וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולר בהתבטאות חריגה נגד טראמפ: "רוג'ר סטון הוא עבריין מורשע"

התובע המיוחד פרסם מאמר דעה בוושינגטון פוסט, אחרי החלטתו של הנשיא להמתיק את עונשו של יועצו. "שיבוש החקירה פגע בחשיפת האמת", כתב מולר על סטון, שהורשע בחקירת המעורבות הרוסית. הדמוקרטים וחלק מהרפובליקנים תקפו: "שחיתות היסטורית"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

(בווידאו: טראמפ מחליט להמתיק את עונשו של רוג'ר סטון)

רוברט מולר, התובע המיוחד לשעבר בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית, התבטא בפומבי באופן חריג, כשמתח ביקורת על החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להמתיק את עונשו של יועצו רוג'ר סטון. סטון הורשע במסגרת החקירה של מולר, אך טראמפ טען ש-40 חודשי המאסר שנגזרו על הפעיל הרפובליקני הוותיק הם "ציד מכשפות לא חוקי שמעולם לא היה צריך לקרות".

סטון הורשע בשיבוש חקירה, בהפחדת עד ובמתן עדות שקר לקונגרס. החלטת הנשיא, שמנעה ממקורבו להיכנס לכלא אולם לא כללה חנינה, הגיעה אחרי שבית משפט סירב לבקשתו לעכב את תחילת ריצוי עונשו. הדמוקרטים וכמה רפובליקנים, בראשם מבקרו הבולט הסנאטור מיט רומני, גינו את הנשיא והאשימו אותו בפגיעה במערכת אכיפת החוק.

התובע המיוחד לשעבר, רוברט מולר במהלך עדותו  בקונקרס בגבעת הקפיטול בוושינגטון, ארה"ב, 24 ביולי 2019. רויטרס
לא התבטא מאז השימוע. מולר בעדותו בקונגרס, יולי שעבר/רויטרס

במאמר דעה שפורסם הלילה בוושינגטון פוסט, כתב מולר, ראש ה-FBI לשעבר כי סטון הורשע בדין. הוא הדגיש כי הוא חש מחויבות להגיב לטענות שהחקירה שלו הייתה לא לגיטימית, שמניעיו לא היו כנים ושסטון הוא קורבן.

"לחקירת המעורבות הרוסית הייתה חשיבות עליונה. סטון עמד לדין והורשע משום שהוא ביצע עבירות פדרליות. הוא נותר עבריין מורשע, ובצדק", כתב. מולר הוסיף כי מציאת הוכחות למעורבות הרוסית בבחירות ב-2016 הייתה משימה סבוכה, שדרשה "שנתיים ומאמץ משמעותי" והסתיימה בכמה כתבי אישום. התובע המיוחד לשעבר ציין כי ייתכן ששיבוש החקירה מצדו של סטון פגעה בגילוי האמת ובהעמדה לדין של האחראים.

לדבריו, כל ההחלטות בחקירה היו מבוססות על העובדות והחוק, וכי כל המעורבים בה נהגו "ביושרה הגבוהה ביותר". מולר, שהתבטא פומבית לראשונה מאז עדותו בקונגרס ביולי אשתקד, הדגיש: "כל טענה אחרת היא חסרת ביסוס".

רוג'ר סטון מחוץ לביתו בפורט לאודרדייל, פלורידה, לאחר שעונשו הומתק על ידי הנשיא דונלד טראמפ. 11 ביולי 2020.. רויטרס
יערער על הרשעתו. סטון לאחר ההחלטה להמתיק את עונשו, שישי/רויטרס

דבריו של מולר פורסמו אחרי שבכירי הדמוקרטים גינו בתקיפות את טראמפ. המועמד ג'ו ביידן האשים את טראמפ בניצול סמכותו ו"זיהום" ערכי ארצות הברית. הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת' וורן, שמוזכרת כמועמדת אפשרית לסגנית של ביידן, אמרה כי זה מראה שטראמפ הוא הנשיא המושחת ביותר בהיסטוריה האמריקנית.

ביקורת קשה נשמעה גם מכיוונו של הסנאטור רומני, שתיאר את החלטתו של הנשיא "שחיתות היסטורית וחסרת תקדים". אחרים במפלגה הרפובליקנית, שברובה מתייצבת מאחורי טראמפ, בירכו על המתקת עונשו של סטון, בטענה שחקירת מולר הייתה פוליטית ומוטה נגד הנשיא.

התובע הכללי התנגד

על פי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, התובע הכללי וויליאם בר המליץ לנשיא, שאמר בפומבי בחודשים האחרונים כי הוא שוקל את המהלך, שלא להמתיק את עונשו של סטון. עם זאת, היה זה בר עצמו שבאופן חסר תקדים קבע כי המלצות התובעים בתיק לגזור על סטון שבע עד תשע שנות מאסר הן חריפות מדי, בעקבות ציוץ של טראמפ. במקום זאת, הוא המליץ מוקד יותר השנה על עונש קל יותר. ההתערבות החריגה של משרד המשפטים הובילה את כל צוות התביעה בתיק של סטון לפרוש מהעיסוק בו.

סטון אמר לכתבים כי בעקבות המתקת עונשו, הוא יכול לערער על הרשעתו, והוא בטוח שיוכל לחשוף את "השחיתות העצומה" במשפט נגדו.

הוא הורשע במתן עדות שקר לוועדת המודיעין של בית הנבחרים על ניסיונותיו ליצור קשר עם ויקיליקס, אתר ההדלפות שפרסם מיילים בעייתים על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ב-2016. גורמי מודיעין אמריקניים הגיעו למסקנה שהמיילים נגנבו על ידי האקרים רוסים.

בנוסף לכך, הודה במהלך הקמפיין ב-2016 שהוא היה בקשר עם מייסד האתר ג'וליאן אסאנג', והעיד על כך שידע שהאתר יחשוף יותר מ-19 אלף מיילים שנלקחו משרתי המפלגה הדמוקרטית במתקפת סייבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully