וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביהדות התורה: "אם נתניהו יגיש הצעה לפיזור הכנסת - נתנגד"

24.7.2020 / 10:49

סגן השר אורי מקלב מתח ביקורת יוצאת דופן על התנהלותו של רה"מ והממשלה הנוכחית, וקרא להימנע מבחירות. לדבריו, "אין סיבה להכניס את המדינה לעוד סבב בחירות הזוי ומיותר, אנחנו יודעים מי אשם". על נתניהו אמר: "חושב שבעזרת תכנית כלכלית הציבור ישכח מהכול ויתמוך בו"

בווידאו: ההצבעה בקריאה טרומית על הצעת החוק האוסרת טיפולי המרה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה ניר חן

סגן שר התחבורה אורי מקלב (יהדות התורה) אמר היום (שישי) כי "אם נתניהו יגיש הצעה לפיזור הכנסת, אנחנו נתנגד לה". בריאיון לאריה זיסמן ביתד נאמן, ביטאון סיעת דגל התורה, קרא מקלב להימנע מבחירות. "אין סיבה להכניס את המדינה לעוד סבב בחירות הזוי ומיותר", אמר ברקע הניסיונות להרגיע את הסערה בקואליציה, שהחלה עם הפרת המשמעת הקואליציונית מצד כחול לבן כשחבריה תמכו בחוק לאיסור טיפולי המרה.

במהלך דבריו מתח סגן השר ביקורת חריגה על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא אמר כי "אנחנו יודעים את האמת מי אשם. נתניהו עשה הכול לתקוע טריז בינינו לכחול לבן. חבל מאוד מבחינתו, כי זה יכול לפעול נגדו כבומרנג".

"כאשר יש למישהו (נתניהו) נגיעות אישיות, קשה לו לראות עוד מהלכים אחרים. כיום אין לו הרבה אנשים סביבו שיכולים לומר לו את האמת. ייתכן שהוא חושב שאם הוא יבצע תכנית כלכלית כזו או אחרת וייטיב עם הציבור, ישכחו מהכול ויתמכו בו שוב", הוסיף וציין כי הוא מזהה הרבה אגו בהתנהלות הממשלתית הנוכחית. "יש חילוקי דעות כמעט בכל נושא וחוסר אחידות דעות. הציבור מאבד אמון במערכות השלטון".

אורי מקלב במהלך טקס חילופי שרים במשרד התחבורה בירושלים 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
אמירות יוצאות דופן. מקלב/ראובן קסטרו

בעקבות הסערה בקואליציה, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נפגש אתמול עם שר המשפטים אבי ניסנקורן בבני ברק, ומאוחר יותר נועד גם עם ראש הממשלה נתניהו. גורם המעורה בפרטים אמר כי "מנסים להרגיע את הרוחות. הצדדים כולם מכירים בחשיבות יציבות הקואליציה בעיתוי הזה", כלשונו.

‏השבוע האחרון היה סימן דרך שלילי ביחסי נתניהו והחרדים. ביהדות התורה ובש"ס חשים כי נתניהו לא נאמן באופן מוחלט לברית עמם ופועל כדי להוביל לבחירות נוספות. החרדים לא יפעלו בעצמם להחליף את נתניהו, אבל ההערכות הן כי הם כבר לא יעמדו בדרכו של מי שירצה להחליפו, ככל שיהיה מועמד מקובל עליהם.

עוד בוואלה!

נתניהו: שותפיי מעכבים את התקציב; כחול לבן: שיפסיק לדרדר לבחירות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו מציג את תכנית הסיוע למשק 9 ביולי 2020. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
"אין לו הרבה אנשים סביבו שיכולים לומר לו את האמת". נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

במסיבת עיתונאים אמש פסל נתניהו את האפשרות כי הוא מעוניין בבחירות בקרוב. "אני לא חותר לבחירות, זה אבסורד", אמר. "צריך להעביר תקציב, ואפשר להעביר אותו בדקה. הוא מוכן, כל הכלכלנים אומרים שצריך להעביר אותו כי הזמן קצר".

ראש הממשלה האשים את כחול לבן בכך שטרם הועבר תקציב. "להעביר תקציב עכשיו - זה הדבר הרצוי. הסיבה היחידה שנלך לבחירות זה כי לא נעביר תקציב, אם אתה מעביר תקציב אין בחירות", אמר. "הסיבה שאנחנו לא מעבירים תקציב, זה כי שותפיי בכחול לבן לא מוכנים". לדבריו, "לא צריך בחירות, צריך להעביר תקציב. זה אחד הדברים החשובים שישרתו את המשבר וגם ישרתו את הסיכום שעשינו לגבי הממשלה".

בכחול לבן תקפו את נתניהו בתגובה לדבריו, ואמרו כי עליו לעמוד בהסכם הקואליציוני. "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות ולעשות שני דברים: לטפל במשבר הקורונה באמצעות תקציב ארוך טווח, ולעמוד בהסכם שחתם עליו לפני חודשיים", נמסר. "אזרחי ישראל כבר הבינו: עם תרגילים פוליטיים אי אפשר ללכת לכספומט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully