וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאותתים בבלונים: חמאס מנסה להאיץ בישראל לקדם פרויקטים ברצועה

11.8.2020 / 9:37

לפי גורמים ביטחוניים, חמאס מנסה להפעיל לחץ על ישראל לזירוז מיזמים אזרחיים, ולמנוע עיכוב בהעברת הכסף הקטארי. ישראל העבירה מסר לארגון לפיו הסיבה להתמהמהות נובעת מסיבות ביורוקרטיות בשל במשבר הקורונה. החשש: חמאס יחריף את צעדיו בפתיחת שנת הלימודים

בווידאו: דיווח של אמיר בוחבוט מזירת שריפה בעוטף עזה/צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: ניר חן

חמאס מעודד את שיגור בלוני התבערה כדי לקדם את תהליך ההסדרה ופרויקטים אזרחיים לבניית תשתיות ברצועת עזה - כך אמרו גורמים ביטחוניים לוואלה! NEWS. לפי הגורמים, המהלך נועד להפעיל לחץ על ישראל בנושא, כמו גם בסוגיית העיכוב בהעברת הכסף הקטארי.

"חמאס העביר מסרים לישראל באמצעות מתווכים שעיכוב בכסף הקטארי לא מקובל עליו, לצד העיכובים בפרויקטים הקשורים למרקם החיים הפלסטיני, בכפוף לתהליך ההסדרה עליו התחייבה ממשלת ישראל", טענו הגורמים. המיזמים שחמאס דורש לקדם כוללים בניית תשתיות חשמל, מים, מערכות ביוב, יצירת מקומות עבודה ונושאים נוספים הנוגעים לתחום האזרחי.

שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה לשדות ארז 11 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
ניסיון למחות על עיכוב הפרויקטים. שריפה בשדות ארז, הבוקר/ראובן קסטרו

כך, הארגון התיר את הרסן, וכבר ביום חמישי אפשר הפרחות בלונים לעבר שטח ישראל. בתגובה לכך, חיל האוויר תקף פיר תת-קרקעי של חמאס. לעומת זאת, על שיגורי הבלונים בשישי ובשבת בחרו בצה"ל שלא להגיב. ההתנהלות הזו התפרשה כחולשה, וביום ראשון נצפו שוב בלונים בשטח ישראל, ובשעות הלילה צה"ל השיב בתקיפת עמדת תצפית של חמאס.

לפי הגורמים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ דנו בעליית המדרגה במתיחות מול חמאס. לאחר השיחה הועברו לארגון מסרים, באמצעות מתווכים, לפיהם ישראל פועלת לקידום הפרויקטים, אולם הם מתעכבים בשל ביורוקרטיה וקושי לרתום גורמים בינלאומיים, כחלק מהשלכות משבר הקורונה המקשה על קיום מפגשים עם ממשלות אחרות.

עוד בוואלה!

בעקבות שיגורי בלוני התבערה: מעבר כרם שלום ייסגר הבוקר

לכתבה המלאה
כוחות כיבוי פועלים בעקבות שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה ביער כיסופים11 באוגוסט 2020. אמיר בוחבוט
התגובה התפרשה כחולשה. כוחות כיבוי ביער כיסופים, היום/אמיר בוחבוט

"בחמאס חייבים להבין שלא מדובר בפעולה מכוונת של ישראל, אלא תוצר של המציאות", אמר גורם ביטחוני בכיר. "המסר שהתקבל מהחמאס באמצעות המתווכים הוא שהוא מתעלם מהעניינים הפוליטיים בישראל, ודורש התקדמות מיידית בפרויקטים". עדות לכך הגיעה אתמול בדמות 20 שריפות באזור עוטף עזה, ובשיגור רקטות לטווח בינוני לעבר הים.

שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה לשדות ארז 11 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
מסר של התעלמות מהעניינים הפוליטיים. שריפה מבלוני תבערה בשדות ארז, היום/ראובן קסטרו

במערכת הביטחון לא שוללים את האפשרות שגם המצב בגבול הצפון משפיע על חמאס, שמבין היטב כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה בתקופה הנוכחית. בצה"ל ממליצים בשלב זה על תגובות מדודות בניסיון שלא לדרדר את המצב, אולם גורמי ביטחון הבהירו כי עמדה זו לא תישאר בתוקף אם המצב יימשך. "אם לא יהיה מנוס ישראל לא תהסס להחריף את התגובות ולהגיע לימי קרב. ישראל לא תקבל את השריפות ולא את בלוני הנפץ", אמרו.

כוחות כיבוי פועלים בעקבות שריפה בעקבות בלוני תבערה מרצועת עזה ביער כיסופים11 באוגוסט 2020. אמיר בוחבוט
"התגובות יוחרפו". יער כיסופים, היום/אמיר בוחבוט

החשש במערכת הביטחון הוא שהארגון ימשיך במדיניות עידוד הטרור גם עם חזרת הלימודים המתקרבת, על מנת להטיל אימה על הציבור הישראלי בעוטף עזה - ולהלחיץ את הדרג המדיני בירושלים. הגעתו של אחד מבלוני הטרור אתמול עד מושב ניר משה מראה על ניסיון חמאס לאותת לישראל כי בכוונתם להחריף את הפעולות אם לא יתבצעו המהלכים אותם הם דורשים.

יחד עם זאת, נראה כי הן חמאס והן ממשלת ישראל לא מעוניינות בשלב זה בהסלמה. בשל כך המתיחות מתבטאת בשלב זה רק בפעולות מצומצמות יחסית: חמאס מפריח בלונים - ובירושלים מצמצמים העברת סחורות לעזה במעבר כרם שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully