וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,641 חולים אובחנו ביממה האחרונה, ירידה במונשמים

עודכן לאחרונה: 11.8.2020 / 15:42

משרד הבריאות עדכן כי סך הנדבקים בישראל עלה ל-85,354, בהם 812 מאושפזים בבתי החולים ומתוכם 110 מונשמים. מספר החולים הפעילים הוא 24,714 בני אדם, ומניין המתים עלה ל-619. פרופ' גמזו הצהיר כי הוא פועל למניעת סגר נוסף: "לתת תקווה ל-800 אלף מובטלים"

בווידאו: תדרוך של פרופ' רוני גמזו/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 1,641 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-85,354. אתמול התקבלו תוצאות עבור 22,833 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.5%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 24,714. בבתי החולים מאושפזים 812 חולים, מתוכם 101 מונשמים ו-381 חולים קשה. נכון להיום מתו 619 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 884 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 12,151 מתוכן 9.8% חיוביות לנגיף.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
24,714 חולים פעילים. בדיקות קורונה בקופ"ח כללית באור יהודה/ראובן קסטרו

במהלך תדרוך שערך פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, טען כי חלה בשבועות האחרונים ירידה בהיקף התחלואה, אם כי לא ברמה מספקת. הוא ציין כי קיימת בעיה במניעת התקהלויות באופן שמתדלק את המשך ההדבקה, והבהיר כי הוא ממשיך במאמצים להימנע מהטלת סגר. כמו כן, בהתאם לתקנות שקבינט הקורונה אישר, עסקים שיחרגו מהתקנות ויימצאו בהם חולים - ייסגרו.

"אני רוצה לתת לאנשים תקווה ל-800 אלף מובטלים שאני נותן להם אפשרות לחזור למקום העבודה, כי סגר זה עוד חצי מיליון מובטלים", אמר גמזו. הוא ציין כי אחת המטרות המרכזיות היא למנוע עומס במחלקות הקורונה בבתי החולים, והדגיש כי אמון הציבור עומד לנגד עיניו. "האתגר העיקרי הוא בקרב החולים במצב קשה, צריך לווסת את התחלואה בבתי החולים ולשם כך צריך זמן. אם אין אתה הזמן הזה - אנחנו נצטרך להטיל סגר".

ביקורת על מתווה פתיחת השמיים

אתמול התכנסה ועדת הקורונה לדיון מעקב אחרי המתווה לפתיחת השמיים ולחזרת עולם התעופה לשגרת קורונה. במוקד הדיון נבחן מודל בדיקות הקורונה לנכנסים לישראל וליוצאים ממנה, במדינות המוצא והיעד השונות ובנמל התעופה בן גוריון.

מטרת המערך שנדון בוועדה היא להנפיק מעין "דרכון רפואי", שיאפשר לנוסעים מישראל להיכנס למדינות הדורשות בדיקה מקדימה כתנאי לכניסה, כמו גם כניסה של נוסעים לישראל ממדינות ששיעור התחלואה בהן גבוה.

פרופ' רוני גמזו מציג את המלצותיו לסל הבריאות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים. 29 בדצמבר 2017. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
"סגר נוסף יביא עוד חצי מיליון מובטלים". גמזו/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

בסיכום הדיון מתחה ביקורת יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון, נגד משרד הבריאות והמל"ל. היא טענה שהמתווה בכללותו לא נחשף בוועדה, אף שהממשלה הצהירה כי תאריך היעד לפתיחת השמיים הוא 16 באוגוסט. "אם הסיפור הוא שבעצם אין מתווה, אין נתונים, אין תשובות לכל מה ששאלנו - זה חמור לא פחות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully