וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מקום לאמת": השרה שהחלה את סערת טרודו הודחה מהמפלגה

3.4.2019 / 13:51

בניסיון לעצור את הדימום של הליברלים בסקרים, הורה ראש ממשלת קנדה על סילוק שרת המשפטים לשעבר ווילסון-רייבולד, שחשפה לחץ מהרשויות לעצירת הלך פלילי נגד תאגיד בניה. שרה נוספת, שהתפטרה אחריה, הודחה גם. "אלו שבועות קשים", הודה טרודו. השרה: "אין בי חרטה"

עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הדיח אתמול (רביעי) ממפלגתו שתי שרות לשעבר בניסיון לסיים את המשבר שמאיים על סיכוייו לנצח בבחירות בהמשך השנה. טרודו אמר כי שרת המשפטים לשעבר ג'ודי ווילסון-רייבולד ושרת האוצר לשעבר ג'יין פילפוט לא יורשו לשבת בסיעה של הליברים בפרלמנט והן גם לא יורשו להתמודד מטעם המפלגה בבחירות באוקטובר.

המפלגה צנחה בסקרים מאז ששרת המשפטים לשעבר אמרה בפברואר כי היא הייתה נתונה ללחץ מצד גורמים רשמיים להימנע מהעמדתה לדין של חברת הבנייה הגדולה SNC-Lavalin ולהסתפק בקנס. טרודו מכחיש כי פעל שלא כשורה.

"האמון נשבר", אמר טרודו בישיבת חירום של המפלגה. "מלחמות אזרחים פנים מפלגתיות אין מזיקות במיוחד משום שהן מאותות לאזרחים שאכפת לנו יותר מעצמנו מאשר מהם", אמר ראש הממשלה בן ה-47, שניצח בבחירות ב-2015. בתחילת הפרשה הוא אמר כי יש צורך בקולות שונים במפלגה, אך ההחלטה להדיח את שתי השרות לשעבר התקבלה בעקבות לחץ משורות חבריה שביקשו להימנע מפגיעה באחדות המפלגה.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בדיון בפרלמנט, 20 במרץ 2019. רויטרס
ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בדיון בפרלמנט, 20 במרץ 2019/רויטרס

טרודו, שהבטיח פוליטיקה נקייה ומקום גדול יותר לשנים בהן, הודה כי "אלו שבועות קשים". הסקנדל עלה לו גם בשירותיהם של יועצו הקרוב ביותר ג'ראלד באטס ושל ראש המנהל הבירוקרטי מייקל וורניק.

"אין לי שום חרטה, אמרתי אמת ואמשיך לעשות זאת", כתבה ווילסון-רייבולד בטוויטר, עוד לפני ההודעה הרשמית על סילוקה מהמפלגה. היא הועברה מתפקידה בינואר, והתפטרה מהממשלה בפברואר. פיליפוט התפטרה זמן קצר אחריה, אחרי שאמרה כי איבדה אמון באופן שבו טרודו מנהל את המשבר. ביום שישי היא פרסמה הקלטה קולית של שיחה חשאית עם וורניק, שלא ידע שהיא מקליטה אותו. טרודו אמר כי זה "חסר מצפון".

בפוסט שכתבה בפייסבוק, אמרה פיליפוט כי היא לא זו שיצרה את המשבר. "נראה שהסיעה מתכננת להמשיך במסלולה הנוכחי, מבלי להתחשב בהשלכות קצרות וארוכות הטווח לכך", אמרה.

מנהיג המפלגה השמרנית, אנדרו שיר, אמר כי ההחלטה של ראש הממשלה כי המסר מהדחת שתי השרות לשעבר הוא "שאם אתה אומר את האמת, אין לך מקום במפלגה הליברלית". השמרנים התחזקו בסקרים ועשויים לשוב לשלטון בעקבות המשבר שחווים טרודו ומפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully