וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלמנט החמישי: בבית הלבן התעניינו בהוספת פניו של טראמפ להר ראשמור

בניו יורק טיימס דווח כי בממשל פנו למושלת דקוטה הדרומית כדי לברר בנוגע להליך. הנשיא הכחיש, אך אמר: "זה רעיון טוב". המושלת סיפרה בעבר כי הוא שוחח איתה בנושא, וב-4 ביולי הוא נשא נאום לוחמני למרגלות ההר, כשהוא צולם בעמדה שבה הוא השתלב עם פני יתר ארבעת הנשיאים

צילום: רויטרס

גורם בבית הלבן פנה למושלת דקוטה הדרומית לגבי האפשרות להוסיף את פניו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להר ראשמור - כך דווח בניו יורק טיימס, שציטט גורם במפלגה הרפובליקנית. טראמפ הכחיש זאת היום (שני), אבל הוסיף כי זה "נשמע כמו רעיון טוב". על פי הדיווח, אותו גורם פנה ללשכתה של המושלת קריסטי נואם, ושאל: "מה התהליך להוספת נשיאים נוספים להר ראשמור?".

לפי דיווחים בארצות הברית, המושלת בירכה את פניו של טראמפ בביקורו האחרון בהר, בערב יום העצמאות האחרון בחודש שעבר, עם העתק של ההר בגודל 1.2 מטר, שבו כבר גולפו פניו לצד ארבעת פניהם של הנשיאים המקוריים.

בריאיון ב-2018 אמרה המושלת כי היא והנשיא שוחחו על המונומנט בעת פגישתם הראשונה בחדר הסגלגל. לדבריה, היא אמרה לו: "אדוני הנשיא, אתה צריך לבוא לדקוטה הדרומית מתישהו. יש לנו את הר ראשמור". הוא השיב: "את יודעת שהחלום שלי הוא שפניי יופיעו בהר ראשמור?".

"התחלתי לצחוק", היא אמרה בריאיון ההוא. "הוא לא צחק, הוא היה רציני ביותר".

דונלד טראמפ בטקס זיקוקים בהר ראשמור, ארצות הברית, 4 ביולי 2020. רויטרס
לצד גדולי האומה? טראמפ למרגלות הר ראשמור, בחודש שעבר/רויטרס

בביקורו האחרון של טראמפ הוא צולם בזווית שבה פרצופו נראה כאלמנט החמישי בהר. נאומו במקום זכה להפגנות מצד פעילים ילידים, שרואים בגילוף שעל ההר ביזוי שטח שנלקח מהם בכוח ועושה מחווה לנשיאים שהיו עוינים לזכויותיהם. טראמפ אמר אז כי ארצות הברית נתונה למצור של "פשיזם שמאלני קיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully