וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת ביקש להסיר מעליו את האבטחה של שב"כ - וסורב

3.8.2020 / 18:50

לוואלה! NEWS נודע כי לוין פנה לאחרונה לקצין הכנסת, ובין היתר הסביר שאין לו עניין וצורך באבטחתו כאחד מסמלי השלטון בישראל. ניצב גריף דחה את בקשתו בטענה כי סידורי האבטחה נקבעים ע"י שב"כ. לשכת יו"ר הכנסת: "הוא אינו מתערב בסידורי האבטחה"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

יו"ר הכנסת יריב לוין ביקש לאחרונה להסיר מעליו את האבטחה הצמודה של השב"כ - כך נודע לוואלה! NEWS הערב (שני). לוין פנה לקצין הכנסת ניצב יוסף גריף, ובין היתר הסביר שאין לו עניין וצורך בכך. גריף דחה את הבקשה, הסביר כי אין אפשרות כזו, היות וסידורי האבטחה נקבעים על ידי שב"כ.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר בתגובה כי "סידורי האבטחה נקבעים על ידי שב"כ ויו"ר הכנסת אינו מתערב בהם".

יו"ר הכנסת, יריב לוין בישבת הפתיחה של ועדת הבחירות המרכזית 7 ביולי 2020. עדינה ולדמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אינו מתערב בסידורי האבטחה". לוין/אתר רשמי, עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת הוא אחד מסמלי השלטון בישראל, והוא חייב להיות מאובטח על פי חוק. נוסף אליו, גם ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, נשיא המדינה, נשיא בית המשפט העליון וראש האופוזיציה חייבים להיות מאובטחים מאותה סיבה. כאמור, לוין בחן את האפשרות להסיר מעליו את האבטחה אך בקשתו נדחתה.

לאחרונה פורסם גם כי ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד ביקש אף הוא להסיר מעליו את אבטחת השב"כ, והוא אף נמנע מלהעביר להם לוח זמנים באופן מסודר ומתחמק מהמאבטחים בעת שיוצא מהבית. לפיד פנה לשב"כ, הבקשה הועברה לוועדת השרים לענייני השב"כ שבראשה עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך זו לא אושרה.

עוד בוואלה!

יו"ר הכנסת מנע הצבעה על הקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות

לכתבה המלאה

לוין נבחר לתפקידו בחודש מאי, רגע לפני הקמת ממשלת האחדות בראשות נתניהו ובני גנץ, זאת לאחר שכחול לבן הטילו וטו על המשך כהונת יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין. בכחול לבן טענו אז כי אדלשטיין ביזה את מעמד הכנסת בהחלטתו שלא לציית להחלטת בג"ץ לקיים את ההצבעה על החלפתו בתוך מספר שעות. בליכוד הוחלט כי לוין ימלא את התפקיד במקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully