וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: התחלואה בירושלים גבוהה - בכל מקום אחר בעולם עיר כזו הייתה בסגר

עודכן לאחרונה: 11.11.2020 / 13:49

פרויקטור הקורונה אמר בסיור עבודה בבירה כי הוא מתנגד לסגרים במערכות כה גדולות, אך חושש מהעומסים על בתי החולים. ראש העירייה ליאון ציין כי רוב החולים בעיר הם ממזרח העיר. 1,785 בני אדם אובחנו במדינה בנגיף ביממה האחרונה, 379 במצב קשה

בווידאו: תדרוך של פרופ' רוני גמזו/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמנו אמר היום (רביעי) התחלואה בירושלים גבוהה וכי בכל מקום אחר בעולם עיר כזו הייתה בסגר מלא. גמזו המבקר בעיר במסגרת סיור עבודה לצד ראש העירייה משה ליאון הוסיף כי "התאים המשפחתיים בירושלים בחברה החרדית ובחברה הערבית מאתגרים ומקשים על ניהול המאבק בנגיף".

לדבריו, "כל עיר אחרת בעולם הייתה ננעלת באופן מלא, אנשים לא יוצאים מהבית, לא הולכים לעבודה, אין תנועה בתוך העיר. כמובן עם תמיכה. זו היתה התשובה היחידה בכל מקום בעולם ומה שאתם עושים כאן הוא חסר תקדים בעולם". אולם, גמזו הסתייג ואמר כי "אני לא חושב שפתרונות במערכות כאלה היא סגר. אני מדבר עם בתי החולים וקופות החולים. לכן לא לעולם חוסן, והמשך התחלואה יכול להוביל לאי ספיקה ואז נצטרך לעשות דברים והשבר הכלכלי הוא גדול".

במקביל, הביע גמזו תמיכה באופן הפעולה של העירייה ואמר כי הוא נגד סגרים. "אני חושב שהדרך שעיריית ירושלים נקטה היא הדרך הנכונה. אתם מכירים יותר טוב את הקהילות והדרך של ניהול המשבר נותנת ביטחון למשפחות השונות שאם הם ייסגרו בבית - העירייה תספק להם את מה שהם צריכים. אני התרשמתי בצורה מדהימה מהיכולת שלכם לרדת לפרטים ולהכיר כל פרט וזו הדרך הנכונה להתנהל בשגרה לצד הקורונה".

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון בעיריית ירושלים, 12 באוגוסט 2020. מאיה הורודניצ'אנו
"עיריית ירושלים נקטה בדרך נכונה" גמזו בסיור עבודה בירושלים/מאיה הורודניצ'אנו

לטענה לגבי תחלואה גבוהה בירושלים, השיב ראש העיר ליאון לגמזו, כי האחוזים הגבוהים מגיעים הפעם ממזרח ירושלים. "בגל הראשון זה לא הגיע בכלל לשליש מהתושבים, השליש זה תושבי מזרח ירושלים. ישבנו איתם וחשבנו - אולי טועים, ובכל זאת יש. אבל עכשיו לצערי הרב מעל 50% הם ממזרח העיר". לדבריו, הסיבה לכך היא חתונות המוניות, תפילות והתקהלויות. "בגל הזה, מעל 2,000 חולים מתוך כ-3,700 הם ממזרח העיר, ואנחנו עושים הכל על מנת להקטין את המספר הזה", הדגיש ליאון. "בירושלים תמיד חשוב לדעת איפה החולים, ומה ההרכב".

שלום אייזנר, שמונה לאחראי הקורונה בירושלים, אמר בתגובה כי הם מבקשים מזה זמן ממושך לפתוח מחדש את דרייב אין הבדיקות במזרח העיר, אך טרם נענו. וזאת בעוד שבגל הראשון נפתח מתחם בג'בל מוכבר, ותושבים רבים הגיעו להיבדק.

עוד בוואלה!

גמזו הציג את התכנית למאבק בנגיף: "להוריד את התחלואה למאות עד ספטמבר"

לכתבה המלאה
פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון בעיריית ירושלים, 12 באוגוסט 2020. מאיה הורודניצ'אנו
גמזו לצד ליאון בסיור עבודה בירושלים, היום/מאיה הורודניצ'אנו

משרד הבריאות עדכן כי 1,785 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-87,173. אתמול התקבלו תוצאות עבור 26,433 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 24,963. בבתי החולים מאושפזים 780 חולים, מתוכם 109 מונשמים ו-379 חולים קשה. נכון להיום מתו 633 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,693 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 23,982 מתוכן 9.8% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully