וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית סיאול נמצא מת אחרי מבצע החיפושים הנרחב

9.7.2020 / 22:48

הגופה של פארק וון-סון נמצאה בסמוך להר בוגאק שבצפון בירת קוריאה הדרומית, היכן שאותר האות האחרון שהגיע מהטלפון הסלולרי שלו. סיבת המוות לא ידועה, אך אין חשד לפלילים. לא ברור אם יש קשר לחקירה שנפתחה נגדו, לפי דיווחים, בעקבות תלונה על הטרדה מינית מצד מזכירתו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש עיריית סיאול פארק וון-סון נמצא מת אחרי מבצע חיפושים נרחב של המשטרה. על פי הדיווח, כוחות משטרת מטרופולין סיאול מצאו את הגופה בסמוך להר בוגאק שבצפון בירת קוריאה הדרומית, לא הרחק ממרכז העיר, היכן שאותר האות האחרון שהגיע מהטלפון הסלולרי שלו.

במבצע החיפושים השתתפו מאות שוטרים, שנעזרו במל"טים ובכלבי משטרה. בשעות הערב, התאספו המונים מחוץ לבית החולים האוניברסיטאי של סיאול בשל דיווחים לא מאושרים על כך שפארק נלקח לשם.

סיבת המוות הרשמית לא ידועה, ועדיין לא ברור אם יש קשר בין מותו לבין דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, שלפיהם אחת המזכירות שלו הגישה יום קודם לכן תלונה למשטרה על הטרדות מיניות מצדו, שהחלו ב-2017. המזכירה אמרה לחוקרים במשטרה כי כמה נשים נוספות העובדות בעירייה עברו הטרדות מיניות דומות על ידי פארק. צ'וי איק-סו, ממשטרת סיאול, אמר בתדרוך לכתבים ששודר בטלוויזיה כי אין חשד לפלילים, אף שתידרש חקירה מעמיקה יותר. הוא אישר כי נפתחה חקירה נגד ראש העיר הוותיק לפני מותו, אך לא פירט מעבר.

ראש עיריית סיאול פארק וון-סון במהלך הצהרה בבית העירייה, 8 ביולי 2020. רויטרס
הוביל את המחאה נגד הנשיאה לשעבר. פארק, אתמול/רויטרס

החיפושים החלו אחרי שבתו של פארק התקשרה למשטרה בשעות אחר הצהריים, ואמרה כי אביה הותיר סוג של צוואה באמצעות הודעה שהשאיר לפני שיצא מהבית, ארבע עד חמש שעות קודם לכן. לא ברור מה נכתב באותה הודעה שהותיר ראש העיר.

על פי דיווחים מקומיים, פארק עזב את משכנו הרשמי בסביבות השעה 10:40, כשהוא חובש כובע שחור ונושא תיק. קים ג'י-היונג, גורם בממשל המקומי, אמר מוקדם יותר כי פארק לא התייצב לעבודה היום מסיבות לא ידועות וביטל את לוח הזמנים שלו, כולל פגישה עם גורם בלשכת הנשיאות במשרדו בעירייה.

פארק, שהיה פעיל ועורך דין ותיק לזכויות אדם, נבחר לראש עיריית סיאול ב-2011 והפך ביוני אשתקד לראש העיר הראשון שזוכה בכהונה שלישית. הוא חבר במפלגה הדמוקרטית הליברלית של הנשיא מון ג'ה-אין, ונחשב מועמד פוטנציאלי של הליברלים בבחירות לנשיאות ב-2022.

חיפושים אחר ראש עיריית סיאול פארק וון-סון 9 ביולי 2020. רויטרס
פארק היה אחד הפוליטיקאים הבכירים ביותר במדינה. החיפושים בסיאול, הערב/רויטרס

ראש העיר, שהיה אחד הפוליטיקאים הבכירים ביותר במדינה, שמר ברובו על אופיו האקטיביסטי בזמן כהונתו, וביקר את מה שתיאר כאי-השוויון החברתי והכלכלי הגובר במדינה והקשרים בין העסקים הגדולים והפוליטיקאים, המושחתים באופן מסורתי.

הוא זכה באחד התיקים המוקדמים בתולדות קוריאה הדרומית בנושא הטרדות מיניות כעורך דין בשנות התשעים, ואף הטיף בחריפות למען "נשות הנחמה", נשים שאולצו לעבוד בבתי בושת צבאיים מתקופת המלחמה ביפן לפני ובזמן מלחמת העולם השנייה, אז יפן כבשה את קוריאה. פארק גם שיבח נשים על אומץ לבן לאחר ששורת נשים האשימו פוליטיקאים חזקים וקובעי מדיניות בעוולות מיניות, כחלק מתנועת #MeToo הבינלאומית בשנת 2018. "אין די בנחישותן של גיבורות אינדיבידואליות. אני חושב שאנחנו זקוקים לסולידריות חברתית", אמר וקרא לתמיכה בתנועה.

בחלקים אחרים בכהונתו, פארק ביסס את עצמו כמבקר נוקב של הנשיאה השמרנית לשעבר פארק גון-הייה, ותמך בגלוי במיליוני המפגינים שהציפו את רחובות העיר בסוף 2016 וב-2017, וקראו להדחתה בשל פרשת שחיתות. היא הודחה רשמית מתפקידה במרץ 2017 וכעת היא מרצה עונש מאסר של עשרות שנים אחרי שהורשעה בשוחד ובאישומים אחרים.

(עדכון ראשון: 19:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully