וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעמוד לצדכם גם בהיי-טק": אבן פינה למכון טכנולוגי ראשון במגזר הדרוזי

29.7.2020 / 19:26

הטקס לכבוד תחילת בנייתו של הפרויקט שיגביר את השתלבות הדרוזים בחברה הישראלית התקיים בעוספיא. המכון יכשיר חיילים משוחררים וכן צעירים וצעירות מהעדה לתחומי המדע וההיי-טק, במטרה להכניסם לשוק העבודה. "נעמוד כאזרחים שווי זכויות ולא פחות מכך - שווי הזדמנויות"

הדרוזפדיה: העדה הדרוזית מעלה את האנציקלופדיה הדרוזית הראשונה/קרדיט צילום: שלומי גבאי , המרכז למורשת הדרוזית, עריכה: עמית שמחה

בכפר עוספיה הונחה אתמול (שלישי) אבן פינה למבנה המכון הטכנולוגי הראשון מסוגו במגזר הדרוזי, והמיועד להכשרת חיילים משוחררים וכן צעירים וצעירות מהעדה לתחומי הטכנולוגיה, ההיי-טק וההשכלה הגבוהה. הטקס נערך בהשתתפות שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, שיח מוואפק טריף, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיוןֿ ובכירים נוספים בציבוריות ובכלכלה בישראל.

קופטאן חלבי, יו"ר העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי שמקדם את המיזם, אמר כי "הגיעה העת שמדינת ישראל תעשה כל שביכולתה שאנו, אחיכם הדרוזים, נעמוד לצדכם לא רק מתחת לאלונקה אלא גם בחברת ההיי-טק, באקדמיה ובחברות הציבוריות - כאזרחים שווי זכויות ולא פחות מכך - שווי הזדמנויות".

המכון הטכנולוגי בעוספיא. -, אתר רשמי
"הכרה בצורך ההכרחי להעצים צעירים מהקהילה הדרוזית". הדמיה של המכון בעוספיה/אתר רשמי, -

העמותה לקידום מעמד החייל הדרוזי נוסדה בשנת 2009, ולדברי חלבי, "מתוך הכרה בצורך ההכרחי להעצים צעירים מהקהילה הדרוזית ובפרט חיילים, לחיילים משוחררים ואנשי מילואים בני העדה הדרוזית על מנת לסייע עם האתגרים הניצבים בפניהם: השתלבות בחברה הישראלית, מימון השכלה גבוהה וכניסה לשוק העבודה".

הוא ציין כי העמותה מייצגת את ישראל בהסברה בעולם לצד אישי ציבור בכירים, ובראשם שר הביטחון לשעבר משה ארנס, השר לשעבר שמעון שטרית, חזי כאלו מנכ"ל בנק ישראל, שלמה גדרמן יו"ר פורום מנכ"לי ההייטק ועוד. החל משנת 2017, נבחרה העמותה לייצג את ישראל בעולם נגד ה-BDS במסגרת פרויקט "הרשת הכחולה".

"המכון הטכנולוגי להעצמת החייל הדרוזי משקף בהלימה מלאה את המשימה הלאומית ושאיפותיה של העמותה לפעול באופן משמעותי לצמצום הפערים הקיימים בקרב בני העדה ובין הציבור היהודי בתחום ההשכלה הגבוהה, השתלבות במשק ובתעשייה פרט בתחומי ההייטק והטכנולוגיה השונים", הוסיף קופטאן חלבי.

"המכון הטכנולוגי מוקם מתוך שליחות היסטורית ורצון להגביר את המוטיבציה בקרב בני הנוער ללימודים גבוהים והכוונה לקריירה מדעית טכנולוגית תוך הכוונה להשכלה גבוהה - סבסוד מלא או חלקי והכוונה לפסיכומטרי", הוסיף קופטאן חלבי והדגיש כי "מטרה מרכזית נוספת היא קידום נשים ועידוד בנות מהעדה הדרוזית להשתלבות בלימודים בתחום הייטק והמדעים המדויקים".

עוד בוואלה!

לא רק ביטחוניסטים: הדרוזים רוצים שגם אתם תכירו את סיפורם

לכתבה המלאה
המכון הטכנולוגי בעוספיא. -, אתר רשמי
"המכון מוקם מתוך שליחות היסטורית ורצון להגביר את המוטיבציה בקרב בני הנוער". הדמיה של המכון בעוספיה/אתר רשמי, -

שר המדע שי אמר בטקס בעוספיה, "אל תתרגשו מרעשי הרקע שיופיעו בימים הקרובים כתוצאה מההצבעה על תיקון חוק הלאום". הוא הבטיח כי יבוא תיקון לחוק, "בד בבד עם תיקון חוק קמינץ". לדבריו, "העבודה נעשית ותתבצע בחודשים הקרובים בתיאום עם שר הביטחון בני גני ושר המשפטים אבי ניסנקורן".

מבנה המכון הטכנולוגי יכלול בשלב הראשון שתי קומות בהן כיתות לימוד, משרדים וחללי עבודה שיושכרו בתנאים מיוחדים ויסייעו למימון הוצאותיו השוטפות של המוסד. למבנה ניתן כבר היתר בניה בשטחה המוניציפאלי של המועצה המקומית עוספיה ולמכון ניתן סמל מוסד המאפשר פתיחת קורסים באישור ופיקוח ממשרד העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully