וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד רופאה בסורוקה: קראה למפגינים לא לשאת טלפון ולהימנע מבידוד

12.7.2020 / 16:43

פרופ' רותי שאקו לוי כתבה בפוסט בפייסבוק לקראת ההפגנה בכיכר רבין: "מי שלא מעוניין להיכנס לשבועיים בידוד שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית". ראש מטה שר הבריאות הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור: "זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת". הרופאה התנצלה על דבריה

צילום: דובורות משטרת ישראל

(בווידאו: אכיפת תקנות הקורונה בראשון לציון)

ראש מטה שר הבריאות, קובי צורף, העביר היום מכתב תלונה מטעם השר יולי אדלשטיין, נגד רופאה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר שהעלתה פוסט בפייסבוק בו קראה למשתתפים בהפגנה בכיכר רבין אתמול המעוניינים להימנע מבידוד - להשאיר את הטלפון בבית ובכך להימנע מאיכון במקרה של תחלואה.

במכתב ששלח ראש המטה לד"ר בעז לב, נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, הוא ביקש לבחון את התנהלותה של הרופאה, פרופ' רותי שאקו לוי, העומדת גם בראש איגוד הפתולוגים בישראל.

הפוסט המדובר פורסם אתמול בקבוצת פייסבוק "מחליפים את השלטון עם יש עתיד", ובו נכתב כי "מי שמגיע הערב להפגנה ולא מעוניין להיכנס מחר לשבועיים בידוד, שיעשה לעצמו טובה וישאיר את הטלפון החכם בבית", כתבה.

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
קראה למפגינים לא לשאת טלפון - ובכך להימנע מבידוד. ההפגנה בת"א, אמש/ראובן קסטרו

"מבלי להתייחס כמובן להקשר הפוליטי שבו פורסם הפוסט, המצב שבו רופאה מפרסמת בציבור מידע הנועד לסייע, לכאורה, להתחמק מבידוד הוא בלתי מתקבל על הדעת", כתב צורף, תוך אזכור חשיבות הבידוד בבלימת התפשטות נגיף הקורונה.

"מי שהקשיב חלילה לעצתה של פרופ' שאקו לוי, השתתף באירוע מרובה משתתפים ונחשף לחולה קורונה, עלול להימצא במצב בו הוא לא מקבל התראה על החשיפה ועקב כך לא נכנס לבידוד". הוא הוסיף כי "בכך הוא מסכן את בריאותם של האנשים שאיתם הוא בא במגע ועלול לתרום להפצת המחלה".

במכתבו ציין צורף כי "שר הבריאות יולי אדלשטיין מודע לקושי הרב העומד בפני בעלי העסקים נוכח החלטת הממשלה לצמצום משמעותי של ההתקהלויות במסעדות ועל סגירת ענפים אחרים". זאת ועוד, לדברי צורף "השר מזדהה לחלוטין עם דרישת בעלי העסקים לפיצוי הולם ממשרד האוצר נוכח הפגיעה הקשה בפרנסתם".

הפוסט של רותי שאקו לוי, רופאה בסורוקה ויו"ר איגוד הפתולוגים בישראל. -, אתר רשמי
הפוסט שהעלתה פרופ' שאקו לוי/אתר רשמי, -

הוא הוסיף כי "השר העלה דרישה זו בכל ישיבה שהתקיימה בממשלה על דרישות משרד הבריאות לקיום הסגר. בד בבד, חשוב לזכור כי התקהלות המונית טומנת בחובה סכנה לשלום הציבור, בראש ובראשונה שלומם של המפגינים ובהמשך לכך גם של הסובבים אותם". בהפגנה, הגדולה ביותר שהתקיימה מאז פרוץ המגיפה השתתפו כעשרת אלפים בני אדם במחאה על ההתנהלות הכלכלית של הממשלה במהלך המשבר.

מדוברות בית החולים סורוקה נמסר בתגובה כי "שוחחנו הבוקר עם פרופסור שאקו לוי בעקבות הפוסט ששיתפה, והיא הבהירה שלא הייתה לה כל כוונה לקרוא לציבור לנהוג בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ואף התנצלה על כך". בבית החולים הוסיפו כי "מהיכרות עם הרופאה, שמשמשת גם כיו"ר איגוד הפתולוגים בישראל, אין לנו ספק במחויבות שלה לבריאות הציבור, ואנו קוראים לציבור להמשיך ולקיים במלואן את הנחיות משרד הבריאות".

מאוחר יותר העלתה פרופ' שאקו לוי פוסט התנצלות, שבו ביקשה להבהיר את דבריה. "בפוסט ששיתפתי כאן עלול היה להתפרש כאילו אני קוראת לנהוג בניגוד להנחיות משרד הבריאות", כתבה. "זו לא הייתה הכוונה, ואני מתנצלת אם כך הובן".

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 1,148 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-38,213. אתמול התקבלו תוצאות עבור 19,072 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.4%. מספר החולים הפעילים הוא 18,940. בבתי החולים מאושפזים 510 חולים, מתוכם 48 מונשמים ו-41 חולים במצב קשה קשה. נכון להיום מתו 358 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully