וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנצל בפני כולם": ראש עיריית סיאול התאבד בגלל תלונות להטרדה מינית?

10.7.2020 / 12:39

פארק וון-סון הותיר מכתב שבו הוא "מתנצל על הכאב שגרם למשפחתו", על רקע דיווחים שמזכירתו התלוננה נגדו. הנשיא ופוליטיקאים בכירים ספדו למי שנחשב מועמד אפשרי להנהגה, אך רבים דורשים תשובות מהמשטרה, שרק אישרה קיומה של חקירה. "יש צורך בהסברים"

צילום: רויטרס

ראש עיריית סיאול פארק וון-סון כתב בהודעתו האחרונה כי הוא "מתנצל בפני כולם" - כך חשפה הלילה (שישי) המשטרה בבירת קוריאה הדרומית, באישור משפחתו של הפוליטיקאי הבכיר, שככל הנראה שם קץ לחייו. זאת על רקע דיווחים שאחת ממזכירותיו הגישה ביום רביעי תלונה נגד ראש העיר בגין הטרדה מינית. המשטרה אישרה לאחר מציאת גופתו אתמול כי אכן נפתחה חקירה נגדו, אך היא לא פירטה מעבר לכך.

"אני מודה לכל מי שהיה איתי לאורך חיי, אני כל כך מתנצל בפני המשפחה שלי, שלה גרמתי רק כאב", כתב ראש העיר במכתב שהשאיר על שולחן העבודה שלו. הוא לא הזכיר את הטענות להטרדות מיניות.
הגופה של פארק בן ה-64 אותרה במהלך חיפושים ליליים בהר בוגאק שבצפון סיאול, בתום מבצע משטרתי נרחב בהשתתפות מאות שוטרים, כלבים ומל"טים שעקבו אחרי האות הסלולרי האחרון בטלפון שלו. המשטרה אמרה כי אין חשד לפלילים, אך לא חשפה את סיבת המוות.

החיפושים החלו אחרי שבתו של פארק התקשרה למשטרה בשעות אחר הצהריים, ואמרה כי אביה הותיר סוג של צוואה באמצעות הודעה שהשאיר לפני שיצא מהבית, ארבע עד חמש שעות קודם לכן, אחרי שביטל את כל פגישותיו שתוכננו לאתמול. על פי דיווחים מקומיים, פארק עזב את משכנו הרשמי בסביבות השעה 10:40, כשהוא חובש כובע שחור ונושא תיק.

תמונתו של פארק וון סון מונחת בבית החולים האוניברסיטאי של סיאול, 10 ביולי 2020. רויטרס
הנשיא שלח את תנחומיו. תמונתו של פארק בבית החולים, היום/רויטרס

נציג מטעם המשפחה פרסם הצהרה בשמה ואמר כי יש להניח לו וקרא להימנע מהפצת "הצהרות חסרות בסיס". מון מי-ראן, ששימש בעבר סגן ראש העיר תחת פארק, הזהיר כי המשפחה תתבע את מי "שיכפיש את שמו ללא קשר לאמת".

תושבים רבים בסיאול, שבה חיים קרוב לעשרה מיליון איש, הביעו הלם וצער על מותו של ראש העיר הוותיק, שנתפס כמועמד אפשרי לנשיאות בעתיד.

הנשיא מון ג'ה-אין, חבר מפלגתו הליברלית, שלח פרחים לבית הלוויות, שם כמה מיועציו הביעו את תנחומיהם. חברי פרלמנט בכירים ממפלגת השלטון ומהאופוזיציה הביעו את תנחומיהם, כפי שעשה השגריר האמריקני במדינה, הארי האריס. מנהיג מפלגת השלטון לי הא-צ'אן אמר כי מותו של פארק הוא מזעזע ומצער. הוא תיאר אותו בתור חבר ותיק ועמית למאבק נגד הדיקטטורה בשנות ה-80.

עם זאת, תושבים רבים בסיאול רוצים לדעת אם יש אמת בטענות נגד ראש העיר, שהיה בכהונתו השלישית בתפקיד.

"אני חש צער, אבל חוץ מזה יש צורך בהסברים לגבי ההטרדות המיניות", אמר ג'און סאנג-ג'ה, עובד משרד בעיר.

בנוסף לכך, יותר מ-120 אלף איש חתמו על עצומה שהוגשה ללשכת הנשיאות בדרישה לבטל את טקס ההלוויה שאמור להימשך חמישה ימים, עד לחקירת הטענות נגד פארק, שגופתו נלקחה לבית החולים האוניברסיטאי הלאומ

עוד בוואלה!

ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים סינים בשל דיכוי המוסלמים

לכתבה המלאה

הוביל את המחאה נגד הנשיאה

פארק, שהיה אחד הפוליטיקאים הבכירים ביותר במדינה, שמר ברובו על אופיו האקטיביסטי בזמן כהונתו, וביקר את מה שתיאר כאי-השוויון החברתי והכלכלי הגובר במדינה והקשרים בין העסקים הגדולים והפוליטיקאים, המושחתים באופן מסורתי.

הוא ביסס את עצמו כמבקר נוקב של הנשיאה השמרנית לשעבר פארק גון-הייה, ותמך בגלוי במיליוני המפגינים שהציפו את רחובות העיר בסוף 2016 וב-2017, וקראו להדחתה בשל פרשת שחיתות. היא הודחה רשמית מתפקידה במרץ 2017 וכעת היא מרצה עונש מאסר של עשרות שנים אחרי שהורשעה בשוחד ובאישומים אחרים.

שוטרים נושאים את גופות של ראש עיריית סיאול, 10 ביולי 2020. רויטרס
משפחתו של ראש העיר מאיימת בתביעות. פינוי הגופה של פארק/רויטרס

פארק זכה באחד התיקים המוקדמים בתולדות קוריאה הדרומית בנושא הטרדות מיניות כעורך דין בשנות ה-90, ואף פעל נמרצות למען "נשות הניחומים", נשים שאולצו לעבוד בבתי בושת צבאיים מתקופת המלחמה ביפן לפני ובזמן מלחמת העולם השנייה, אז יפן כבשה את קוריאה. פארק גם שיבח נשים על אומץ לבן לאחר ששורת נשים האשימו פוליטיקאים חזקים וקובעי מדיניות בעוולות מיניות, כחלק מתנועת #MeToo הבינלאומית בשנת 2018.

"אין די בנחישותן של גיבורות אינדיבידואליות. אני חושב שאנחנו זקוקים לסולידריות חברתית", אמר וקרא לתמיכה בתנועה.

רק באפריל, או קאו-דון, ראש עיריית בוסאן, העיר השנייה בגודלה במדינה, ובכיר במחנה הליברלי, התפטר מתפקידו אחרי שהודה במגע מיני "לא הכרחי" עם עובדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully