וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרודו שוב מסתבך: ממשלתו מימנה ארגון צדקה שהעסיק את בני משפחתו

13.7.2020 / 22:53

ראש ממשלת קנדה התנצל אחרי שנחשף כי מי שקיבל חוזה להפעיל תכנית סיוע לסטודנטים בסך כמיליארד דולר הוא ארגון שבו נאמו אשתו אמו, ואחיו בעבר. "טעיתי כשהייתי מעורב בהחלטה, מתנצל בפני אמי", אמר טרודו, שנתון לחקירת האתיקה השלישית נגדו. באופוזיציה דורשים חקירה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: טרודו מודה לילדים על המאמץ וההקרבה להתמודדות עם הקורונה)

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, התנצל היום (שני) על כך שלא פסל את עצמו מהשתתפות בהחלטת הממשלה להתקשרות עם ארגון צדקה שבני משפחתו קיבלו ממנו כסף בעבר. נציבות האתיקה של קנדה חוקרת את טרודו בנושא. זו החקירה השלישית של ראש הממשלה הליברלי על ידי הנציבות, והאופוזיציה השמרנית דורשת לפתוח בחקירה פלילית בעקבות השערורייה המאיימת על יציבות הממשלה השברירית.

טרודו הודיע בחודש שעבר על חבילת מענקים לסטודנטים המתקשים למצוא עבודה בגלל מגיפת הקורונה, אך התכנית, בעלות של כמיליארד דולר עוברת בחינה מעמיקה אחרי שנחשף כי We Charity נבחרה לנהל אותה. אשתו, אחיו ואמו של טרודו קיבלו 300 אלף דולר קנדים עבור נאומים בכמה אירועים של הארגון.

"טעיתי כשלא התנערתי מיד מהדיונים, לאור ההיסטוריה של משפחתנו. אני מצטער באמת ובתמים שלא עשיתי זאת", אמר טרודו. "האחריות על הטעות שעשינו היא שלי. אני מקבל אחריות עליה".

טרודו אמר שהוא יודע שמשפחתו עובדת עם ארגון צדקה, אך טען שהוא לא היה מודע לסכום שקיבלה. "אני מתחרט מעומק הלב על כך שהבאתי את אמי למצב הזה. זה לא הוגן עבורה", אמר.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה באוטוואה 13 ביולי 2020. רויטרס
היציבות הממשלתית בסכנה. טרודו, הערב/רויטרס

בעקבות הלחץ הציבורי והפוליטי, הממשלה וארגון הצדקה סיימו ב-3 ביולי את ההתקשרות ביניהם, שהבטיחה לארגון עד 19 מיליון דולר קנדיים. במסגרת התכנית, סטודנטים יכלו להתנדב עד 500 שעות עבודה עם ארגונים קהילתיים כדי להרוויח סכום מירבי של 5,000 דולר קנדים לטובת מימון החינוך האקדמי שלהם.

בהצהרה שפורסמה באתר הרשמי שלו, ארגון הצדקה הדגיש כי היה זה שירות הציבור הפדרלי, ולא טרודו או הממשלה שלו, שביקשו מהם לפקח על תכנית ההתנדבות. "הסכמנו לאתגר זה משום שיש לנו 25 שנות ניסיון בבניית תכניות נוער ב-7,000 בתי ספר קנדיים למעורבות התלמידים בתמיכה ביותר מ-3,000 ארגוני צדקה ומטרות שונות", כתבו מייסדי הארגון, קרייג ומארק גילבורגר.

לדבריהם, המימון שקיבלו במסגרת אותה התקשרות נועד לכסות על עלויות, ולא לגריפת רווחים. "אנחנו מכבדים את דאגת הציבור", אמרו בארגון, שאישרו כי אמו ואחיו של טרודו זכו לתגמול כספי בעבר על השתתפותם באירועים. טרודו לקח בהם חלק בעצמו בעבר, אך לא קיבל על כך שכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully