וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רכשה אפילו ספר אחד: הספרייה הלאומית תקפיא פעילות עקב הקורונה

הספרייה הודיע כי 300 עובדיה יוצאו לחל"ת למשך שבועיים בעקבות קיצוץ בתקציב ופגיעה בהכנסותיה מאז התפרצת המגיפה. הם פנו לשרי האוצר והחינוך בבקשה לסייע לשוב לפעילות מלאה בספטמבר: "לא נותרה לנו ברירה"

בווידאו: גלנט מציג את מתווה החזרה ללימודים: "פתיחת השנה תלווה בקשיים רבים"/צילום: לע"מ

הספרייה הלאומית הודיעה השבוע כי תקפיא את פעילותה למשך שבועיים ו-300 עובדיה יוצאו לחל"ת החל מ-17 באוגוסט - זאת בשל קיצוץ בתקציב ופגיעה בהכנסותיה בתקופת הקורונה. בספרייה פנו לשרי האוצר והחינוך בבקשה לסייע, ומקווים כי יוכלו לחזור לפעילות מלאה בספטמבר.

בספרייה הלאומית מסבירים כי כבר בתחילת השנה הודיעו להם על קיצוץ שפגע בפעילותם, ובשל הקורונה נפגעו הן התרומות והן הכנסות עצמיות שהיו להם מפעילויות שונות. "למעשה הקפאנו לחלוטין את הרכישה. הספרייה לא רכשה ולו ספר אחד מתחילת השנה כתוצאה מהמשבר. וישנה פגיעה בכל הפרויקטים הדיגיטליים ותהליכי ההתארגנות באוספים. כל דבר כמעט הוקפא קצת", מתאר מנהל הספרייה אורן וינברג בשיחה עם וואלה! NEWS את השנה האחרונה.

הספרייה הלאומית. ויקיפדיה, אתר רשמי
הפעם הראשונה שנסגרה מאז מלחמת העצמאות. הספרייה הלאומית/אתר רשמי, ויקיפדיה

כעת הוא אומר כי הגיעו למצב שבו הם נאלצים להקפיא לחלוטין את הפעילות. "גם ככה התייעלנו עד לנקודה שבא ראינו שלא נראה באופק תקציב קבוע, ולא נותרה לנו ברירה", הוא אומר ומציין כי זו פעם ראשונה שהספרייה נסגרת מאז מלחמת העצמאות, למעט בזמן ההגבלות בסגר הקורונה.

בעקבות זאת, בין היתר, ייסגרו אולמות הקריאה, יופסקו שירותי השאלת הספרים, יבוטלו השתלמויות למורים ואנשי חינוך, אירועי תרבות מקוונים ועוד. "אנו קוראים לכם להירתם לסייע לספרייה הלאומית כפי שנעשה לגבי גופים ומוסדות אחרים במשק, על מנת שהספרייה תוכל לשוב במהרה לפעילותה החשובה והחיונית כספרייה הלאומית של מדינת ישראל והעם היהודי", הוסיפו וינברג ודוד בלומברג, יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית.

עוד בוואלה!

מרדיפות הנאצים להגשמת חלום בצה"ל: אשת החינוך המיתולוגית של הגליל

לכתבה המלאה

בספרייה מבהירים כי הם מקווים שיימצא בהקדם פתרון ולא יצטרכו לסגור. "מדובר בסגירה זמנית כדי לחסוך הוצאות. הספרייה ממשיכה ולא נסגרת, והוצאת העובדים היא לתקופה קצובה, לחל"ת בשלב הזה. אם תהיה התחלת שיח וכיוון לפתרון נוכל למנוע את הסגירה. ממש לא רוצים לסגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully