וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל טען שהסיוע למשק נמוך בהשוואה עולמית; האוצר: "נתונים שגויים"

11.8.2020 / 18:36

מהדוח עלה כי הסיוע במחצית הראשונה של 2020 היה נמוך בהשוואה למדינות נוספות. מנגד, במשרד האוצר טענו כי ההשוואה מבוססת על נתונים לא עדכניים והסיוע גבוהה יותר. בנק ישראל: "צר לנו שזו תגובת משרד האוצר, שמתעלמת מניתוח מקצועי"

בווידאו: נתניהו מתייחס למשבר התקציב/עריכה: ניר חן

עימות פרץ היום (שלישי) בין משרד האוצר לבנק ישראל, בעקבות דוח היציבות הפיננסית למחצית הראשונה של 2020 שפרסם האחרון. על פי הדוח, הסיוע למשק בישראל הגיע רק ל-3.7% מהתוצר הלאומי ונמוך בהשוואה למדינות נוספות. מהנתונים עלה כי הסיוע למשק באוסטרליה היה 11.5%, בסינגפור 11%, בארצות הברית 9.8% ובתאילנד 8%.

מנגד, במשרד האוצר טענו כי בנק ישראל פרסם נתונים אודות השוואה בינלאומית של תכניות הסיוע של המדינות השונות, ללא פירוט מה מקור ההשוואה וככל הנראה על בסיס על נתונים לא עדכניים של חברת גולדמן סאקס. לפי משרד האוצר, הנתון המיוחס למדינת ישראל לא היה נכון לגבי חבילת הסיוע הקודמת (7.1% תוצר), ובוודאי שאינו נכון לחבילה הנוכחית (13.9% תוצר).

בנק ישראל, ירושלים. רויטרס
"צר לו שמשרד האוצר מתעלם ממסגרת הזמן והניתוח המקצועי של הדוח". בנק ישראל/רויטרס

מנתוני המשרד עולה כי הסיוע של ממשלת ישראל לאזרחיה עומד על 13.9% מהתמ"ג של שנת 2019 ולפיו נעשים החשובים בכל מדינות העולם. 9.2% הם הוצאה תקציבית לסיוע ועוד 4.7% מהתמ"ג ניתנו
כהלוואות וכערבויות מטעם הממשלה.

משרד האוצר הבהיר שהיקף הסיוע של ישראל גבוה מהיקף הסיוע הממוצע של מדינות ה-OECD. "אנו משוכנעים כי בעבודה משותפת ניתן יהיה להימנע מטעויות כאלה בעתיד", נמסר.

עוד בוואלה!

הביטוח הלאומי: 90% מהמענקים כבר הועברו לאזרחים

לכתבה המלאה

מבנק ישראל נמסר כי "דוח היציבות הפיננסית החצי-שנתי שפרסם בנק ישראל מנתח סוגיות שונות בתוך המחצית הראשונה של 2020. ככזה, מופיעים בו איורים שמשקפים את התקופה שנותחה על ידי כלכלני בנק ישראל. בין היתר מופיע איור בו נמצאת השוואה בינלאומית של תכניות סיוע ממשלתיות שערך בית ההשקעות הבינלאומי גולדמן סאקס, שמצביע על מיקומה של ישראל קרוב למרכז ההשוואה בין המדינות. צר לנו שזו תגובת משרד האוצר, שמתעלמת ממסגרת הזמן והניתוח המקצועי של הדוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully