וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמישה חודשי השבתה: נחתם הסכם לחזרתה של ארקיע לפעילות

11.8.2020 / 10:36

ההסכם נחתם בתום מו"מ לילי, ועובדי החברה שיצאו לחל"ת בחודש מרץ עם השבתתה בשל הקורונה, יחזרו לפעילות. יו"ר ועד עובדי ארקיע, שהפגינו בשבועות האחרונים נגד הבעלים, בירכה על ההסכם, אך אמרה: "כשנראה מטוס ארקיע באוויר - נאמין"

בווידאו: הפגנת עובדי ארקיע בהרצליה/צילום: שלומי גבאי

בתום משא ומתן לילי, בעלי חברת ארקיע חתמו הלילה (שלישי) על הסכם עם עובדי החברה, שמטרתו להחזיר את החברה לפעילות. זאת, אחרי כחמישה חודשים בהם פעילותה הופסקה בעקבות הקורונה, ושבמהלכם יצאו העובדים למחאה בדרישה להחזירם לפעילות.

ההסכם כולל היענות של בעלי החברה לנטילת הלוואה בגובה 130 מיליון שקלים, ובנוסף, אנשי העסקים האחים ג'ו, רפי ואבי נקש יזרימו עשרה מיליון דולר מצדם לטובת בטחונות. ההסתדרות תתמוך מצדה גם היא בתהליך באמצעות הלוואה בגובה מיליון דולר וחצי, שתועבר בכפוף לכך שהחברה אכן תחזור לפעילות.

בשבועות האחרונים קיימו עובדי החברה, המחזיקים ב-30% ממניותיה, שורת הפגנות נגד בעלי החברה. הטענות שלהם היו כי בעלי החברה נמנעים במכוון מהפעלה שלה, למרות שהחברה המתחרה ישראייר הוכיחה כי ניתן להמשיך להפעיל קווי טיסה גם במצב הנוכחי, מה שהביא להשארתם בחל"ת של כ-550 עובדי החברה מאז חוד מרץ.

מטוס ארקיע. ארז מיכאלי
מטוסיה יחזרו לפעילות? מטוס של חברת ארקיע/ארז מיכאלי

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על חתימת ההסכם בין הצדדים, ואמר: "הייתה זו תקופה מאתגרת עבור החברה, ובפניה ובפני עובדיה עוד ניצבים אתגרים רבים. אין לי ספק שכולם יחד במאמץ משותף ימשיכו לעשות הכל כדי שארקיע תמשיך להיות חברה מובילה בענף התעופה הישראלי".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי דיון בסוגיית עובד ארקיע יתקיים במהלך הימים הקרובים. "חתימת הסכם היא צעד ראשון שיכלול בהמשך גם את נושא הסדרת תנאי העובדים", אמר.

בניגוד אליהם, יו"ר ועד עובדי ארקיע עליזה בלאיש אמרה כי למרות שהיא מברכת על חתימת ההסכם, "מניסיוננו בעבר עלינו לציין כי ההסכם לא ייבחן בנייר עליו חתם יו"ר ארקיע אבי חורמרו בשם האחים נקש, אלא בשאלה האם הם יקיימו אותו ככתבו וכלשונו. כשנראה מטוס ארקיע באוויר - נאמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully