וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הכדורגלנים והקטינות: התיק יוחזר להשלמות חקירה במשטרה

26.7.2020 / 17:32

הפרקליטות הורתה להשיב את התיק, שבו חשודים שחקני מכבי ת"א דור מיכה ועומר אצילי בקיום יחסי מין עם קטינות, לחקירת ימ"ר מרכז, כחודש לאחר שהועבר אליה. זאת בשל כך שישנן נקודות לא מובנות שדורשות השלמה, כדי לקבל החלטה אם לסגור או להגיש כתב אישום

-

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הורתה היום (ראשון) להחזיר את תיק החקירה בפרשת הכדורגלנים והקטינות למשטרה לצורך השלמות חקירה, זאת כחודש לאחר שהועבר לבחינתה עם סיום החקירה בימ"ר מרכז. בפרקליטות סבורים כי יש כמה נקודות בתיק הדורשות השלמה כדי לקבל החלטה אם לסגור את החקירה או להגיש כתב אישום בהמשך. במסגרת הפרשה, השחקנים עומר אצילי ודור מיכה, מקבוצת הכדורגל מכבי תל אביב, חשודים שקיימו יחסי מין עם קטינות מתחת לגיל 16.

לפני סיום החקירה בתחילת החודש, גורם המעורה בפרטים אמר ל-וואלה! NEWS כי התיק ייבחן בדגש על עבירות האלכוהול ועל סוגיית ידיעת גיל הקטינות.

לדברי הגורם, ככל שהתשתית הראייתית תסתכם בעבירות הנוגעות להגשת אלכוהול לקטינות, יוחזר התיק לטיפול יחידת התביעות במשטרה. "השיקול שם יהיה חתימה על הסדר מותנה עם החשודים", אמר. במקרה כזה, החשודים לא יישאו ברישום פלילי.

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב עם דור מיכה. דני מרון
השחקנים החשודים בפרשה. עומר אצילי ודור מיכה/דני מרון

בסוף השבוע הגיבו לראשונה אצילי ומיכה לפרשה, בפוסטים נפרדים שפרסמו בחשבונות האינסטגרם שלהם. מיכה כתב, בין היתר, כי "‎זה לא סוד שעוברת עליי תקופה לא קלה שהשפיעה גם על בני משפחתי. תקופה שטלטלה אותי נפשית, תקשורתית וכמובן במישור הספורטיבי". הוא הוסיף כי "הייתי צריך לנהוג בזהירות יתר, הנזק התדמיתי ילווה אותי לכל אורך חיי". אך עם זאת, הוא גם האשים כי "חרצו את דיני כאחרון הפושעים".

אצילי כתב כי "שגיתי ברמה המוסרית. דבר ראשון פגעתי בחשוב לי מכל, באשתי היקרה. אבל זה עניין אישי שלנו לפתור ואין לנו כל כוונה לשתף בחיינו הפרטיים". הקשר התייחס לפרשה כ"שטות" והביע צער על התנהלותו. "כולם יודעים שאני אוהב את הכדורגל, שהרי מדובר גם במקצוע שלי ובמקור פרנסתי ועל כן הייתי צריך להבין את המשמעויות של הפרסום והחשיפה יותר טוב, ולא לעשות את השטות הלא אחראית שעשיתי בקלות דעת ובטיפשות. אני מתנצל ומצטער בפני כל אלו שאוהבים ומעריכים אותי ושאכזבתי אותם".

שני השחקנים הגישו בקשה לפרקליטות, לזרז את הטיפול בתיק שלהם, לאחר שהתיק המדובר הגיע לרפרנט בפרקליטות, שאמור להחליט כיצד לנהוג בפרשה.

עוד בוואלה!

דור מיכה ועומר אצילי בתגובה ראשונה לפרשה: "שגינו, אכזבנו"

לכתבה המלאה

הבקשה לזירוז הטיפול בעניינם נובעת מכך שתיקים בפרקליטות יכולים לזכות להתייחסות גם אחרי חצי שנה ויותר. מכיוון שמדובר בתיק שבו החשודים לא עצורים ולא נמצאים תחת מגבלות כלשהן, הדחיפות שבטיפול אינה גבוהה מבחינת הפרקליטות, ומכאן שהשניים חייבים ללחוץ, אחרת הם עלולים לשבת בבית גם שנה. היום, כשבועיים לאחר פנייתם, החליטה הפרקליטות להשיב את התיק למשטרה.

לאחר שהותר לפרסום שמם של אצילי ומיכה בתחילת החודש, מסר הסוכן שלהם, רונן קצב, כי "שופט ושופטת ראו את הראיות ואמרו את דברם - לא בוצעו עבירות מין". קצב ייחס את דבריו לציטוט מפי השופט עידו דרויאן-גמליאל לפיו "בעניינינו, זוכים המשיבים (השחקנים) כבר עתה בחותמת כשרות כפולה".

"צו איסור הפרסום היה הכרחי לתקופת החקירות כדי שהן יתנהלו בצורה היעילה ביותר ללא חשיפת כל הצדדים המעורבים", המשיך קצב. "אבל עם תום הפרק הזה, החליטו דור מיכה ועומר אצילי לחשוף את שמותיהם בידיעה ברורה שלא נפל פגם פלילי בהתנהלותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully