וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית משרד האוצר על מתקפות נתניהו נגד בכיר המשרד: "שיח אלים"

קרן טרנר אייל מתחה ביקורת על דברי רה"מ נגד ראש אגף התקציבים במשרד שאול מרידור לפיהם הוא מנסה למנוע את יישום ההחלטות הכלכליות של הממשלה. "קשה להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ברשתות". כץ נזף בטרנר: "לא תפקידך להגן על פקידים מול הדרג המדיני"

בנימין נתניהו/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

(בוודיאו: ראש הממשלה מציג את התוכנית הכלכלית החדשה)

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר אייל ביקרה היום (שבת) את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד ראש אגף התקציבים במשרד שאול מרידור. "קשה לי מאוד להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות".

טרנר אייל אמרה את הדברים בעקבות ביקורת חריפה שהשמיע אתמול נתניהו ולפיה מרידור מנסה למנוע את יישום ההחלטות הכלכליות של הממשלה. "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ופועלים לסכל אותן", כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו. זאת, ברקע הוויכוח הציבורי על תכנית המענקים שהוצגה השבוע.

קרן טרנר במהלך טקס חילופי שרים במשרד התחבורה בירושלים 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
"התמודדות עם המשבר מחייבת אמון ויושרה". טרנר אייל/ראובן קסטרו

לדבריה של מנכ"לית משרד האוצר, "תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטבי של ההחלטות".

טרנר אייל הוסיפה כי "גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר. כך היה וכך נמשיך לעשות. התמודדות מוצלחת עם המשבר הכלכלי ועם התקופה הזאת שלא ידענו כמוה, מחייבת בראש ובראשונה אמון ויושרה - הציבור מצפה זאת מאיתנו עכשיו".

השר כץ נזף במנכלי"ת משרדו על כך שהגיבה בנושא המתקפות על פקידי האוצר, מבלי לקבל את אישורו המוקדם כמתחייב מנוהלי שרות המדינה. "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים", אמר כץ. "תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות", הוסיף.


שר הרווחה איציק שמולי אמר כי דבריה של טרנר מביעים עמדה "אמיצה ונכונה". לדבריו, "כנראה שלא יכולתי לבקש לעצמי יריב אידיאולוגי עיקש יותר משאול מרידור וחבריו לאגף התקציבים, אבל גם כשיש התנגשויות וויכוחים קשים ברור לי שהאמת המקצועית היא שמנחה אותם והם פועלים במסירות כדי למלא את חובתם. אסור בשום אופן שמקצועיותה של הפקידות תהווה עילה לעריפת ראשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר ישראל כץ בטקס הפתיחה הרשמי של שדה התעופה החדש רמון ליד אילת. 21 בינואר 2019. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"פקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה". נתניהו וכץ/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו כתב אתמול את הדברים בהם לא נקב מפורשות בשמו של מרידור, כששיתף פוסט של ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), שכתב מילים חריפות אף יותר נגד ראש אגף התקציבים, וצירף תמונה שלו.

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, תקף גם הוא את אנשי משרד האוצר ברשתות החברתיות. "האמת היא שפקידי האוצר 'מחבלים' ולא מעבירים את הכספים לעצמים ולאזרחים כדי להתסיס את העם", כתב. "מדובר בהתגייסות של פקידים נגד מדיניות נתניהו".

שר האוצר, ישראל כץ, הגיב על דבריו של נתניהו ואמר כי "עובדי המדינה נדרשים למלא אחר החלטות הדרג המדיני . במידה שיוצגו בפני שר האוצר הוכחות למעשים מסוג זה, הדברים יטופלו במסגרת המשמעתית של שרות המדינה".

שאול מרידור בוועידת הכספים 11.11.2019. עדינה ולמן, דוברות הכנסת,
מרידור/עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה דורש זה חודשים את פיטוריו של מרידור. המתיחות החריפה לאחר שמרידור נפגש בשנה שעברה במהלך קמפיין הבחירות עם יו"ר כחול לבן גנץ ותדרך אותו בנושאים כלכליים. עד כה סירב כץ לפטר או להדיח את ראש אגף התקציבים למרות דרישותיו של נתניהו.

לפי תכנית "מענק לכל אזרח" שהוצגה השבוע במסיבת עיתונאים, כל אזרח בישראל מעל גיל 18 יקבל מענק מידי מהממשלה לחשבונות הבנק, לפי המדרג הבא: רווק - 750 שקלים, 2,000 שקל למשפחה עם ילד, 2,500 למשפחה עם שני ילדים, ו-3,000 למשפחה עם שלושה ילדים.

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully