וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 2,093 אובחנו ביממה האחרונה, 10 נוספים מתו

29.7.2020 / 11:21

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נרשם שיא נוסף במספר הנדבקים בנגיף בתוך יממה. בבתי החולים מאושפזים 753 חולים, בהם 322 במצב קשה ו-98 מונשמים. מספר מקרי המוות מקורונה בישראל עלה ל-490. ביממה האחרונה התקבלו תוצאות עבור 25,267 בדיקות, כשאחוז החיוביים הוא 8.3%

בווידאו: פרופ' גרוטו בדיון הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ כנסת

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 2,093 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא במספר הנדבקים מאז פרוץ המגיפה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-66,805.

אתמול התקבלו תוצאות עבור 25,267 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 33,618. בבתי החולים מאושפזים 753 חולים, מתוכם 98 מונשמים ו-322 חולים קשה. נכון להיום מתו 490 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - עלייה של עשרה בני אדם בתוך יממה.

אתמול אובחנו 2,001 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 27,222, מתוכן 7.6% חיוביות לנגיף.

מעבדה לבדיקות קורונה, קופת חולים לאומית, אור יהודה, 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
שיא במספר הנדבקים. מעבדה לבדיקות קורונה באור יהודה/ראובן קסטרו

בהמשך לעלייה המתמשכת בתחלואה, הפרויקטור החדש לקורונה פרופ' רוני גמזו הציג אמש את תכניתו למאבק הלאומי בנגיף, הכוללת צמצום של המגבלות עד כמה שניתן, והשבת האמון של האזרחים בגורמים המנהלים את המשבר.

הוא קרא לכינון "חוזה חדש" עם האזרחים, ומתח ביקורת על ההתנהלות שנראתה עד כה: "יש איזושהי בעיה של התערערות האמון. בימים האחרונים, ראינו ירידה באמון, וזה גרם למצב שבו המגיפה עלתה. מצד הממשלה - החוזה החדש הוא שקיפות, מקצועיות, ענייניות ושיתוף".

עוד בוואלה!

פרויקטור הקורונה: "הייתה ירידה באמון, לא נטיל הגבלות בלי היגיון"

לכתבה המלאה

עיקרי תכנית גמזו למאבק בקורונה:

  • צמצום המגבלות עד כמה שניתן, שינוי ההנחיות הקיימות
  • כל הגבלה תהיה ברורה, מקצועית ועניינית יותר
  • המידע על התפשטות המגיפה יהיה אחיד, מסודר וקבוע
  • הערים יחולקו לערים אדומות, צהובות וירוקות לפי מצב התחלואה
  • אוטונומיה רבה יותר תינתן לרשויות המקומיות בקביעת ההגבלות

עוד אמר הפרויקטור החדש, שמונה ביום חמישי האחרון, כי יש לבצע קטיעה אפקטיבית יותר של שרשרת ההדבקה, והודה כי "היום זה לא קורה. מהבדיקה ועד לחקירה והבידוד - ההליך לא מסודר". הוא בירך על העברת הסמכויות למשרד הביטחון: "אני שמח שצה"ל לקח, יש לו את הכלים. זה ייקח זמן, אבל זה יקטע את שרשרת ההדבקה. בסופו של דבר, זה הלב של עצירת המגיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully