וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 1,108 אובחנו ביממה האחרונה, 229 במצב קשה

מספר החולים המאומתים בישראל עלה ל-61,388, ומתוכם 764 מאושפזים בבתי חולים. כמאה חולי קורונה נזקקים להנשמה, ועד כה 464 בני אדם מתו מהנגיף בישראל. פרופ' גמזו הנחה את המדענים היוצרים את תחזית התחלואה לעבוד במודל משולב עם מערך המחקר בביה"ח איכילוב

בווידאו: ראש הממשלה במסיבת עיתונאים עם רוני גמזו/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: איתי עמרם

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 1,108 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-61,388. אתמול התקבלו תוצאות עבור 15,476 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא .9.2%

מספר החולים הפעילים הוא 33,965. בבתי החולים מאושפזים 764 חולים, מתוכם 100 מונשמים ו-229 חולים קשה. נכון להיום מתו 464 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

בין הערים עם מספר החולים הגדול ביותר נמצאות בני ברק, ביתר עילית, בית שמש, ירושלים ותל אביב. בשבוע האחרון אובחנו בבני ברק 1,029 חולים, כשבטווח זמן זה בוצעו בעיר 5,189 בדיקות. בירושלים אובחנו השבוע 1,797 תושבים עם קורונה, ונערכו בעיר 15,358 בדיקות. בבית שמש אובחנו 430 חולים מתוך 2,140 בדיקות ובתל אביב אובחנו במהלך שבוע 412 חולים מתוך 7,440 בדיקות.

בית החולים רמב"ם, מחקר קורונה. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
יותר מאלף חולים ביממה. צוות קורונה בביה"ח רמב"ם/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, הנחה היום את צוות המדענים היוצר את התחזית לתחלואה לחולים קשים ומונשמים במכון גרטנר לעבוד מעתה במשולב עם המודל שפיתח פרופ' אלי שפרכר, סמנכ"ל מחקר ופיתוח ומנהל מערך העור באיכילוב. זאת, במסגרת פעולותיו של גמזו שנכנס לתפקיד בשבוע שעבר, לצמצום התפשטות הנגיף.

"המודלים השונים כולם מסתמכים על מספר הנחות שונות ונקודות מבט שונות והדבר החשוב הוא שיח בין החוקרים והתאמת דעות", אמר פרופ' גמזו. "הנחיתי שתוך כיממה יפיקו החוקרים משני הצוותים מודל משולב שיהווה בסיס יחודי, אחיד ומהיימן למקבלי ההחלטות".

פרויקטור הקורונה ומנהל המשל"ט, פרופ' רוני גמזו, 23 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
"להפיק מודל אחיד למקבלי ההחלטות". פרופ' גמזו/צילום מסך, ללא

בתוך כך, הממשלה תאשר היום הרכב חדש לקבינט הקורונה. הקבינט שהוקם עם השבעת הממשלה הפסיק לפעול בשבועות האחרונים בטענה כי הפורום הגדול מסרבל את הליך קבלת ההחלטות ובהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, בקבינט החדש יהיו חברים עשרה שרים בלבד במקום 16 שרים עד כה. שר החינוך יואב גלנט לא יהיה בהרכב הוועדה שתוקם. מלבד גלנט, גם השרים יעקב ליצמן, מירי רגב, איציק שמולי, מירב כהן ואסף זמיר לא יהיו חלק מההרכב החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully