וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לא היה די בקורונה, הוריקן "האנה" מכה בחופי טקסס

26.7.2020 / 9:00

אחד ממוקדי המגיפה צפוי לספוג גלי שיטפונות והצפות, עם פגיעת סופת ההוריקן הראשונה לעונה הנעה במהירות רוחות מקסימלית של 90 קמ"ש. תושבים התבקשו להתפנות ולשמור תוך כדי על מגבלות הקורונה, וסרטונים שהופצו ברשתות הראו רוחות עוצמתיות מסבות נזק לרכוש

בווידאו: ההוריקן "האנה" היכה בחופי טקסס/צילום: רויטרס

הסופה האנה, ההוריקן הראשון שנוצר העונה באוקיינוס האטלנטי, מכה היום (ראשון) בחופה של טקסס, אחד ממוקדי מגיפת הקורונה. מרכז ההוריקנים הלאומי אמר כי הסופה, שהגיעה מכיוון צפון-מזרח לפורט מנספילד, התקדמה במהירות רוחות מקסימלית של 144 קמ"ש, מה שהפך אותה להוריקן בקטגוריה 1.

במרכז, שמבוסס במיאמי, אמרו כי ההוריקן צפוי להתחזק לפני שיפגע ביבשה בהמשך היום, ואכן המהירות גברה והוא פגע ביבשה במהירות של כ-140 קמ"ש. הסופה יצרה גלים גבוהים והצפות, וברשתות החברתיות הופצו סרטונים המראים כיצד הרוחות העוצמתיות מסבות נזק לרכוש באי פדרה הדרומי.

מרכז ההוריקנים הלאומי צפה כי האנה תאבד מעוצמתה עם תנועתה פנימה אל תוך היבשה, בין שבת לראשון. ואולם, הסערה עלולה להוריד 45 סנטימטרים של גשם באזור זה עד מחר, דבר שעלול להביא לשיטפונות מסכני חיים.

הוריקן מכה בטקסס, 25 ביולי 2020. AP
גלים גבוהים לקראת פגיעתה של "האנה" בחוף בטקסס/AP

מושל טקסס, גרג אבוט, אמר במהלך תדרוך לעיתונאים כי "כל הוריקן הוא אתגר עצום, אך האתגר הזה מורכב עוד יותר. זאת כיוון שהסופה מתרחשת באחד מהמקומות המאותגרים ביותר במדינה מווירוס הקורונה".

באזורי החוף של טקסס, מספר הנדבקים בקורונה הגיע לעשרות אלפים. בקורפורס קריסטי לבדה, עיר של 325 אלף תושבים, אושפזו אתמול בבתי החולים 400 חולי קורונה.

אתמול התפנו מבתיהם תושבים בכמה קהילות במחוז קלברג, שמדרום לקורפוס קריסטי, לקראת הגעת ההוריקן. ראש העיר, ג'ו מקומב, הזהיר את התושבים המתפנים לשמור על אמצעי הזהירות מהקורונה.

עוד בוואלה!

היא הפכה לסמל המחאה בפורטלנד. הסיפור מאחוריה מורכב יותר

לכתבה המלאה
הוריקן האנה העושה דרכו לטקסס, ארצות הברית, מצילום לווין. 25 ביולי 2020. רויטרס
תמונת לוויין של הוריקן "האנה" בדרכו לטקסס, אתמול/רויטרס
הוריקן מכה בטקסס, 25 ביולי 2020. AP
הצפות באזור החוף של טקסס, אתמול/AP

"קחו כמה מסיכות אתכם משום שאתם עשויים להיות שם כמה ימים אם אתם באזור מוצף", אמר. "אנחנו לא רוצים לחשוף אחד בזמן הסערה. אפילו אם אתם בבית, אני ממליץ לכם לשים מסיכה במקרה שאתם בתנאי צפיפות". לפי התחזיות, עד כ-37 ס"מ של גשם צפויים לרדת בחלקים מדרומה של טקסס ובצפון-מזרח מקסיקו.

האנה היא הסופה השנייה לעונה זו שפוגעת לאורך מפרץ מקסיקו, אחרי הסופה הטרופית קריסטובל, שפגעה בלואיזיאנה בחודש שעבר. ההוריקן לא צפוי להשפיע על מתקני הנפט ויצור הגז, וחברות האנרגיה באזור ממשיכות לפעול כסדרן.


(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully