וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ההפגנה נגדם: ראש עיריית פורטלנד רוסס בגז מדמיע ע"י סוכנים פדרלים

23.7.2020 / 10:43

טד ווילר הדמוקרטי, שספג קריאות בוז מהקהל, הצטרף בהמשך למחאה נגד פריסת הכוחות של טראמפ בעיר. אלו ירו גז מדמיע ורימוני הלם לעבר המפגנים, וראש העיר נראה מסוחרר ומשתעל, אך הוא נותר במקום

בווידאו: ראש עיריית פורטלנד מרוסס בגז מדמיע במהלך ההפגנות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש עיריית פורטלנד, טד ווילר, רוסס הלילה (חמישי) בגז מדמיע על ידי סוכנים פדרלים, בזמן שהשתתף במחאה נגד נוכחות הכוחות שנשלחו על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כדי לבלום את המהומות בעיר.

ווילר הדמוקרטי אמר כי זאת הפעם הראשונה שבה הוא ספג גז מדמיע, ונראה מסוחרר ומשתעל, בזמן ששם משקפי מגן שאחד המפגינים נתן לו. עם זאת, הוא נשאר במוקד המחאה, מול גדר שהציבו הסוכנים סביב בית משפט פדרלי בעיר. ההפגנה הייתה סוערת, כשהמשתתפים הציתו שריפה גדולה וסוכנים פדרלים ירו גז מדמיע ורימוני הלם לעבר הקהל.

ראש עיריית פורטלנד רוסס בגז מדמיע ע"י סוכנים פדרלים
23.7.20. רויטרס
סופג ביקורות מכל הכיוונים. ראש עיריית פורטלנד סופג גז מדמיע, הלילה/רויטרס

מוקדם יותר, ווילר ספג שריקות בוז וקללות כשניסה להלהיב את המפגינים, אבל זכה למחיאות כפיים קצרות כשצעק "חייהם של שחורים חשובים" והניף אגרוף קפוץ באוויר. ראש העיר הגדולה ביותר במדינת אורגון מתנגד לנוכחות הסוכנים הפדרלים בעיר, אך הוא זוכה לביקורת קשה מכל הכיוונים.

"אני רוצה להודות לאלפים שהגיעו והתנגדו לכיבוש של העיר בידי ממשל טראמפ", אמר ווילר למאות אנשים שהתרגזו במרכז העיר, סמוך לבית המשפט הפדרלי. "הסיבה שזה חשוב היא לא שזה קורה רק בפורטלנד, אנחנו בקו החזית כאן בפורטלנד.

עוד בוואלה!

טראמפ שולח סוכנים פדרליים לערים בארה"ב בשל הזינוק בפשיעה

לכתבה המלאה
מחאה על אי שוויון גזעי בפורטלנד, ארה"ב 22 ביולי 2020. רויטרס
שליחת הסוכנים הפדרלים לא הרגיעה את המהומות. ההפגנה הלילה/רויטרס

חלק מתושבי העיר, כולל חברים במועצת העיר, האשימו את ווילר בכך שלא ריסן את המשטרה המקומית, שהשתמשה בגז מדמיע נגד המפגינים במקרים רבים, עוד בטרם הגיעו הסוכנים הפדרלים לעיר מוקדם יותר החודש. אחרים, בין היתר בקהילה העסקית, תקפו אותו על חוסר יכולתו להביא את המצב תחת שליטה בחודשים שחלפו מאז פרוץ המחאה על הרג ג'ורג' פלויד.

ראש העיר אמר שהוא רוצה לנצל את האנרגיה של המפגינים כדי להביא לשינוי. "אני כאן הלילה כדי לעמוד לצדכם", אמר ווילר ממרפסת לעבר הקהל. במקביל, מועצת העיר אסרה על המשטרה המקומית לשתף פעולה עם הסוכנים הפדרלים או לעצור כתבים או משקיפים.

הרשויות באורגון עתרו לבית המשפט נגד פריסת הסוכנים הפדרלים בידי ממשל טראמפ, והן מאשימות אותם במעצרים לא חוקיים של מפגינים, שהוכנסו לכלי רכב לא מסומנים תוך שימוש בכוח מופרז. הרשויות הפדרליות דחו את הטענות הללו ובממשל טראמפ אומרים כי הסוכנים נדרשים על מנת להשיב את הסדר לעיר.

מחאה על אי שוויון גזעי בפורטלנד, ארה"ב 22 ביולי 2020. רויטרס
שריפה בסמוך לבית המשפט הפדרלי בפורטלנד, הלילה/רויטרס

למרות הזעם באורגון, טראמפ הודיע אתמול על שליחת סוכנים פדרלים לערים נוספות, בהן שיקגו, בשל התגברות מעשי הפשע. בכך הוא מעמיק את הקיטוב הפוליטי במדינה ויוצר פוטנציאל למשבר חוקתי, כשלושה חודשים לפני הבחירות לנשיאות.

15 ראשי ערים דמוקרטים שלחו מכתב לתובע הכללי וויליאם בר שבו הם גינו את השימוש בסוכנים פדרלים, אך טראמפ מנסה להציג את עצמו כנשיא המביא "חוק וסדר" לקראת התמודדותו מול יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, שאחריו הוא מפגר בסקרים על רקע טיפולו במגיפת הקורונה ותגובתו למחאות הזעם על אלימות המשטרה נגד שחורים.

טראמפ האשים אתמול "ארגוני שמאל" בליבוי האלימות בכמה ערים גדולות במדינה, ואמר אתמול כי "על שפיכות הדמים להיפסק. היא תיפסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully