וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטופפים ללא מסיכות: התיעוד שחושף את הפרת ההנחיות בחתונת נכד האדמו"ר

6.8.2020 / 10:52

תמונה מתוך החתונה החשאית שנערכה בחסידות בעלזא חושפת כיצד עמדו מאות חסידים זה לצד זה, ללא שמירה על ריחוק כנדרש. התיעוד מפריך את הטענות לפיהן מרבית המשתתפים הקפידו על ההוראות ושהאירוע התקיים ברובו במרחב פתוח בקפסולות, על פי אישור של המשטרה

בווידאו: אלפי חרדים משתתפים בחתונה בירושלים/צילום: יעקב מלמד (חדשות JDN), אהרן רבינוביץ (הארץ), שחר גליק (גלצ) עריכה: איתי עמרם

מאות חסידים הצטופפו על גבי יציעים בתוך חלל סגור, ללא מסיכות, במהלך חתונת נכד האדמו"ר מבעלזא - כך עולה מתמונה שדלפה הבוקר (חמישי) מתוך המתחם. התיעוד מפריך את הטענות שהועלו בבעלזא, כי מרבית המשתתפים המשתייכים לחסידות נהגו על פי ההנחיות ועטו מסיכות, וכי רוב האירוע התקיים במרחב הפתוח בקפסולות על פי אישור מראש של המשטרה.

התיעוד מחתונת נכדו של האדמו"ר, רבי ישכר דב רוקח, גורם למבוכה גדולה בתוך החסידות, שנחשבת לאחת הגדולות והחזקות בישראל, לאחר שניסו להימנע מצילומים בתוך המתחם עצמו. בכניסה לאירוע הוצבו מגנומטרים וכל משתתפי החתונה נבדקו בקפידה כדי לוודא שאין ברשותם טלפונים ניידים או מצלמות.

אלפי חרדים בחתונה בירושלים, 5 באוגוסט 2020. מתוך הטוויטר של יאיר שרקי, אתר רשמי
מאות הצטופפו על גבי יציעים. מתוך חתונת נכד האדמו"ר/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של יאיר שרקי

האירוע בבית המדרש של החסידות התנהל תחת חשאיות ובחסידות ניצלו זאת כדי לטעון שהחסידים שומרים על ההנחיות. בפועל, מאות חסידים שנכנסו למתחם לא שמרו על ריחוק והנחיות הקורונה כנדרש, זאת בניגוד לחוק.

חסידות בעלזא היא חצר גדולה במגזר החרדי, ונציגה בכנסת הוא ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שאף השתתף באירוע אמש. החסידות ספגה בשבועות האחרונים ביקורת חריפה על כך שאינה מקפידה על ההנחיות במשבר הקורונה.

האדמו"ר אף תועד בעצמו במספר אירועים כשהוא ללא מסיכה וצועד בצפיפות לצד עשרות חסידיו. במקרים אחרים, האדמו"ר הוביל מנייני תפילה ואירועים גדולים נוספים בניגוד לחוק. עד כה המגיפה פגעה קשות בקהילה, והיו לא מעט חסידים שמתו בתקופה זו.

עוד בוואלה!

אלפי חסידים השתתפו בחתונה בי-ם בניגוד להנחיות, המשטרה העלימה עין

לכתבה המלאה
אלפי חרדים משתתפים בחתונה בירושלים, 5 באוגוסט 2020. יעקב מלמד חדשות JDN, צילום מסך
אלפים התגודדו מחוץ למתחם. חתונת נכדו של האדמו"ר מבעלז, אתמול/צילום מסך, יעקב מלמד חדשות JDN

הזלזול המופגן נובע מתפיסה אותה מוביל האדמו"ר לפיה הנזק הרוחני שנגרם בגלל ההגבלות וההנחיות גרוע יותר מהסכנה לבריאותם של חסידיו. בכירים בחסידות הסבירו כי ניתן להקפיד על ההנחיות באחריות אישית, בין היתר בשהייה בבידוד, וזאת מבלי לדווח לרשויות או לשבש את חיי השגרה בקהילה.

ממשטרת ישראל נמסר אתמול כי "המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. הערב, לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו קנסות במקום, בהם ארבע קנסות בסך 5,000 שקלים למארגנים". עוד הבהירו כי "בנוסף לכך, נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully