וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני וורלד נפתח, ופלורידה רשמה שיא אמריקני של 15 אלף נדבקים

12.7.2020 / 21:20

המדינה הפכה לאחד המוקדים המרכזיים של המגיפה בארה"ב, אך אתר התיירות הפופולרי נפתח מחדש תחת מגבלות ופעילים נגד מסיכות הפגינו נגד הרשויות. טראמפ קורא לבתי הספר להיפתח מחדש

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: פארק השעשועים דיסני וורלד נפתח מחדש אחרי 4 חודשים)

מדינת פלורידה רשמה שיא של 15 אלף נדבקים בקורונה ביממה האחרונה, יותר מכל מדינה אחרת בארצות הברית. על פי חישובי רויטרס, אילו הייתה פלורידה מדינה עצמאית, היא הייתה במקום הרביעי מבחינת שיא יומי של מקרים, אחרי יתר ארצות הברית, ברזיל והודו. היא כבר עקפה כל מדינה אחרת באירופה, וכן את השיא האמריקני הקודם של ניו יורק, 12,847 מקרים ב-10 באפריל, כשהייתה מוקד המקיפה בארצות הברית.

בנוסף לשיא של המקרים החדשים, קרוב ל-50 בתי חולים בפלורידה דיווחו כי היחידות לטיפול נמרץ שלהן מלאות בשל עלייה בחולי הקורונה.

הזינוק החד במספר המאובחנים החדשים בפלורידה הגיע יממה אחרי שמתחם דיסני וורלד באורלנדו נפתח מחדש אחרי ארבעה חודשים, וקיבל מספר מוגבל של אורחים שנאלצו לנקוט שורת אמצעי זהירות, בהם חבישת מסיכות ומדידת מעלות. במקביל, בפלורידה ובמקומות אחרים בארצות הברית הפגיעו פעילים נגד חובת עטיית מסיכות שקבעו כמה מדינות, כשהם טוענים שזו פגיעה בחירות שלהם.

לפי נתונים של רויטרס, התחלואה בקורונה נמצאת בעלייה ב-40 מדינות בארצות הברית בשבועיים אחרונים, בהשוואה לשבועיים שקדמו להם. ארצות הברית שברה את השיאים בעולם כשאבחנה כ-60 אלף מקרים חדשים במשך ארבעת הימים האחרונים ברציפות. מספר המאושפזים והמאובחנים חיובי לנגיף רושמים קפיצה חדה גם באריזונה, בקליפורניה ובטקסס.

עוטים מסכה עם פתיחתו המחודשת של דיסניוורלד
בפלורידה 11 ביולי 2020. רויטרס
מיקי מאוס עם מסיכה. מבקרים בדיסני וורלד, היום/רויטרס

לקראת הבחירות בנובמבר ולאור המצב הכלכלי העגום, הנשיא דונלד טראמפ לוחץ על המדינות השונות לפתוח מחדש את העסקים הקורסים ואת בתי הספר. שרת החינוך בטסי דבוס אמרה היום כי אין למשרדה תכנית לפתיחה זהירה של בתי הספר, וכי על כל מוסד ומדינה לגבש את התכניות שלהם על בסיס שיעורי ההדבקה המקומיים.

עוד בוואלה!

לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה: טראמפ נראה עוטה מסיכה בציבור

לכתבה המלאה
מפגינים נגד חבישת מסיכות במסעדה בפלורידה, 11 ביולי 2020. רויטרס
"רוצים שיכבדו את הבחירות שלנו". מפגינים נגד מסיכות במסעדה בפלורידה, אתמול/רויטרס

חבישת המסיכות הפכה לנושא פוליטי בארצות הברית, בניגוד למדינות אחרות בעולם שבהן שיעורי הנדבקים והמתים נמוך בהרבה. שבעה חודשים לפרוץ המגיפה העולמית, נראה הלילה טראמפ לראשונה עם מסיכה בציבור בזמן סיור בבית חולים צבאי בוושינגטון. זאת אחרי שקודם לכן סירב לכסות את פניו בפומבי או לבקש מהאזרחים לעשות זאת, כשהוא אומר שמדובר בבחירה אישית.

אמריקנים רבים עדיין מסרבים לחבוש מסיכה, שלפי מומחי הבריאות מסייעת בבלימת העברת הווירוס שהרג יותר מ-134 אלף אמריקנים.

אתמול ארגנו פעילים המתנגדים למסיכות מחאה במסעדה בווינדרמיר, פלורידה, מרחק של 19 ק"מ מדיסני וורלד. המסעדה, 33 & Melt, הפכה מוקד למתיחות אחרי שהבעלים קארי האדסון אמרה שהיא לא תדרוש מהלקוחות לחבוש מסיכות, אף שבמחוז מחייבים זאת בפומבי החל מ-20 ביוני.

במהלך ההפגנה, אף אחד מהלקוחות במסעדה לא חבש מסיכה. לפי סרטון מהמקום, סוכנים מהסוכנות לאלכוהול וטבק הגיעו למסעדה בזמן העצרת והעבירו אזהרה להאדסון.

"הווירוס כבר נבלם", אמרה אחת הפעילות, טרה היל. "לכולם יש אחריות על הבריאות שלהם. אנחנו רוצים שיכבדו את הבחירה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully