - 160 מיליארד דולר בשל ירידה חדה בתנועת הדואר.

עם זאת, מארק דימונדשטיין, נשיא איגוד עובדי הדואר שבו חברים יותר מ-200 אלף איש, אמר אתמול לרשת פוקס ניוז כי השינויים "מאטים את הדואר, הלקוחות רואים את זה, עובדי הדואר רואים זאת, כולם מגבים את הדואר".

אישה משלשלת מעטפת דואר בפנסילבניה, ארה"ב, 14 באוגוסט 2020.. רויטרס
אחד מכל ארבעה הצביע בדואר ב-2016. תיבת דואר בפנסילבניה/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית, הביעה שביעות רצון מהשינוי של ראש שירותי הדואר. "הם הרגישו את החום וזה מה שאנחנו מנסים לעשות, שיהיה להם חם מדי כדי לעשות זאת", היא אמרה לכתבים. ביום ראשון היא החזירה את חברי הבית מהפגרה כדי לחקור את מדיניות שירותי הדואר. דה ג'וי, שמונה לתפקיד במאי, אמור להעיד ביום שישי בפני ועדה בסנאט שבשליטת הדמוקרטים, ואז ביום שני בוועדה בבית הנבחרים שבשליטת הדמוקרטים.

טראמפ מסרב לאשר תקצוב נוסף לשירותי הדואר על מנת להבטיח את ההצבעה כסדרה, כשהוא טוען ללא ביסוס שהיא תוביל לזיופים ותעזור ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, שהלילה קיבל רשמית את מועמדות המפלגה. עם זאת, בבית הלבן טענו שהוא לא הנחה את שירות הדואר לעכב את התהליך.

"בשום שלב, הנשיא טראמפ לא הורה או הנחה את שירותי הדואר לקצץ בשעות נוספות, או כל החלטה מבצעית אחרת שתאט את הדברים", אמר ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בכנס תמיכה ביומא, אריזונה, ארה"ב 18 באוגוסט 2020. רויטרס
מסרב להעביר תקציב נוסף לשירותי הדואר. טראמפ באריזונה, אתמול/רויטרס

ההצבעה בדואר אינה חדשה בארצות הברית, וכבר לפני ארבע שנים, אחד מכל ארבעה הצביע באמצעותה. טראמפ אף העלה בחודש שעבר את האפשרות לדחות את הבחירות, אף שאין בסמכותו לעשות זאת. הרעיון נדחה במהירות על ידי הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד.

מתנגדי ההצבעה בדואר טוענים שניתן להצביע פעם אחת במעטפות כפולות ואז פעם נוספת בקלפי, אם כי מחקרים רבים שנעשו לאורך השנים לא מצאו שום הוכחות לזיופים נרחבים אלא למקרים שוליים בלבד. לפי מחקר משנת 2017 של מרכז ברנן לצדק, שיעור הזיופים הכללי בארצות הברית היה בין 0.00004% ל-0.0009%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully