וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הגולה שנתפס על ידי איראן: "נחטף בזמן שהיה בדובאי"

4.8.2020 / 16:09

טהראן לא חשפה כיצד עצרה את ג'משיד שרמהד, בכיר מארגון אופוזיציה הפועל בקליפורניה. במשפחתו טוענים שהוא לא היה מעורב בפעולות טרור. "אי אפשר לקחת אדם ממדינה שלישית ולגרור אותו למדינה"

בווידאו: איראן ביצעה ניסוי של שיגור טיל בליסטי מתחת לאדמה/מערכת וואלה! NEWS

משפחתו של ג'משיד שרמהד, חבר בארגון אופוזיציה איראני הפועל בקליפורניה, אמרה היום (שלישי) כי הוא נחטף על ידי איראן בזמן שהיה בדובאי. הטענות לחטיפתו תואמות את המידע הסלולרי שלו, שחלקה משפחתו עם סוכנות הידיעות אי-פי, ולפיו הוא נלקח לעומאן השכנה בטרם הועבר לאיראן.

טהראן לא אמרה כיצד היא עצרה אותו כשהכריזה על כך ביום שבת. היא מאשימה את שרמהד, בן 65 מגלנדורה, קליפורניה, בתכנון פיגוע בעיר שיראז ב-2008 ובמתקפות אחרות דרך הנהגת "תונדר", הזרוע הצבאית של אסיפת ממלכת איראן, ארגון קטן התומך בהחזרת המונרכיה לאיראן. הטלוויזיה הרשמית שידרה ריאיון שלו, בתיעוד שמזכיר הודאות כפויות אחרות ששודרו על ידי המשטר בעשור החולף.

עם זאת, משפחתו מתעקשת כי הוא היה רק דובר של הארגון ולא היה מעורב בשם מתקפה באיראן. הוא כבר היה מטרה לניסיון התנקשות, לפי החשד של איראן, על אדמת ארצות הברית ב-2009. "אנחנו מחפשים תמיכה מצד כל מדינה דמוקרטית או חופשית שהיא", אמר בנו שהיאן לסוכנות הידיעות אי-פי. "זאת פגיעה של זכויות אדם. אי אפשר לקחת אדם ממדינה שלישית ולגרור אותו למדינה".

ג'משיד שרמהד, מנהיג ארגון גולה איראני שנתפס על ידי איראן. טוויטר, אתר רשמי
ג'משיד שרמהד, מנהיג ארגון גולה איראני שנתפס על ידי איראן/אתר רשמי, טוויטר

בנו של שרמהד סיפר כי אביו היה בדובאי, ומשם תכנן לטוס להודו לחתום על עסקה הקשורה לחברת התוכנה שלו. הוא קיווה לעלות על טיסת המשך, למרות מגיפת הקורונה ששיבשה את ענף התעופה העולמי.

ההודעה האחרונה ממנו התקבלה ב-28 ביולי. לאחר מכן, אמר בנו, הוא לא הגיב לקריאות ולהודעות. לפי איכוני מידע הסלולרי שלו, הטלפון שלו היה במלון בנמל התעופה הבינלאומי בדובאי, שם הוא שהה.

לא ברור כיצד התרחשה החטיפה. עובד במלון אמר כי שרמהד עשה צ'ק-אאוט ב-29 ביולי. המידע הסלולרי הראה כי הוא נסע דרומה, מדואבי לעיר אל-עין, חצה את הגבול לעומאן ונשאר למשך לילה במדרסה ליד הגבול. למחרת, הוא הגיע לעיר הנמל העומאנית א-סחאר. שם הפסיק האות הסלולרי שלו. בשבת הכריזה איראן כי היא לכדה את שרמהד ב"מבצע מורכב", ומשרד המודיעין פרסם תמונה שלו עם עיניים מכוסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully