וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית המעט מוזרה: ינשופים קטנים ישנים על הפנים

27.7.2020 / 0:01

משתמש בטוויטר רצה לבדוק למה הוא ראה ינשוף ישן על הפנים שלו והוביל למבול של תמונות דומות שמסבירות את הרגלי השינה של הינשופים הקטנים: "הם לא ישנים הרבה, אבל הם לא אוהבים שמעירים אותם"

יוטיוב

בסרטון - הינשוף המרקד

כל התינוקות (והגורים והגוזלים) נולדים עם ראש גדול יותר מהגוף שלהם, אבל מסתבר שאצל תינוקות של ינשופים הראשים כל כך כבדים עד שהם נאלצים ללכת לישון בשכיבה עם הפנים לכיוון האדמה. לחוקרי ציפורים בכלל וינשופים בפרט זו אולי אינה חדשה מרעישה, אבל ברשת זה התגלה לאחרונה בגלל תמונה שפורסמה כסוג של בדיחה: "לך הביתה ינשוף, אתה שיכור".

למרות שהמקור היה נראה בהתחלה מעט חשוד, מסתבר שהוא אמיתי לגמרי, ועוד תמונות של ינשופים קטנים שוכבים עם הפנים על האדמה החלו לצוץ, מה שהפך את הנושא למדובר מאוד.

הציוץ שגרם לטרנד

עוד תמונות מוכיחות

ינשופים בוגרים ישנים בעמידה בגלל שהם מפותחים לחלוטין, אבל ינשופים קטנים יותר מתקשים לשמור על משקל הראש שלהם אז הם נאלצים לשכב, כך נכתב באתר המדע Iflscience. כפי שראיתם, משתמשים רבים בטוויטר העלו תמונות שמאששות את התאוריה.

אפילו הדוקטור מסבירה

דוקטור הת'ר הינאם, חוקרת הינשופים, כתבה בטוויטר על הנושא: "ניסיתי למצוא את הצלם המקורי של התמונה המצורפת, אך ללא מזל. אין ספק שמדובר בציפור בשבי. בלי שום קשר, כן, ינשופים קטנים אכן ישנים עם הפנים למטה. הראש שלהם כל כך כבד יחסית לגוף שלהם,". כהוכחה היא צרפה תמונות דומות מעבודת מהדוקטורט שלה.

הנושא אושר גם על ידי ארגון חיות הבר הלאומי שהצטרף לדיון. מאזין לפודקסאט בירדנוט סיפר להם שהוא ראה שני תינוקות ינשופים והסתכל עליהם בזמן שהם ישנו. המאזין היה נרגש לראות כיצד הם ישנו על הבטן עם הראש מוטה הצידה ואמר שזה היה מאוד חמוד. "השינה של הינשופים קצרה, אבל כשהם ישנים, הם לא אוהבים שמעירים אותם, אפילו להאכלה", נכתב במגזין.

ואם חשבתם שזה מטורף - חכו שתראו איך נראות רגליים של ינשוף

והנה עוד עובדות מדהימות על ינשופים

  • עוד באותו נושא:
  • ינשופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully