וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: 5 הרוגים במתקפה על כנסייה באזור יוהנסבורג

ארבעה מההרוגים נורו למוות ונשרפו במכוניות, ומאבטח במקום נורה בעת שניסה לבלום את החמושים שהחזיקו לזמן קצר בני ערובה. הרקע, ככל הנראה, סכסוך פנימי בכנסייה, אחת הגדולות באזור. 40 חשודים נעצרו ו-40 כלי נשק הוחרמו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חמישה בני אדם נהרגו אתמול (שבת) במתקפה על כנסייה במערב יוהנסבורג - כך אמרה משטרת דרום אפריקה. כמה מהחמושים לקחו בני ערובה, ששוחררו בהמשך. המשטרה עצרה כ-40 בני אדם ותפסה 40 כלי נשק, בהם רובים, רובי ציד ואקדחים.

דובר המשטרה, ושנו נאידו, אמר המשטרה עצרה כ-40 בני אדם ותפסה 40 כלי נשק, בהם רובים, רובי ציד ואקדחים הקשורים למתקפה על הכנסייה הפנטקוסטלית בזורבקום. המשטרה פרסמה במהלך האירוע, שהחל בשעות הבוקר המוקדמות של שבת, תמונות של חלק מכלי הנשק בטוויטר, ואמרה כי היא מתמודד עם "מצב של בני ערובה ושל ירי".

הוא הוסיף כי החמושים הבהירו לבני הערובה כי "הם באו להשתלט על המקום". לדבריו, ארבעה אנשים נמצאו ירויים ושרופים במכוניות, בזמן שמאבטח, שככל הנראה הגיב לתקרית, נורה למוות. בין עשרות העצורים גם חיילים, שוטרים ואנשי שירות בתי הסוהר.

חשודים במעורבות במתקפה על כנסייה באזור יוהנסבורג, דרום אפריקה, 11 ביולי 2020. משטרת דרום אפריקה, אתר רשמי
בין העצורים חיילים ושוטרים. החשודים שרועים על הקרקע, אתמול/אתר רשמי, משטרת דרום אפריקה
כלי נשק שהוחרמו על ידי משטרת דרום אפריקה אחרי מתקפה על כנסייה באזור יוהנסבורג, 11 ביולי 2020. משטרת דרום אפריקה, אתר רשמי
רובים, רובי ציד ואקדחים. כלי הנשק שנתפסו אחרי הפשיטה/אתר רשמי, משטרת דרום אפריקה

כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי אחת הסיבות האפשריות למתקפה היא מאבק כוחות בין סיעות שונות בכנסייה. "היה כאוס מוחלט, כך שעצרנו את כל מי שהייתה לנו סיבה סבירה להאמין שהוא חשוד. אנחנו עסוקים בתשאולים ובחקירות כדי לקבוע מה המניע המדויק", אמר דובר המשטרה.

על פי דיווחים בדרום אפריקה, הפילוג בהנהגת הכנסייה, אחת הגדולות ביותר באזור עם כשלושה מיליון מאמינים, החל לאחר מותו המנהיג הקודם ב-2016. שנה לאחר מכן, הכנסייה שוב עלתה לכותרות, אחרי דיווחים על היעלמותם של כ-110 מיליון ראנד (6.5 מיליון דולר). ב-2018 נקראה המשטרה למקום אחרי דיווחים על ירי בין שני חברים בכנסייה.

בשעות הלילה, שוטרים נשלחו לאזור כדי לשמור על מאות מאמינים החיים בשטח הכנסייה, וחוששים מפני מתקפות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully