וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירויות? "דמוקרטיה מתקדמת": הציוץ שנתניהו הסיר מהרשת

18.8.2020 / 13:33

ראש הממשלה התראיין לרשת סקיי ניוז בשפה הערבית, אחת מהנצפות ביותר באיחוד האמירויות, וטען בתשובה לשאלת המראיין כי ההסכם מחבר בין המדינות כיוון ש"שתיהן דמוקרטיות עם חברות מתקדמות". אך איחוד האמירויות איננה דמוקרטיה ונתניהו מחק את הציוץ

בווידאו - ראיון של ראש הממשלה, בנימין לנתניהו לכלי תקשורת באמירויות/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסיר אמש (שני) ציוץ בטוויטר בו הוא מופיע בריאיון לרשת סקיי ניוז בערבית, המשדרת מאיחוד האמירויות. במהלך הריאיון נשאל נתניהו על ידי המראיין כיצד יועיל ההסכם החדש בין איחוד האמירויות לשלום במזרח התיכון, ובתגובה אמר כי "באופן רב. ההסכם מחבר את האמירויות עם ישראל, שתיהן דמוקרטיות ומתקדמות והחברות שלהן מתקדמות".

נתניהו התגאה בריאיון שקיים ופרסם אותו בחשבון הטוויטר שלו. עם זאת, זמן קצר אחר כך הוא נמחק, שכן איחוד האמירויות אינה מוגדרת כדמוקרטיה, אלא כמונרכיה חוקתית. במדינה לא מתקיימות בחירות, וחל איסור על הקמת מפלגות.

בנוסף, לפי מספר רב של ארגוני זכויות אדם, המדינה מפרה שורה ארוכה של עקרונות דמוקרטיים נוספים.
חברת המחקר האמריקנית "פרידום האוס" הגדירה את רמת החופש באיחוד בציון של 17 מתוך 100. ציון זהה לזה שניתן לאיראן.

באיחוד האמירויות השלטון עובר בירושה, והיא מורכבת משבע אמירויות: דובאי, אבו דאבי, שארג'ה, עג'מאן, ראס אל-ח'ימה, פוג'יירה ואום אל-קיוין. בראש כל אמירות עומד שייח, ששלטונו עובר בירושה.

מנהיגה של כל אמירות מכריע בשאלות פנימיות של מדיניות בתחומי כלכלה, חברה ודת, ואילו מדיניות החוץ וההגנה של האמירויות היא משותפת. בראש המועצה העליונה, הגוף השלטוני המאחד בין המדינות, עומד הנשיא, שתפקידו בעל סמכויות פוליטיות נרחבות, ונבחר לתקופת כהונה בת חמש שנים מבין אמירי המדינות, אם כי בפועל אמיר אבו דאבי תמיד מכהן כנשיא.

לאמירויות קיימת מערכת משפט פדרלית, וכל האמירויות מלבד אבו דאבי וראס אל-ח'ימה הצטרפו אליה. לכל האמירויות יש חוקים חילוניים וחוקים אסלאמיים לאזרחים, לפושעים ולבתי המשפט הגבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully