וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זוהר החליט לבטל את הסנקציות על חברי סיעתו: "עת לאחדות שורות"

9.8.2020 / 13:25

יו"ר הקואליציה החליט לבטל את העונשים שנתן לחברי מפלגתו, לאחר שנעדרו מההצבעה על איסור טיפול המרה בקריאה טרומית. זאת, ברקע המשבר הקואליציוני והחשש מבחירות רביעיות. במכתב ששלח לח"כים כתב זוהר: "בחנתי את התנהלות הסיעה ולשמחתי ראיתי עבודה יעילה"

בווידאו: עימות בין ח"כ מיקי זוהר לשר ישראל כץ בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הודיע היום (ראשון) כי החליט לבטל את הסנקציות שהטיל על חברי סיעתו, לאחר שנעדרו מההצבעה על איסור טיפול המרה בקריאה טרומית. "בשבוע החולף בחנתי את התנהלות הסיעה ולשמחתי ראיתי סיעה מתפקדת ועבודה יעילה", כתב זוהר במכתבים ששלח לחברי הליכוד. "התנהלות לא תקינה בעתיד עלולה להוביל אותנו לשבר נוסף, ולכן אני פונה לכל אחד ואחת מכם בבקשה להמשיך להתנהל בצורה אחראית".

"זו עת לאחדות שורות בתנועה שלנו", מסר ח"כ זוהר. "אני בטוח שחברי הכנסת והשרים מבינים את גודל האחריות ואת חשיבות המשמעת הסיעתית, ומקווה שלא נצטרך להתמודד עם היעדרויות דומות בעתיד".

ח"כ מיקי זוהר בדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות, 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"זו עת לאחדות שורות בתנועה". יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

את הסנקציות הטיל זוהר על חברי כנסת מהליכוד בסוף חודש יולי, לאחר שאלה שנעדרו מכמה הצבעות במליאה. הבולטת בהן היא ההצבעה על הצעת החוק על איסור טיפולי המרה שעברה בתמיכת חברי כחול לבן, שהצביעו בעדה בניגוד למשמעת הקואליציונית.

יו"ר הקואליציה הודיע אז כי ח"כ יפעת שאשא ביטון תודח מתפקידה כיו"ר ועדת הקורונה. כמו כן, זוהר הכריז כי חברי כנסת לא יוכלו להגיש חקיקה מטעמם עד לסוף המושב, ושרים יצטרכו לתגבר תורנויות במליאת הכנסת.

במסגרת הסנקציות, מחברי הכנסת שלמה קרעי, קרן ברק, שרן השכל, אבי דיכטר ועוזי דיין נמנעה חקיקה, כשבנוסף אליהם ממיכל שיר נמנעה האפשרות גם לחקיקה וגם להצעות לסדר במליאה. כמו כן, ח,כ זוהר קבע כי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה יחויב לשתי תורנויות במליאה, אלי כהן - לשלוש, והשרים ישראל כץ, יואב גלנט ואופיר אקוניס - לתורנות מליאה אחת כל אחד.

עוד בוואלה!

גנץ: לא תהיה תזוזה בנושא התקציב; הליכוד: אשר את התקציב עוד היום

לכתבה המלאה

בעקבות הטלת הסנקציות מצד זוהר, חברי כנסת מהליכוד פעלו להדחתו מתפקידו כיו"ר הקואליציה. 12 חברי כנסת חתמו על היוזמה שהוביל ח"כ שלמה קרעי. זאת, תוך ניהול המהלך בחשאיות ותחת הכותרת "דרישה לקיום בחירות ליו"ר סיעת הליכוד בכנסת".

עם זאת, היוזמה הופסקה בעקבות התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה שוחח עם ח"כ קרעי ואמר לו כי מהלך זה "אינו ראוי", וביקש ממנו לחדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully