וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש קל לאדריכל שהורשע במעשה מגונה בנער בעל מוגבלות

12.7.2020 / 10:39

הותר לפרסום כי שופט השלום בחדרה הטיל מאסר על תנאי על פטר בוגוד, שהודה במעשים שביצע בבן 15 עם מוגבלות. הוא ציין כי האדריכל, החתום על הקארדו בי-ם ועל חידוש מבנים היסטוריים, ניהל אורח חיים נורמטיבי ופנה מיוזמתו להליך טיפולי. "הנזק שנגרם מהפרסום מובן מאליו"

-

(בווידיאו: הטיעונים לעונש במשפטו של רונן ביטי שהורשע במעשים מגונים, בחודש שעבר)

בית משפט השלום בחדרה הקל בעונשו של האדריכל פטר בוגוד שהורשע במעשה מגונה בנער בן 15 עם מוגבלות - כך הותר היום (ראשון) לפרסום לבקשת וואלה! NEWS. בוגוד, אדריכל קארדו בירושלים, לא ירצה יום אחד במאסר ואף לא נשלח גם לעבודות שירות.

במקום זאת, בית המשפט הטיל עליו מאסר על תנאי של שישה חודשים למשך שלוש שנים אם יבצע עבירת מין פעם נוספת. ההקלה בעונש מגיעה למרות קביעת השופטת משה גינות, שלפיה "הנזק שנגרם בפועל לנער ולמשפחתו הוא עצום, ואף זה העתידי, אין לו שיעור, כעולה מדברי אמו".

בהחלטתו, הזכיר השופט את גילו של האדריכל ואת העובדה כי מעולם לא ריצה עונש מאסר, אלא ניהל אורח חיים נורמטיבי, כך ששליחתו אל מאחורי סורג ובירח תפגע בו ובמשפחתו במידה לא מבוטלת. השופט ציין גם כי הוא אישיות ידועה, כך ש"פרשה זו פורסמה ברבים והנזק שנגרם מעצם הפרסום ברור מאליו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
השופט קבע כי "הפרשה פורסמה ברבים והנזק שנגרם ברור מאליו". בוגוד/מערכת וואלה, צילום מסך

עוד קבע השופט גינות כי בוגוד "נוטל אחריות מלאה על מעשיו, מביע צער וחרטה וכן מביע אמפתיה לקרבן". כמו כן, הוא ציין כי הוא פנה מיוזמתו להליך טיפולי שהיטיב עמו, ונמנע ממצבי סיכון: "הפסיק לצפות בפורנוגרפיה".

בוגוד, בן 80 המתגורר בזיכרון יעקב, תכנן בין השאר את חידוש המבנים ההיסטוריים במתחם עיריית ירושלים, שווקים בעיר העתיקה בנצרת ובעכו העתיקה, רחבת שער שכם וקבר רבי מאיר בעל הנס. הוא תכנן גם את האמפיתיאטרון בקריית הטכניון.

"מעשים מגונים לשם גירויו וסיפוקו המיני"

האירוע שבגינו הורשע התרחש ב-25 בדצמבר 2018, בשעות הצהריים, במלתחות קאנטרי קלאב בזכרון יעקב. בוגוד התקלח באותה השעה, כשהנער בן ה-15 בעל המוגבלות נכנס למלתחה. כשהוא לא מצא את הסבון שלו, הוא פנה אל בוגוד וביקש להשתמש בו. בוגוד הגיב בחיוב ומסר לו את בקבוק הסבון שלו. אז, הנער נכנס לאחד מתאי המקלחות וסגר אחריו את הדלת, הסיר את בגד הים שלו והסתבן בגבו מופנה אל דלת התא.

על פי כתב האישום, בשלב זה פתח בוגוד את דלת התא וליטף את גבו של הנער. הנער הסתובב בבהלה מהמגע, ונגע באיבר מינו שלא בהסכמתו. כששאל הנער את בוגוד למעשיו, השיב: "זה ממש כיף נכון? זה הדבר הכי כיף בעולם, אתה עושה את זה כל ערב".

הארכת מעצר לנהג המשאית כמאל דיאב, שהיה מעורב בתאונת הדרכים בצומת פוריידיס, בימ"ש השלום חדרה. אוגוסט 2016. שלומי גבאי
בית משפט השלום בחדרה/שלומי גבאי

מעובדות כתב האישום, שבו הודה בוגוד והורשע, עולה כי בוגוד החמיא לנער, שקפא והגיב במלמול. כשניסה לגרום לנער לגעת בו, השיב הנער כי הוא רוצה להתקלח, וביקש מבוגוד שייצא מהתא. הוא המשיך להתקלח והמתין כמה דקות עד שבוגוד יעזוב את המקום, אך כשפתח את הדלת מצא את בוגוד עומד מולו ומנסה לשוחח אותו.

התובעת, עו"ד רינת לוי מפרקליטות מחוז חיפה, ייחסה לבוגוד "מעשים מגונים לשם גירויו וסיפוקו המיני". בתחילה הוא כפר במיוחס לו, אך בסופו של דבר הודה והורשע בכתב אישום מתוקן במסגרת עסקת טיעון שביצעה פרקליטות מחוזי חיפה עם סנגורו, עו"ד גיל משה. בנוסף למאסר על תנאי, קבע השופט גינות כי בוגוד יפצה את הנער בסך עשרת אלפים שקלים.

בחודש אפריל, בבית המשפט המחוזי בחיפה נעתר השופט שמואל מנדלבלום לערעור וואלה! NEWS על החלטת השופט גינות בבית משפט השלום בחדרה, שאסר את פרסום פרטי כתב האישום המתוקן ופרטי הכרעת הדין, והתיר את הפרסום. ביום שני בשבוע שעבר, עם מתן גזר הדין, שוב אסר השופט גינות את הפרסום. לאחר בקשת וואלה!NEWS להבהרה לאור החלטת בית המשפט המחוזי, התיר השופט את הפרסום כעת. סנגורו של בוגוד בחר שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully