וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים ימחו שוב במוצ"ש: "הקורונה הכלכלית תהרוס את חיינו"

16.7.2020 / 19:20

ארגון הגג "קבינט התקווה" המאגד בין ארגוני עצמאים והתנועה לאיכות השלטון קיימו הצהרה בכיכר רבין, במחאה על "אזלת היד של הממשלה בטיפול במשבר הכלכלי והבריאותי". המשטרה לא אישרה לארגונים לערוך הפגנה בכיכר בשל מגבלות הקורונה. "אין דרך, איבדנו את האמון בממשלה"

העצמאים ימחו שוב במוצ"ש: "הקורונה הכלכלית תהרוס את חיינו"/צילום: ניב אהרונסון

(בווידאו: הצהרת קבינט התקווה והתנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין)

התנועה לאיכות השלטון וארגון הגג "קבינט התקווה", המאגד בין ארגוני עצמאים, הודיעו הערב (חמישי) בהצהרה שמסרו לתקשורת מכיכר רבין בתל אביב כי יקיימו הפגנה במוצאי שבת בגן צ'ארלס קלור בעיר. מסיבת העיתונאים נערכה לאחר שהמשטרה לא אישרה למארגנים לערוך הפגנה בכיכר, בשל מגבלות הריחוק החברתי.

ההצהרה עסקה ב"אזלת היד של הממשלה בטיפול במשבר הכלכלי והבריאותי". באירוע, שנערך פחות משבוע לאחר הפגנת העצמאים בכיכר רבין בה השתתפו אלפים, לקחו חלק גם אנשי מחאת הדגלים השחורים, וכן הארגונים התאחדות העצמאים, המטה להצלת תיירות חו"ל, אני שולמן, צעדת המיליון ומחאת הריבון.

ארגונים נוספים השותפים למחאה זו הם ועד הפעולה של ההיסעים הפרטיים, ארגון העצמאים, איגוד שמלות כלה וערב, צו 8 לפועלי התרבות, ארגון המובטלים, ועד מפיקי התרבות והתנועה לאיכות השלטון.

"העובדה שאנחנו כאן הערב היא תוצאה של המדיניות הגמורה של ממשלת ישראל. מדיניות שלא הצליחה לדכא את המגיפה", אמר דותן סופר, ממארגני המחאה. "אף אחד לא לוקח אחריות על האזרחים ואנחנו איבדנו את האמון. הממשלה הפרה את ההסכם שחתמנו איתה: תרמנו למדינה, שירתנו בצבא, שמרנו על הכללים ונתנו את שלנו. זאת בזמן שנבחרי הציבור יצרו את המחדל הכלכלי והבריאותי הגדול ביותר, והכל מבלי לדאוג לנו", הוסיף.

נציגי העצמאיים, במהלך הצהרה בכיכר רבין  לקראת ההפגנה המתוכננת במוצ"ש 16 ביולי 2020. -, אתר רשמי
נציגי הפגנת העצמאים בכיכר רבין, הערב/אתר רשמי, -

לדבריו, "הקורונה הכלכלית מאיימת להרוס את חייהם של עשרות אלפים. אין תכנון, ואין ניהול אלא רק שליפות ואלתורים". הוא קרא לציבור לצאת להפגין בשבת בגן צ'ארלס קלור ואמר, "אם לא תבואו להפגין איתנו נגד הנושא באחריות, ראש הממשלה, שום דבר לא ישתנה".

"אנחנו נעמוד שם ונזעק את זעקתם של המובטלים שפוטרו ללא עתיד, של העצמאים שקיבלו מענקים מעליבים ואת זעקתם של אלה שמרגישים שהקול שלהם נשדד", אמרה ליז אזולאי, ממארגני המחאה. "אנחנו דורשים מהממשלה שלושה דברים: תכנון, ניהול, ואחריות. שתיצור מיידית תכנית מודולרית לפתיחת המשק, שמגדירה את האתגרים הברורים כמו פתיחת עסקים לפי מצב המחלה", הוסיפה.

נציג העצמאיים, אמר דותן סופר, במהלך הצהרה בכיכר רבין  לקראת ההפגנה המתוכננת במוצ"ש 16 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"העובדה שאנחנו כאן היא תוצאה של המדיניות הגמורה של הממשלה". סופר, הערב/אתר רשמי, -

לפי המשטרה, בשטחה של כיכר רבין יכולים להתכנס 1,800 בני אדם בלבד, ומארגני ההפגנה צופים שיגיעו כמה אלפים למקום. במכתב ששלחו למארגנים נכתב כי במשטרה הציעו לקיים את המחאה בכל שטח שיחפצו שבו ניתן לשמור על כללי הריחוק החברתי. "נראה כי העמדת מספר המשתתפים בטופס הבקשה על 1,800 אינה תואמת את הצפי (אותו מסרת אך יום קודם לכן) להשתתפות אלפי אנשים באירוע, והיא נועדה כדי לעמוד באופן פורמלי בתפוסת הקהל המקסימלית".

התנועה לאיכות השלטון איימה אתמול כי בכוונתה להגיש עתירה לבג"ץ נגד איסור המשטרה על קיום הפגנה בכיכר רבין. "הזכות להפגין היא אחת הזכויות הבסיסיות ביתר במשטר דמוקרטי, וגם אם נבחרי הציבור שלנו לא אוהבים את זה, ישראל היא עדיין דמוקרטיה. לא ניתן שיחבלו במאמצינו להילחם על הבית", מסרה התנועה.

(עדכון ראשון: 18:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully