וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסניגור החדש של נתניהו: פרקליט שהורשע בעבירות מס

10.7.2020 / 11:40

עו"ד יוסי שגב, מעורכי הדין הוותיקים בישראל שהצטרף לצוות ההגנה של רה"מ הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, נידון לעבודות שירות במסגרת הפרשה. במקביל מנהל נתניהו מגעים עם עו"ד בעז בן צור, שמייצג כיום עדת תביעה מרכזית בתיק 1000. לפני יומיים עזב את הצוות עו"ד פטמן

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

(בווידאו: נתניהו בפתח משפטו, חודש מאי)

עו"ד יוסי שגב הצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים - כך נמסר הבוקר (שישי). בכך, הוא יצטרף לעו"ד עמית חדד, כשבמקביל מתנהלים מגעים גם מול עו"ד בעז בן צור, מתוך שאיפה שהשלושה ינהלו יחד את התיק. זאת, יומיים לאחר שעו"ד מיכה פטמן עזב את צוות ההגנה. בעוד שבוע אמורים הצדדים בתיק לעדכן את בית המשפט לגבי הזמנים הדרושים להם לעבוד על התיק, כדי לקבוע מתי יתחילו דיוני ההוכחות.

שגב, מעורכי הדין הוותיקים בישראל, הורשע לפני שלוש שנים בהתחמקות ממע"מ ונגזרו עליו עבודות שירות. בעז בן צור נחשב לאחד מעורכי הדין הפליליים הבכירים בישראל, אך מייצג בימים אלו את הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן שתהיה עדת תביעה מרכזית בתיק 1000. שלשום דווח בחדשות 13 כי קליין זעמה על פניית נתניהו לעורך דינה ואמרה: "אני רואה בזה בעיה אתית רצינית שעלולה לפגוע בזכויותיי. מדובר במהלך לא ראוי".

עו"ד יוסי שגב. ללא, פלאש 90
יצטרף לצוות ההגנה. עו"ד יוסי שגב/פלאש 90, ללא

במקביל, כפי שנמסר מטעמו של נתניהו, נציגיו ממשיכים במגעים "עם הגורמים המוסמכים" כדי לקבל אישור לקבל מימון להוצאות המשפטיות של ראש הממשלה. זאת, על מנת "שראש הממשלה יזכה להגנה נאותה אל מול מאות מיליוני השקלים שהמדינה הוציאה במימון תיקי הסרק נגד ראש הממשלה", כך על פי ההודעה.

לפני יומיים: עו"ד מיכה פטמן פרש מצוות ההגנה

עורך הדין מיכה פטמן הודיע ביום רביעי האחרון כי לא ימשיך לייצג את נתניהו. זאת, לאחר שוועדת ההיתרים הודיעה כי לא תדון בבקשת נתניהו לקבל עשרה מיליון שקלים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' למימון הגנתו המשפטית.

עו"ד פטמן הופיע מטעמו של ראש הממשלה בדיון ההקראה שנערך לפני כחודשיים, יחד עם עו"ד עמית חדד, אך מעולם לא הצטרף באופן מלא לצוות ההגנה. בדיון עצמו אמר פטמן להרכב השופטים כי הייצוג לא הוסדר סופית, וכי הוא מחכה להחלטת ועדת ההיתרים בעניין. בבקשה שהגישו לבית המשפט פטמן וחדד נכתב כי השניים "צפויים לייצג במשותף" את נתניהו, אך פטמן לא נרשם בפני בית המשפט כאחד מסנגורי ראש הממשלה.

פטמן מצטרף בכך לשורת סנגורים בכירים שהצטרפו לזמן קצר בלבד לצוות ההגנה של נתניהו, ובהם יוסי אשכנזי, רם כספי, נבות תל צור וטל שפירא, פיני רובין, אייל כהן, קרן שפירא, ז'ק חן וירון קוסטליץ.

עוד בועז בן צור בהארכת מעצר של מיקי גנור, בית משפט השלום ראשל"צ, 20 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מייצג גם את העוזרת האישית של מילצ'ן. עו"ד בועז בן צור/ראובן קסטרו

לצד הודעת ועדת ההיתרים על כך שלא תדון במימון הגנתו המשפטית של נתניהו, הודיעה הוועדה כי מתוך 300 אלף דולר שקיבל נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי, יהיה עליו להחזיר מידית כ-30 אלף אשר שימשו להגנתו המשפטית. ביחס ליתר הסכום - היות והוועדה מצאה כי הוא שימש לייצוגה המשפטי של שרה נתניהו בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי, נקבע כי הוא לא חייב להשיבם.

במכתב שנשלח לעורכי הדין על ידי מזכיר ועדת ההיתרים וראש מטה מבקר המדינה, עו"ד עדן ביזמן, ציין האחרון כי אמנם היועמ"ש לממשלה קבע שאין מניעה לראש הממשלה לקבל מימון להגנתו המשפטית מפרטרידג' בהיותו עד תביעה בכתב האישום, אולם גובה הסכום המבוקש, ובהתחשב בטיב הקשר בין ראש הממשלה לבין פרטרידג', אינו עומד בכללים לקבלת מתנה בהתאם לחוק המתנות.

באשר ליתרת הסכום שקיבל נתניהו נכתב "היות ונמצא על ידי הוועדה כי הכספים שימשו לייצוגה המשפטי של רעיית ראש הממשלה בתיק המעונות, ובהיותה אדם פרטי, הם אינם נדרשים להשבה". הוועדה ציינה כי שרה נתניהו איננה חברת ממשלה ועל כן איננה כפופה ל"כללי אשר". לפיכך, היא לא נדרשת להשיב סכומים ששולמו עבור ייצוגה המשפטי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully