וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירה למוות בשכנו בגלל חוב של 3,000 שקל: תושב חיפה הורשע ברצח

15.7.2020 / 14:11

בית המשפט המחוזי בעיר הרשיע את ואסאם טאהא בן ה-44 ברצח בכוונת תחילה של יוסף גטאס, בו ירה שני כדורים בגלל חוב כספי בשנת 2017. ביהמ"ש זיכה אותו מעבירת שיבוש חקירה מחמת הספק. טאהא כפר באשמה לאורך המשפט. עורך דינו: "הוא לא רצח, ניפגש בעליון"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

(בווידאו: הדיון בו הורשע ואסאם טאהא בבית המשפט בחיפה, היום)

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי) את ואסאם טאהא בן ה-44 ברצח בכוונת תחילה של יוסף גטאס, בו ירה למוות שני כדורים בגלל חוב כספי של 3,000 שקלים ב-2017. הרכב השופטים, כמאל סעב, השופטת גלית ציגלר והשופט יחיאל לפשיץ, החליטו לזכות את טאהא מעבירת שיבוש חקירה.

בדעת מיעוט של השופטת גלית ציגלר, היא קבעה כי יש להרשיעו בעבירה לפי הדין החדש, שהיתה מקלה עמו. גזר הדין יינתן לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש.

איברהים גטאס, אחיו של המנוח שליווה את המשפט ונכח בדיונים, אמר אחרי הרשעתו של טאהא כי המשפחה מרוצה מהחלטת השופטים. "אנחנו יודעים שאח שלי לא יחזור אבל באנו לפה כדי לקבל צדק ובטחון. ההחלטה היום נותנת הרתעה לכל כל מי שיעז לקחת נפש של בן אדם".

וואסאם טאהא שהורשע ברצח שכנו בשל חוב כספי, בבית המשפט המחוזי בחיפה. 15 ביולי 2020.. שלומי גבאי, שלומי גבאי
הורשע ברצח. ואסאם טאהא בבית המשפט, היום/שלומי גבאי, שלומי גבאי

עורכת הדין עביר בכר, המייצגת את משפחת הנרצח, אמרה לאחר ההרשעה כי "קשה להביע שמחה ביום כזה, אבל בוודאי שיש הקלה מסוימת. אנחנו האמנו לאורך כל הדרך כי יורשע אבל לא ידענו לבטח. נמשיך ללוות את המשפחה. נקווה שביום מן הימים הרוצח יתוודה על מעשיו כחלק מחשבון הנפש שלו".

עו"ד משה גלעד, אחד מעורכי הדין שמייצגים את טאהא וכתב את טיעוניו על גבי כמאה עמודי סיכומים, אמר כי עוד ייצטרך ללמוד את הכרעת הדין המתפרשת על כ-240 עמודים. "זה יום מצער מאד. אני, ככל יהודי לא מפסיק לקוות גם כשחרב חדה מונחת על צווארו, ואני אמשיך להלחם על מה שהוא טוען, שהוא לא ביצע את הרצח. ניפגש בבית המשפט העליון".

האירוע התרחש ב-15 לנובמבר 2017. טאהא וגטאס בן ה-42 התגוררו באותו בניין מגורים בדרך יפו בעיר התחתית. על פי עובדות כתב האישום, הקשיים הכלכליים של טאהא, נשוי בשנית ואב לילדות, נהג משאית שמתפרנס מהיד אל הפה, גרמו לו למתחים עם אשתו. הדבר הביא אותו ללוות כספים בשוק האפור וגם מגטאס, עמו הסתכסך בשל כך. בשעות הערב של אותו יום רב טאהא עם אשתו, יצא מביתו בנעלי בית וצעד למינימרקט הסמוך כדי לקנות סיגריות. באקראי, מחוץ לחנות, הוא נתקל בגטאס, שביקש ממנו לפרוע את החוב.

עוד בוואלה!

רצח בנעלי בית: תושב חיפה הואשם בירי למוות בשכנו בשל חוב כספי

לכתבה המלאה
אח של המנוח במהלך הכרעת הדין לוואסם טאהא ,תושב חיפה הואשם בירי למוות בשכנו בשל חוב כספי, בימ"ש המחוזי חיפה 15 ביולי 2020. שלומי גבאי
אחיו של הנרצח במהלך הכרעת הדין, היום/שלומי גבאי

מעט לאחר מכן נסעו השניים, כל אחד ברכבו, אל חוף שקמונה והחנו את כלי הרכב ברחבת החניה שמול בניין המכון לחקר ימים ואגמים. גאטס הגיע ראשון, יצא מרכבו ונעמד לצדו. טאהא החנה את רכבו גם הוא, הוציא רובה וירה כדור אחד בגטאס, שהחל להתקרב אליו, אז ירה בו כדור שני וגטאס התמוטט. במרחק כמה מטרים, היו עדים לתקרית שני אחים שישבו ברכבם. מכתב האישום עולה כי טאהא נעמד מאחורי רכבם, צעק לעברם "תכבו את הרכב" ואחר כך נמלט. השניים ניסו לבצע החייאה בגטאס השרוע על הקרקע, הזעיקו משטרה ומד"א שפינו את גטאס לבית החולים רמב"ם הסמוך, אך שם נקבע מותו.

שיחת השיבוש של האחיות. -, צילום מסך
שיחת השיבוש של האחיות/צילום מסך, -

במסגרת החקירה, שנוהלה על ידי היחידה המרכזית של מחוז חוף, נעצר טאהא ומאז כפר באשמה. התובעת, עו"ד ענבל ברנסון, ביקשה להרשיע אותו בעבירת רצח. לטענתה, צבר הראיות הנסיבתיות מלמד מעל לכל ספק סביר כי ביצע את הרצח המיוחס לו. "הן במהלך עדותו במשטרה והן בפני בית המשפט, כמצופה מאדם חף מפשע, הוא הסתבך בסבך אינסופי של שקרים וסתירות שהמרכזי שבהם היא טענתו השקרית כי אינו יודע לאן נסע בטווח הזמנים בו נרצח המנוח".

סנגוריו, עו"ד משה גלעד ועו"ד מיכאל כרמל, טענו כי התביעה הציגה ראיות נסיבתיות בלבד: עדי ראייה ושמיעה, דוחות צפייה והאזנות סתר. הם עתרו לזיכויו, ולו מחמת הספק. לטענתם המדינה לא עמדה בנטל הראייה להוכיח כי טאהא הוא שירה בזירה.

עו״ד משה גלעד המייצג את ואסאם טאהא שהורשע ברצח בכוונה תחילה בבית המשפט המחוזי בחיפה, 15 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"נמשיך להילחם". עו"ד גלעד וטאהא בבית המשפט/אתר רשמי, -

עוד עולה מכתב האישום כי טאהא שב בינתיים לביתו, לקח עמו תיק ובגדים ונסע לכפר אלראם ליד ירושלים, שם עשה את הלילה בבית גיסתו סאוסן, אחותה של אשתו קודסייה. התביעה טענה כי על בסיס איכוני הטלפון הנייד של טאהא, מצלמות בכביש 443 ומצלמות אבטחה בבית הגיסה, הוא נסע לאלראם כדי לפברק אליבי, והגיע לביתה לאחר השעה 23:00. בהמשך יטענו הוא ובני המשפחה כי הגיע בין השעות 21:00-21:30. למחרת, הותיר בבית גיסתו את הבגדים ונעלי הבית אותם לבש במהלך האירוע וחזר לחיפה. הוא השתתף בהלווייתו של יוסף גטאס, ואף נשא את ארונו בהלוויה.

עשרה ימים לאחר מכן, בזמן שטאהא לא נכח בביתו, מסרו שוטרים עבורו זימון לתחנת המשטרה לחקירה. הפרקליטות טענה כי בשעות הערב, לאחר שאשתו מסרה לו את ההזמנה, הוא הנחה אותה לומר לאחותה לזרוק את הבגדים שהשאיר בביתה וכן הנחה אותה לומר לבני משפחתה שאם יישאלו על ידי המשטרה, שיאמרו שהגיע לאזורם בסביבות השעה 21:00-21:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיר הנצחה שכתב אמיר בלן, שכן של השניים, על רצח גטאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

למחרת בבוקר, עת נעצר טאהא, התקיימה השיחה בין אשתו לאחותה, אותה כינו החוקרים "שיחת שיבוש", ובה קודסייה תדרכה את סאוסן "מה להגיד". ב-3 בדצמבר עוכבה סאוסן על ידי צוות בילוש והובאה למשרדי הימ"ר לחקירה, שם מסרה את הגרסה הזו. אולם, החוקרים צותתו לשיחת הטלפון המדוברת, שרק הפלילה את טאהא עוד יותר.

לדברי הסניגורים, אחד האחים שנכחו בזירה ציין כי "בוודאות היה איתו עוד מישהו", וטענו לכשלי חקירה.


(עדכון ראשון: 7:00)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully