וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל היחסים המתוחים, סין גזרה עונש מוות על אזרח קנדי שלישי

6.8.2020 / 11:43

בית המשפט בגואנגג'ואו הרשיע את שו ווייהונג ביצור קטמין. זאת על רקע המשבר המתמשך בין המדינות, מאז מעצרה בקנדה של סמנכ"לית וואוי ב-2018. בייג'ינג כבר עצרה שני קנדים, והשיתה עונש מוות על שני קנדים אחרים בשל עבירות סמים. בבייג'ינג מכחישים קשר בין הדברים

בריטניה אוסרת על שימוש בוואווי, יולי 2020/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

סין גזרה היום (חמישי) עונש מוות על אזרח קנדי שלישי, שהורשע בייצור סם הקטמין על רקע המתיחות בין המדינות. בית המשפט בגואנגג'ואו הודיע על עונשו של שו ווייהונג ואמר כי על שותפו לכאורה, ון גואנשיונג, נגזר מאסר עולם. עונשי מוות בסין זקוקים לאשרור בית המשפט העליון בטרם ביצועם.

בהודעה הקצרה של בית המשפט לא נמסרו פרטים נוספים, אך לפי דיווחי התקשורת המקומית בעיר שבדרום סין נאמר כי שו וון אספו מרכיבים וכלים והחלו לייצר קטמין באוקטובר 2016. לאחר מכן הם אחסנו את המוצר בביתו של שו בביתו בגואנגג'ואו. עוד דווח כי המשטרה תפסה יותר מ-120 קילוגרמים של הסם בביתו של שו ובמקום אחר. קטמין הוא משכך כאבים חזק, שהפך לפופולרי בקרב בליינים בסין ובמדינות אחרות.

קצין ביטחון, עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה מחוץ לשגרירות קנדה בבייג'ינג 6 במאי 2020. AP
המשבר עם סין מעמיק. שגרירות קנדה בבייג'ינג/AP

היחסים בין סין לקנדה התדרדרו מאז מעצרה של מנג וונז'ו, בתו של מייסד ענקית התקשורת הסינית וואווי בנמל התעופה של ונקובר בסוף 2018. ארצות הברית דורשת את הסגרתה כדי להעמידה למשפט על הונאה.

מעצרה הרתיח את בייג'ינג, הסבורה שהמניע לכך הוא פוליטי, ניסיון למנוע את עלייתה כמעצמה טכנולוגית. מאז, במה שנראה כמו נקמה, עצרה סין שני אזרחים קנדים - את הדיפלומט לשעבר מייקל קובריג ואת היזם מייקל ספבור, שנאשמים בעבירות ביטחוניות מעורפלות.

בנוסף לכך, היא גזרה עונש מוות על רוברט שלנברג, מבריח סמים קנדי שהורשע במהלך משפט חוזר שנערך בפתאומיות. באפריל 2019 היא השיתה עונש מוות על אזרח קנדי, שזוהה בתור פאן ווי, בפרשת הברחת סמים בינלאומית. בנוסף לכך, הטילה בייג'ינג מגבלות על יצוא מוצרים קנדים שונים לסין, במה שנראה כמו ניסיון ללחוץ על אוטווה לשחרר את מנג.

לטענת משרד החוץ של סין, אין קשר בין העונש שהושת על שו ליחסים עם קנדה. בדומה למדינות רבות אחרות באסיה, העונשים בסין על עבירות הקשורות לסמים הם נוקשים במיוחד, עד גזר דין מוות. דובר משרד החוץ, וונג וונבין, אמר כי מערכות המשפט פעלו בצורה עצמאית על פי החוק, וכי עונש המוות "יעזור להרתיע ולמנוע פשעים כאלו".

שגרירות קנדה בסין טרם התייחסה לגזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully